رمز ارز

رقابت گوگل و مایکروسافت برای تصاحب بازار هوش مصنوعی!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در ماه نوامبر ۲۰۲۲، شرکت OpenAI از چت بات جدید خود به نام ChatGPT رونمایی کرد. این ربات که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی کار می‌کند، از زمان معرفی خود، سر و صدای زیادی به پا کرده است.
بر اساس گزارش‌های جدید منتشرشده، شرکت مایکروسافت به منظور رقابت با ربات ChatGPT، نسخه جدید موتور جستجوی Bing و مرورگر وب Edge را معرفی کرده که مجهز به هوش مصنوعی است. گفته می‌شود که نسخه جدید این محصولات، جستجوی بهبودیافته، پاسخ‌های دقیق‌تر و توانایی تولید محتوا را ارائه می‌دهند.
این خبر تنها یک روز پس از آن منتشر شد که شرکت گوگل از Bard، سرویس مکالمه‌محور مبتنی بر هوش مصنوعی خود رونمایی کرد که از LaMDA، مدل زبانی برای کاربردهای مکالمه‌ای، استفاده می‌کند.
در خبرهای قبلی گزارش شده بود که مایکروسافت به تازگی ۱۰ میلیارد دلار در شرکت سازنده ربات ChatGPT سرمایه‌گذاری کرده است. در این میان، شرکت تحقیقاتی و امنیتی هوش مصنوعی Anthropic نیز اخیراً ۳۰۰ میلیون دلار از گوگل دریافت کرده است. بنابراین، به نظر می‌رسد که جنگ هوش مصنوعی میان این دو غول فناوری تازه شروع شده است.
اما کدام شرکت در این رقابت پیروز خواهد شد، گوگل یا مایکروسافت؟ در پاسخ باید گفت، هر کسی که بتواند مدل‌های فعلی را بهتر اجرا و کامل کند، امتیاز بیشتری می‌گیرد و البته در این رقابت، هیچ‌کس قصد عقب‌نشینی ندارد. با این حال، نباید فراموش کرد که گوگل می‌تواند در این نبرد برتری قابل‌توجهی نسبت به مایکروسافت داشته باشد؛ زیرا بیشترین اطلاعات را در اختیار دارد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا