بازی

هکرها ۱۸۵ هزار دلار ارز دیجیتال از بیل موری سرقت کردند

هکرها ۱۸۵ هزار دلار ارز دیجیتال از بیل موری سرقت کردند

«بیل موری» (Bill Murray)، بازیگر فیلم‌هایی چون Ghostbusters: Afterlife و Groundhog Day اخیرا از طریق یک NFT مبلغ ۱۸۵ هزار دلار اتریوم برای خیریه جمع‌آوری کرد، اما در نهایت یک هکر تمام آن را سرقت کرده است!

هکر موفق شده تا به کیف پول کریپتو شخصی این بازیگر شناخته‌شده دسترسی پیدا کند و تمام وجوه آن که از فروش NFT به دست آمده بود را خالی کند.

مطلب پیشنهادی:مدرسه فیلم‌سازی: درس‌های فیلم‌سازی که از تایکا وایتیتی آموختیمکلاس درس با کارگردان خلاق فیلم‌های مارول و فیلم Jojo Rabbit
مدرسه فیلم‌سازی: درس‌های فیلم‌سازی که از تایکا وایتیتی آموختیم

طبق گزارش‌های ثبت شده، ظاهرا هکرها در واقع تلاش داشته‌اند تا خود NFT را سرقت کنند اما تیم موری موفق شده بود تا آن را از کیف پول او خارج کنند. با این حال، آن‌ها موفق نشدند تا ذخیره اتریوم این بازیگر را حفظ کنند و در مجموع ۱۱۹.۲ ارز ETH به ارزش ۱۸۵۲۹۴ دلار آمریکا سرقت شده است.

تیم بیل موری موضوع را به پلیس اعلام کرده است اما با توجه به ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال، مشخص نیست که آیا آن‌ها در بازیابی وجوه سرقت رفته موفق خواهند بود یا خیر. تاکنون در فضای کریپتو سرقت‌های بسیار زیادی با مبالغ بسیار بیشتری گزارش شده و البته سازمان‌های دولتی نیز معمولا به دنبال کلاهبرداران هستند، اما معمولا سرقت‌هایی که از حساب‌های معروف شده مورد بررسی قرار گرفته‌اند. باید دید که آیا شهرت این ستاره سینما به کمک او خواهد آمد یا خیر.

اخیرا همچنین اتفاق مشابهی برای «ست گرین» (Seth Green) صداپیشه شخصیت «کریس گریفن» در سریال Family Guy رخ داده بود و پس از سرقت NFT او توسط هکرها مجبور شد تا مبلغ ۳۰۰ هزار دلار به اون باج به آن‌ها پرداخت کند! بله فقط بخاطر یک NFT!

مطلب پیشنهادی:چرا سینمای ایران در ژانر وحشت ناموفق است؟ لطفا ما را بترسانیدچرا از فیلم ترسناک‌های ایرانی نمی‌ترسیم؟
چرا سینمای ایران در ژانر وحشت ناموفق است؟ لطفا ما را بترسانید


پشت پرده کشنده ترین بیماری دنیای بازی‌ها

تماشای ویدیو از کانال یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا