بازی

طرفداران از نسخه استیم The Division 2 ناراضی هستند

طرفداران از نسخه استیم The Division 2 ناراضی هستند

بازی Tom Clancy’s The Division 2 اخیراً روی فروشگاه دیجیتالی استیم (Steam) عرضه شده و متاسفانه به دلیل مشکلات فنی فراوان، موفق به جلب نظر هواداران نشده است.

با شروع سال ۲۰۱۹، یوبیسافت (Ubisoft) طی قراردادی با اپیک گیمز، تصمیم گرفت از استیم فاصله بگیرد و عناوین خود را فقط روی فروشگاه یوبیسافت کانکت و اپیک عرضه کند. بازی دیویژن ۲ نیز دقیقاً در همان حوالی منتشر شد و از آن زمان تاکنون در دسترس کاربران استیم، یکی از محبوب‌ترین و مهم‌ترین پلتفرم‌های دیجیتال پی‌سی قرار نداشت.

مطلب پیشنهادی:ویژگی‌های باحال استیم دک که از آن‌ها بی‌خبرید!کامپیوتری با ده‌ها ویژگی مختلف
ویژگی‌های باحال استیم دک که از آن‌ها بی‌خبرید!

اما اکنون که این بازی به تازگی عرضه شده، با استقبال بسیار ضعیفی از سمت گیمرها مواجه شده که البته دلایل خوبی پشت این عدم استقبال وجود دارد. به طور مثال، فقدان اچیومنت، باگ‌های عجیب، نیاز اتصال به لانچر یوبیسافت و از همه بدتر، کرش‌های متعدد برخی از این موارد را دربر می‌گیرد.

در زمان نگارش این متن، بیش از ۲۶۰ نقد برای بازی در صفحه استیم آن ثبت شده که بیشتر از ۱۰۵ نقد از میان آن‌ها منفی است. درحالی که برای Tom Clancy’s The Division 2 نقدهای مثبت نیز ثبت شده است، اما بخش عمده‌ای از افراد ناراضی درباره کرش کردن آن صحبت کردند. البته مشکل کرش کردن منحصراً به نسخه استیم محدود نمی‌شود، چرا که طی ۲ سال اخیر این مورد وجود داشته و حتی برخی از کاربران آن را روی ایکس باکس و پلی استیشن نیز تجربه کرده‌اند اما این مسئله به شدت نسخه پی‌سی آن نبوده است.

The Division 2

اما مورد بعدی، عدم استفاده یوبیسافت از امکانات و ویژگی‌های پلتفرم استیم است. این شرکت تا پیش از ترک استیم در سال ۲۰۱۹، از ویژگی‌هایی همچون اچیومنت و کارت‌های قابل تبادل استفاده می‌کرد اما اکنون در تمامی عرضه‌های جدید خود، صرفاً به بازیکنان اجازه خرید بازی از طریق استیم را می‌دهد. یکی از نقدها در این زمینه نوشته است:

یوبیسافت، متوجهم که [قرارداد با اپیک] معجزه کرد برات. کاسبی خوبی هم داشتی و تیم سویینی [مدیر عامل اپیک] ازت محافظت کرد، پس به «دوستی» مثل استیم نیاز نداشتی.

اما حالا برگشتی و به کاربرای استیم می‌گی «پولتون رو به ما بدید» اما این کارو با بی‌احترامی انجام می‌دی. به دنبال دوستی با کاربرا نیستی. حتی اچیومنت هم بهمون نمی‌دی. درواقع وقتی تمام دنیا متوجه وضعیت مالی افتضاحتون شدن، اومدی توی خونه ما و ازمون درخواست پول می‌کنی!

Ohshi – کاربر استیم

از دیگر مشکلات این اثر عدم پشتیبانی از سیستم ضد تقلب روی سیستم عامل لینوکس است که بازی را روی استیم دک (Steam Deck) غیرقابل تجربه می‌کند. برخلاف کنسول‌ها، کاربران برای تجربه بازی‌های برخی از شرکت‌ها (مثل یوبیسافت و الکترونیک آرتز) مجبور به استفاده از چند لانچر هستند و اکنون، ضرورت نیاز به یوبیسافت کانکت، یک لانچر ضعیف و پرایراد، کاربران را حسابی کلافه کرده است. از این رو، بازی‌های اخیر این شرکت که روی استیم عرضه شدند همگی با سیلی از نقدهای منفی مواجه شدند.

مطلب پیشنهادی:بسته الحاقی جوزف سید برای Far Cry 6 هفته آینده منتشر می‌شودتجربه‌ ذهن پرآشوب جوزف سید
بسته الحاقی جوزف سید برای Far Cry 6 هفته آینده منتشر می‌شود


داستان نینجا؛ از عرش به فرش با تمام سرعت

داستان نینجا
با کلیک روی تصویر از یوتوب lastech تماشا کنید!

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا