رمز ارز

معرفی بهترین کیف پول های غیر حضانتی برای نگهداری رمزارزها

زمان مطالعه: 8 دقیقه

به دنبال ورشکستگی صرافی FTX که زمانی یکی از غول‌های دنیای ارزهای دیجیتال به شمار می‌رفت و شکست برخی دیگر از بزرگ‌ترین شرکت‌های متمرکز رمزارزی، محبوبیت راه‌حل‌های غیرحضانتی (Noncustodial) برای ذخیره رمزارزها در بین کاربران به شدت افزایش یافت. با افزایش تقاضا برای کیف‌ پول‌های غیرحضانتی، کاربران زیادی به دنبال بهترین انواع این کیف پول‌ها می‌گردند. به همین دلیل، ما در این مقاله قصد داریم که بهترین کیف پول های غیر حضانتی برای ذخیره‌سازی راحت و ایمن ارزهای دیجیتال را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین کیف پول های غیر حضانتی برای نگهداری ارزهای دیجیتال

به بیان ساده می‌توان گفت که در کیف پول حضانتی، یک شخص ثالث -مثل صرافی- وجوه و کلید خصوصی شما را کنترل می‌کند و به آنها دسترسی دارد اما با استفاده از یک کیف پول غیر حضانتی، فقط شما کنترل کلیدهای خصوصی خود را در اختیار دارید که این کلیدها به نوبه خود، ارزهای دیجیتال شما را کنترل کرده و ثابت می‌کنند که وجوه متعلق به شما هستند.

کیف پول متامسک (Metamask)

متامسک یک افزونه مرورگر محبوب و شناخته‌شده است که به عنوان یک کیف پول رمزارزی عمل می‌کند. متامسک به کاربران اجازه می‌دهد که با اکوسیستم اتریوم که میزبان طیف گسترده‌ای از برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapps) است، بدون نیاز به دانلود کل بلاکچین در دستگاه خود، تعامل داشته باشند. در واقع، متامسک یکی از بهترین کیف پول های غیرحضانتی برای دسترسی آسان به صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX)، پلتفرم‌های بازی و بسیاری از برنامه‌های دیگر مستقر در شبکه اتریوم، به شمار می‌رود.

معرفی بهترین کیف پول های غیر حضانتی برای نگهداری رمزارزها

این کیف پول با محبوب‌ترین مرورگرها مانند کروم، فایرفاکس، بریو (Brave) و مایکروسافت اج (Microsoft Edge) سازگار است. علاوه بر ذخیره ارز دیجیتال بومی بلاکچین اتریوم یعنی ETH، متامسک همچنین از ذخیره توکن‌های ساخته‌شده بر اساس استانداردهای ERC-20 و ERC-721 نیز پشتیبانی می‌کند.

آرون دیویس (Aaron Davis) و شرکت بلاکچینی کانسنسیس (ConsenSys)، کیف پول متامسک را ایجاد کرده‌اند.

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

تراست ولت یک کیف پول موبایلی و یکی از بهترین کیف پول های غیر حضانتی است که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد. این کیف پول دارای طیف گسترده‌ای از عملکردها است و به کاربران اجازه می‌دهد که به مجموعه وسیعی از بلاکچین‌ها، دارایی‌های دیجیتال و برنامه‌های غیرمتمرکز دسترسی داشته باشند.

معرفی بهترین کیف پول های غیر حضانتی برای نگهداری رمزارزها

تراست ولت همچنین توکن حاکمیتی خود با نام TWT را دارد که به هولدرها اجازه می‌‌دهد در تصمیم‌های حاکمیتی مهم مشارکت داشته باشند. تراست ولت، کیف پول غیرمتمرکز رسمی بایننس است و به همین دلیل، به عنوان گزینه‌ای امن و مطمئن برای کاربران شناخته می‌شود.

تراست والت به عنوان یک کیف پول رمزارزی امن، متن باز و غیرمتمرکز عمل می‌کند. شما می‌توانید از تراست ولت برای دسترسی به بیش از ۲۰ هزار توکن مبتنی بر اتریوم و سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM)، ۶۳ بلاکچین و بیش از یک میلیون دارایی رمزارزی از جمله بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، بی‌ان‌بی (BNB)، بایننس یواس‌دی (BUSD) و تتر (USDT)، استفاده کنید.

کیف پول کوین بیس (Coinbase)

کیف پول کوین بیس نیز یکی دیگر از بهترین کیف پول های غیر حضانتی به شمار می‌رود. کوین بیس یک صرافی ارز دیجیتال است که دفتر مرکزی آن در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا قرار دارد. کوین بیس یک پلتفرم آنلاین امن برای خرید، فروش، انتقال و ذخیره ارزهای دیجیتال در حدود ۳۲ کشور و تجارت و ذخیره بیت کوین در ۱۹۰ کشور در سراسر جهان است. کوین بیس در سال ۲۰۱۲ به دست برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong) و فرد اهرسام (Fred Ehrsam) تأسیس شد و در حال حاضر، بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده از نظر حجم معاملات است.

کیف پول کوین ۹۸ (Coin98)

کوین ۹۸ یک پلتفرم مالی غیرمتمرکز است که به کاربران اجازه می‌دهد به سواپ‌های بین زنجیره‌ای، استیکینگ و ییلد فارمینگ (yield farming) دسترسی داشته باشند.

معرفی بهترین کیف پول های غیر حضانتی برای نگهداری رمزارزها

هدف کوین ۹۸ تبدیل شدن به دروازه‌ای است که کاربران امور مالی سنتی (TradFi) را به پلتفرم‌های دیفای در بلاکچین‌های مختلف متصل می‌کند و این مأموریت را از طریق مجموعه کاملی از محصولات خود، از جمله کیف پول کوین ۹۸، صرافی کوین ۹۸ و اسپیس گیت (Space Gate) –یک پل بین زنجیره‌ای– انجام می‌دهد. به همین دلیل است که نام کیف پول کوین ۹۸ نیز در بین بهترین کیف پول های غیر حضانتی دیده می‌شود.

کیف پول فانتوم (Phantom)

یکی دیگر از بهترین کیف پول های غیرحضانتی Phantom است که می‌تواند برای مدیریت دارایی‌های دیجیتال و دسترسی به برنامه‌های غیرمتمرکز در بلاکچین سولانا استفاده شود.

فانتوم در هسته خود کلیدهای خصوصی را از طرف کاربران خود ایجاد و مدیریت می‌کند. این کلیدها می‌توانند در داخل کیف پول فانتوم برای ذخیره وجوه و امضای تراکنش‌ها مورد استفاده قرار بگیرند.

کیف پول سیف پل (SafePal)

سیف پل یکی دیگر از بهترین کیف پول های غیر حضانتی است که در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد و به کاربران کمک می‌کند که از دارایی‌های دیجیتال خود محافظت کنند. تیم سیف پل هم کیف پول‌ سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری را ارائه می‌کند که همگی از طریق برنامه سیف پل همگام و مدیریت می‌شوند. سیف پل اولین کیف پول سخت‌افزاری بود که توسط صرافی بایننس پشتیبانی شد.

معرفی بهترین کیف پول های غیر حضانتی برای نگهداری رمزارزها

کیف پول سیف پل از دارایی‌ها و توکن‌های رمزارزی محبوب متعددی در بلاکچین‌های اتریوم، شبکه هوشمند بایننس (BSC) و ترون (TRON) پشتیبانی می‌کند. طبق گفته سیف پل، کاربران می‌توانند بدون به خطر انداختن امنیت دارایی‌های خود، پرتفوی خود را ذخیره، مدیریت و مبادله کنند و رشد دهند.

از زمان راه‌اندازی در سال ۲۰۱۸، سیف پل به طور تصاعدی رشد کرده و اکنون بیش از ۳ میلون کاربر در ۱۹۶ کشور در سراسر جهان دارد.

کیف پول کپلر (Keplr)

کیف پول کپلر اولین کیف پول غیرحضانتی است که از ارتباطات بین بلاکچینی (inter-blockchain communication) یا IBC برای شبکه کازماس (Cosmos) پشتیبانی می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد که توکن‌های بسیاری از بلاکچین‌های دیگر در اکوسیستم کازماس را ذخیره و مدیریت کنند.

معرفی بهترین کیف پول های غیر حضانتی برای نگهداری رمزارزها

کیف پول کپلر به عنوان یکی از بهترین کیف پول های غیر حضانتی در حال حاضر از بیش از ۱۵ شبکه مختلف از جمله کازماس، سکرت نتورک (Secret Network) و کاوا (Kava)، پشتیبانی می‌کند. همچنین، لازم به ذکر است که افزونه کپلر در مرورگر کروم به صورت بهینه پشتیبانی می‌شود، اما کاربران می‌توانند از آن در مرورگر بریو نیز استفاده کنند، ولی به ویژگی‌های محدودی دسترسی خواهند داشت.

کیف پول ایکس دیفای (xDeFi)

ایکس دیفای یک کیف پول چند زنجیره‌ای است که به کاربران اجازه می‌دهد که ذخیره، مبادله و ارسال ارزهای دیجیتال و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را در ۱۵ بلاکچین مختلف به طور ایمن انجام دهند.

معرفی بهترین کیف پول های غیر حضانتی برای نگهداری رمزارزها

کیف پول ایکس دیفای یک کیف پول در قالب افزونه مرورگر است که قابلیت تعامل با برنامه‌های غیرمتمرکز در بسیاری از پلتفرم‌ها را دارد. این کیف پول توسط تورچِین (THORChain) در آگوست ۲۰۲۰ ساخته شد تا یک سرویس کیف پول بین پلتفرمی را با تمرکز بر بهترین تجربه برای کاربران دیفای ارائه کند.

کیف پول ایکس دیفای را می‌توان مشابه کیف پول متامسک در نظر گرفت، با این تفاوت که به جای تعامل با پلتفرم‌های سازگار با EVM، کاربران می‌توانند با بسیاری از پروتکل‌های دیگر در بسیاری از پلتفرم‌های دیگر تعامل داشته و به خدمات فارمینگ، استیکینگ و سواپ دسترسی داشته باشند. به عبارت دیگر، دنیای دیفای تنها در یک کیف پول! بنابراین، کیف پول ایکس دیفای را نیز می‌توان به عنوان یکی دیگر از بهترین کیف پول های غیرحضانتی در نظر گرفت.

کیف پول لیکوالیتی (Liquality)

کیف پول لیکوالیتی یک افزونه مرورگر برای دسترسی به برنامه‌های بیت کوین، روت استاک (Rootstock) و اتریوم است. این کیف پول که به عنوان جایگزینی برای متامسک هم شناخته می‌شود، از چندین بلاکچین پشتیبانی می‌کند و ساده‌ترین راه برای مبادله توکن‌های BTC، ETH/ERC20 و RSK را تنها با یک کلیک و از طریق ویژگی اتمیک سواپ (atomic swap) خود ارائه می‌دهد.

معرفی بهترین کیف پول های غیر حضانتی برای نگهداری رمزارزها

کیف پول لیکوالیتی ساده‌ترین راه برای ذخیره و اتمیک سواپ رمزارزهای شما در بلاکچین‌های مختلف است و یکی از بهترین کیف پول های غیر حضانتی به شمار می‌رود.

خلاصه مطلب

در این مقاله به معرفی بهترین کیف پول های غیر حضانتی برای ارزهای دیجیتال پرداختیم. در حالت کلی، بهترین کیف پول های غیرحضانتی شما را مستقیماً به یک بلاکچین یا صرافی غیر حضانتی متصل می‌کنند. این امر به شما اجازه می‌دهد که کنترل کامل کلیدهای خود را در اختیار داشته باشید و دخالت‌ها و ریسک‌های مراجعه به شخص ثالث را به حداقل برسانید. جدای از ایمن‌تر بودن، ذخیره‌سازی رمزارزها در بهترین کیف پول های غیرحضانتی همچنین به شما اجازه می‌دهد که به صورت ناشناس تراکنش‌های خود را انجام دهید. علاوه بر این، شما می‌توانید مستقیماً ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کنید و به رمزارزهای بیشتری دسترسی خواهید داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا