عمومی

تسلا خودرو جنجالی سایبرتراک‌ را به‌دلیل مشکلی خطرناک فراخوان کرد

تسلا خودرو جنجالی سایبرتراک‌ را به‌دلیل مشکلی خطرناک فراخوان کرد

تسلا به دلیل نقصی که باعث گیرکردن پدال گاز می‌شود، برای تمام خودروهای سایبرتراک فراخوان فوری صادر کرد. به گفته‌ی اداره‌ی ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA) نقص یادشده می‌تواند منجر به جداشدن پد آلومینیومی پدال گاز شود که در صورت اعمال نیروی زیاد باعث گیر کردن پدال خواهد شد.

در اطلاعیه‌ی فراخوان اشاره شده که نقص مورد بحث نتیجه‌ی یک تغییر تأییدنشده است که شامل اضافه‌کردن نوعی ماده‌ی روان‌کننده به فرآیند مونتاژ پدال گاز می‌شود و همین موضوع باعث شده است استحکام پد قرارگرفته روی پدال کاهش یابد. درصورت گیرکردن پدال، ترمز همچنان کار می‌کند؛ اما طبیعتاً این شرایط، ایدئال نیست.

فراخوان تسلا تمام ۳٬۸۷۸ سایبرتراک تولیدشده از ۱۳ نوامبر ۲۰۲۳ تا ۴ آوریل ۲۰۲۴ (۲۲ آبان ۱۴۰۲ تا ۱۶فروردین ۱۴۰۳) را شامل می‌شود.

جدول زمانی موجود در پرونده‌ی NHTSA می‌گوید که اولین گزارش مربوط‌به پدال‌های گاز معیوب ۳۱ مارس ۲۰۲۴ (۱۱ فروردین ۱۴۰۲) منتشر شد و مدتی پس از آن گزارش دوم ارائه شد. تسلا اعلام کرد که از آمار تصادف، جراحت یا مرگ ناشی از مشکل پدال گاز اطلاعی ندارد.

تسلا متعهد شده است که پدال‌ خودروهای فراخوان‌شده را بدون هیچ هزینه‌ای برای مالکان سایبرتراک تعویض کند. این شرکت ماه گذشته برای دو میلیون خودرو تسلا در ایالات متحده به دلیل کوچک بودن فونت پنل چراغ‌های هشداردهنده و عدم مطابقت با استانداردهای ایمنی، فراخوان صادر کرد؛ آن مشکل با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری حل شد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا