عمومی

شاسی‌بلند محبوب لامبورگینی نونوار شد؛ شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر‌برساعت در ۱۱٫۴ ثانیه!

شاسی‌بلند محبوب لامبورگینی نونوار شد؛ شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر‌برساعت در ۱۱٫۴ ثانیه!

لامبورگینی نسخه‌ی جدید و پلاگین هیبریدی کراس‌اوور Urus را با پسوند SE رونمایی کرد. اوروس پرفروش‌ترین خودرو لامبورگینی محسوب می‌شود و معرفی نسخه‌ی پلاگین هیبریدی بخشی از هدف این شرکت برای کاهش گازهای گلخانه‌ای است.

پیشرانه‌ی هیبریدی اوروس SE به‌لطف باتری ۲۵ کیلووات‌ساعتی می‌تواند در‌مجموع ۷۸۹ اسب‌بخار قدرت تولید کند. این خودرو می‌تواند حداکثر ۶۰ کیلومتر را به‌صورت تمام‌الکتریکی طی کند.

نمای جانبی خودرو لامبورگینی اوروس SE

Lamborghini

قیمت خودرو جدید اوروس SE از ۲۵۸ هزار دلار شروع می‌شود که گران‌تر از مرسدس بنز G کلاس برقی است. قیمت آن خودرو از ۲۰۵ هزار دلار شروع می‌شود.

به‌گفته‌ی مدیر ارشد فناوری لامبورگینی، این شرکت برای اولین‌بار سیستم چهارچرخ محرک مبتنی‌بر گشتاور مکانیکی را با سیستمی جایگزین کرده است که انعطاف‌پذیرتر است و امکان تمایز بیشتر بین حالت‌های رانندگی را ایجاد می‌کند.

ویژگی مذکور شامل سیستم کنترل گشتاور برداری الکترونیکی بین دو محور و دیفرانسیل الکترونیکی عقب می‌شود. موتور V8 تویین توربو اوروس SE می‌تواند به‌تنهایی ۶۱۱ اسب‌بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. موتور الکتریکی ۱۸۹ اسب‌بخار و ۴۸۳ نیوتن‌متر گشتاور به خودرو اضافه می‌کند.

اوروس SE می‌تواند از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت را در ۳٫۴ ثانیه و از ۰ تا ۲۰۰ کیلومتربرساعت را تنها در ۱۱٫۴ ثانیه ثبت کند و به حداکثر سرعت ۳۱۲ کیلومتربرساعت برسد. لامبورگینی می‌گوید SE قوی‌ترین اوروس تاریخ و معیار جدیدی در دسته‌ی شاسی‌بلندهای اسپرت خواهد بود.

اوروس هیبریدی جدید آیرودینامیک‌تر از نسخه‌ی بنزینی است. به‌لطف طراحی مجدد دماغه‌‌ی خودرو و بدنه‌ی آیرودینامیک‌تر برای بهبود جریان هوا، این خودرو ۱۵ درصد بهره‌وری بهتری دارد.

کمک‌فنرهای بادی اوروس بسته به حالت رانندگی، فاصله‌ی خودرو از سطح زمین را از ۱۵ تا ۷۵ میلی‌متر تنظیم می‌کنند. فرمان خودرو و صدای خروجی از اگزوزها امکان شخصی‌سازی دارد.

لامبورگینی سرما‌یه‌گذاری سنگینی روی تولید خودروهای برقی و هیبریدی کرده است و قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ نسخه‌ی هیبریدی تمام خودروهای خود را به بازار عرضه کند.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا