رمز ارز

جزییات جدید استفاده از ارزهای دیجیتال در تجارت بین‌المللی!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، در نشست خبری امروز (دوشنبه ۱۷ بهمن) گفت:

استفاده از ظرفیت‌ها و تامین زیرساخت‌ها برای ۵ بازار چین، عراق، ترکیه، امارات و هند که حدود ۷۰ درصد از صادرات کشور را تشکیل می‌دهند، افزایش یافته است.

پیمان پاک در ادامه گفت:

در حوزه پولی و بانکی نیز ایجاد ارتباط پیام‌رسان‌های بانکی بانک‌ مرکزی ایران و روسیه و افزایش روابط بانک‌های تجاری کشور با بانک‌های تجاری کشورهای همسایه، از جمله اقدامات برای توسعه تجارت است.

رئیس سازمان توسعه تجارت در مورد استفاده از ارزهای دیجیتال نیز گفت: «در استفاده از رمزارزها در تجارت دو مشکل وجود داشت. اولین مسئله، مشکلات قانونی بود که با مصوبات شورای امنیت و هیئت دولت، مشکلات قانونی استفاده از رمزارزها در تجارت برطرف شده است. مسئله دوم، سازوکار استفاده از رمزارزها و نرم‌افزار و حوزه IT است که فضای مشابه بازار نیما برای رمزارزها ایجاد شود. با اقدامات بانک ‌مرکزی و اتاق‌های بازرگانی این زیرساخت نیز در حال فراهم شدن است. بانک‌ مرکزی در حال ایجاد حساب واسط ریالی است و حداکثر تا سه هفته آینده با فراهم شدن شرایط و ایجاد سازوکار مورد نیاز، افرادی که به طور قانونی رمزارز استخراج کرده‌اند و همچنین صادرکنندگانی که در برابر صادرات خود رمزارز دریافت کرده‌اند، می‌توانند از رمزارز خود برای واردات استفاده کنند و یا رمزارز خود را به واردکنندگان بفروشند.»

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا