عمومی

جست‌وجوی کاربران ایرانی در گوگل در سال ۱۴۰۲؛ کدام عبارت‌ها ترند شدند؟

جست‌وجوی کاربران ایرانی در گوگل در سال ۱۴۰۲؛ کدام عبارت‌ها ترند شدند؟

بررسی این که کاربران ایرانی چه موضوعاتی را در موتور جست‌وجوگر بیشتر جست‌وجو کرده‌اند می‌تواند شناختی نسبت به دغدغه‌ها و علاقمندی‌های کاربران ساکن ایران به دست دهد. برای مثال، ترندهای گوگل برای کاربران ساکن ایران در سال ۱۴۰۱ موضوعی که بیشتر از همه توجه کاربران را به خود جلب کرده و باعث جذب بخش عمده جست‌وجوها در گوگل شود موضوع خرید خودرو و اطلاع از شرایط آن بود.

در سال ۱۴۰۲ چه موضوعات و کلید‌واژه‌های تبدیل به پرجست‌وجوترین محتوای کاربران ایرانی در گوگل شده است؟ داده‌های گوگل ترندز نشان می‌دهد در ۱۲ ماه سال ۱۴۰۲ سایت وزارت آموزش و پرورش یعنی my.medu.ir بیشترین میزان جست‌وجو را داشته است. این سامانه در لیست ۲۰ سامانه پرجست‌وجوی گوگل هم رتبه اول را دارد و هم با ۶ کلیدواژه مختلف در بین ۲۰ محتوای پرجست‌وجو قرار گرفته است.

سایت آموزش و پرورش با ۶ عبارت مختلف در گوگل جست‌وجو و ترند شده است

کلیدواژه‌های «مای مدیو»، «سایت مای مدیو»، «my medu»، «mymedu.ir»، «my medu ir» و «my.medu.ir» کلیدواژه‌هایی هستند که در لیست ۲۰ عبارت دارای بیشترین میزان جست‌وجو در گوگل فارسی به‌ترتیب در رتبه‌های اول، سوم، ششم، نهم، سیزدهم و هجدهم قرار گرفته‌اند.

بعد از «مای مدیو» که رده اول پرجست‌وجوها بوده، «فیلم فسیل» دومین عبارت دارای بیشترین میزان جست‌وجو در سال ۱۴۰۲ بوده است. همان طور که پیش‌تر ذکر شد، «سایت مای مدیو» سومین عبارت پرجست‌وجو است.

«جام ملت‌های آسیا» چهارمین عبارتی است که کاربران داخل ایران بیشتر از همه در گوگل جست‌وجو کرده‌اند. با توجه به برگزاری این رقابت‌ها در سال ۱۴۰۲ و حضور تیم ملی ایران در این بازی‌ها دور از ذهن نیست که کاربران این واژه را به دفعات در گوگل جست‌وجو کرده باشند.

«igram» پنجمین عبارتی است که بیشترین میزان سرچ را در آمارهای مربوط به سال ۱۴۰۲ گوگل ترندز داشته است. iGram پلتفرمی است برای دانلود ویدیوهایی که در اینستاگرام منتشر می‌شود. حضور iGram در رتبه پنجم پرجست‌وجوها نشان می‌دهد میزان استفاده کاربران از اینستاگرام، با وجود فیلترینگ، هم‌چنان هم زیاد است.

تنها فردی که در سال ۱۴۰۲ ترند گوگل ایرانی‌ها شد یک یوتیوبر بوده است

بر اساس آمارهای گوگل ترندز، «my medu» ششمین عبارت پرجست‌وجو بوده و «علی کامیکس» در رتبه دوم این لیست قرار گرفته است. علی کامیکس تنها شخصیتی است که در این لیست ۲۰ رتبه‌ای قرار دارد. او یک یوتیوبر، گیمر و استریمر است که آمارهای گوگل نشان می‌دهد کاربران بسیاری در جست‌وجوی او هستند.

«تقویم ۱۴۰۲» هشتمین و «mymedu.ir» نهمین عبارتی است که بیشترین میزان سرچ را در سال ۱۴۰۲ در گوگل داشته‌ است. «ایتا وب» که نسخه وب پیام‌رسان ایرانی ایتا است هم در رتبه دهم عبارت‌های دارای بیشترین میزان جست‌وجو در گوگل ایستاده است.

سال گذشته لاستیک‌ها هم ترند شدند!

رتبه یازدهم پرجست‌وجوترین‌های گوگل در ایران عبارت «ثبت نام لاستیک دولتی بارز» است و پس از آن، «کویر تایر» در رتبه دوازدهم قرار دارد. رتبه سیزدهم باز هم به سامانه وزارت آموزش و پرورش مربوط می‌شود که این بار کاربران به شکل «my medu ir» آن را نوشته و جست‌وجو کرده‌اند.

آمارهای به‌دست‌آمده از گوگل ترندز نشان می‌دهد «check face» چهاردهمین عبارتی بوده که در جست‌وجوهای کاربران بیشترین تکرار را داشته است. وب روبیکا، که نسخه وب اپلیکیشن ایرانی روبیکا است، هم پانزدهمین عبارت پرجست‌وجوی کاربران ایرانی گوگل در سال ۱۴۰۲ بوده است.

نسخه وب ایتا و روبیکا در سال ۱۴۰۲ پرجست‌وجو شدند

«وضعیت هوای فردا» در رتبه بعدی عبارت‌های ترندشده گوگل توسط کاربران ساکن ایران قرار گرفته است. «لیگ قهرمانان آسیا» که در سال ۱۴۰۲ نمایندگانی از ایران در آن حضور داشتند در رتبه هفدهم بیشترین میزان جست‌وجو قرار گرفته است.

در رده هجدهم ترندشده‌ها بار دیگر سایت وزارت آموزش و پرورش قرار دارد که با کاربران آن را با عبارت «my.medu.ir» جست‌وجو کرده‌اند. نوزدهمین عبارت پرجست‌وجو باز هم به پیام‌رسان ایتا مربوط می‌شود که کاربران نسخه وب آن را با عبارت «ایتا تحت وب» جست‌وجو کرده‌اند. کلیدواژه «آبوهوا» هم در رتبه بیستم عبارت‌هایی قرار گرفته است که بیشترین میزان جست‌وجو توسط کاربران ایرانی در سال ۱۴۰۲ را داشته است.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا