رمز ارز

ظهور یک سیگنال فوق صعودی برای بیت کوین! آیا تاریخ تکرار می‌شود؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یکی از تحلیلگران باتجربه بازار با بررسی عملکرد اوراق قرضه دولتی ۱۰ ساله چین، شاخص دلار آمریکا و قیمت بیت کوین، به الگوی همبستگی جالبی رسیده است. اگرچه اصول همبستگی قیمت بیت کوین با شاخص‌های کلیدی اقتصاد کلان هنوز به طور کامل مورد مطالعه قرار نگرفته، اما برخی از الگوها قبلاً شکل گرفته‌اند و یکی از آنها به تازگی یک سیگنال صعودی فوق‌العاده نادر را به نمایش گذاشته است.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

به گزارش سایت یوتودی، این تحلیلگر که با نام کاربری @TechDev_52 در توییتر شناخته می‌شود، می‌گوید که بر اساس شاخصی که چند بار گذشته در تاریخ با صعود چشمگیر بیت کوین همراه شده بود، قیمت این ارز دیجیتال ممکن است در آستانه یک رالی بزرگ باشد.

این تحلیلگر می‌گوید:

وقتی نقدینگی جریان دارد، بیت کوین حرکت می‌کند. جفت ارز CN10Y/DXY اخیراً به بالاتر از میانگین متحرک یک ساله خود صعود کرده و مکدی (MACD) ماهانه آن یک تقاطع صعودی را تجربه کرده و به منطقه سبز بازگشته است. چنین شرایطی در ۵ بار قبلی، رشد قابل‌توجه بیت کوین را به دنبال داشت. این بار چه اتفاقی می‌افتد؟

نمودار کندل یک ماهه جفت ارز CN10Y/DXY و همبستگی آن با بیت کوین.
نمودار کندل یک ماهه جفت ارز CN10Y/DXY و همبستگی آن با بیت کوین.

بر اساس نموداری که این تحلیلگر به اشتراک گذاشته، در ۵ مورد قبلی – در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ – ترکیب این عوامل با رشد قابل‌توجه قیمت بیت کوین همراه شده بود.

برای مثال، آخرین مورد به سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ تا سه ماهه اول ۲۰۲۱ برمی‌گردد که پس از آن، قیمت بیت کوین یک رشد ۸ برابری را تجربه کرد. چشمگیرترین رشد قیمتی بیت کوین پس از ظهور این سیگنال نادر نیز در سال ۲۰۱۰ ثبت شد که در نتیجه آن، قیمت این ارز دیجیتال در عرض چند ماه، بیش از ۴۷ هزار درصد افزایش یافت. حال باید منتظر ماند و دید که آیا این بار هم این سیگنال تاریخی، منجر به صعود قابل‌توجه قیمت بیت کوین می‌شود یا خیر.

همان‌طور که در اخبار قبلی هم گزارش شد، تحلیلگران بازار با استناد به شاخص‌های مختلف ادعا می‌کنند که بیت کوین در حال حاضر کف قیمتی خود را به ثبت رسانده است. برای مثال، پویایی استیبل کوین‌ها و رفتار هولدرهای بلندمدت، همگی صعودی هستند.

در زمان نگارش این خبر، بیت کوین در تلاش است تا سطح ۲۴ هزار دلار را پس بگیرد و شاخص ترس و طمع آن برای ششمین روز متوالی در منطقه «طمع» باقی مانده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا