بازی

راهنمای خرید مکعب روبیک از مبتدی تا پیشرفته

راهنمای خرید مکعب روبیک از مبتدی تا پیشرفته

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

مکعب روبیک تنوع بسیار زیادی دارد و شخص، با توجه به سطح، استفاده و سرعت دست خود می تواند در هنگام خرید پارامترهای مختلفی را مد نظر بگیرد تا بهترین خرید را هم از لحاظ انتخاب و هم از لحاظ قیمت انجام دهد. در ادامه به بررسی هر یک از پارامتر های خرید مکعب روبیک می پردازیم.

انواع روبیک از نظر روش  حل کردن

مکعب های روبیک از نظر حل و ساختار در دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند. از این نظر افراد با توجه به سلیقه، سطح توانایی و… دسته بندی مورد نظر را انتخاب کرده و خرید خود را انجام دهد. مکعب روبیک را از لحاظ ساختار و ظاهر می توان در دسته های زیر تقسیم بندی کرد:

روبیک های مکعبی شکل

این دسته از روبیک از لحاظ ظاهری، ساده بوده و تنها رنگ مهره ها را باید مرتب کرد. مکعب روبیک ۳ در ۳ که معروف ترین مکعب روبیک می باشد از این دسته است. کوچک ترین مدل روبیک مکعبی، مکعب روبیک ۲*۲  و بزرگ ترین آنها مکعب روبیک ۳۳*۳۳ می باشد که به وسیله چاپ پرینتر ۳ بعدی تولید شده است. روبیک های مکعبی به دو دسته روبیک های فرد لایه و زوج لایه تقسیم می شوند که مراحل زوج لایه ها کمی بیشتر از روبیک های فرد لایه هستند؛ زیرا مرکز ثابتی ندارند و فرد حل کننده باید محل قرارگیری این مرکزها را تعیین کند. به همین دلیل ارورهایی در روبیک های مکعبی شکل به وجود می آید.

روبیک های حجمی

مهره های دسته روبیک های حجمی، عموما اندازه یکسانی ندارند و بعد از به هم ریختن روبیک، سطوح روبیک مسطح نمی باشند. معروف ترین مکعب روبیک حجمی، روبیک آینه ای می باشد.

روبیک های حجمی-رنگی

این دسته از مکعب های روبیک، ترکیبی از دو دسته مطرح شده می باشد. پس برای حل علاوه بر مرتب کردن رنگ مهره ها، باید حجم آن ها را نیز مرتب کرد. روبیک فیشر، روبیک مسترمورفیکس، روبیک اکسس و… مثال هایی از این دسته می باشند.

دسته روبیک های دنده ای

روبیک های دنده ای بر خلاف ظاهر عجیبی که دارند، حل کردن آن ها بسیار ساده است. حرکات بسیار جذاب این روبیک چشم را خیره خود میکند. مهره های روبیک به فرم چرخ دنده بوده و به یکدیگر متصل هستند. با حرکت یکی از سطوح تعداد زیادی از مهره ها علاوه بر جابجایی، حول محور خود میچرخند. پس علاوه بر محل قرار گرفتن مهره ها، باید زاویه قرارگیری آن ها را نیز مرتب کنید.

روبیک های خاص

روبیک های کارتنی، عروسکی، روبیک های نابرابر، روبیک های میوه ای و… جز این دسته بندی قرار می گیرند. همانطور که مطرح شد دسته بندی روبیک بسیار متنوع می باشد و محدود به دسته بندی که مطرح شد نیستند. سایر دسته بندی ها مانند روبیک های هرمی، دنده ای، خانواده مگامینکس و… هستند که حل هر کدام چالش های بسیار جذاب بر سر راه حل کننده قرار می دهد.

خاص ترین انواع روبیک

همانطور که مطرح شد مکعب روبیک بسیار متنوع بوده و اشکال بسیار زیادی دارد. برخی از این روبیک ها ظاهر و حل متفاوتی دارند و از این نظر بسیار خاص می باشد. اغلب افرادی که به جمع آوری کلکسیون مکعب روبیک مشغول اند، به دنبال این دسته از مکعب های روبیک هستند. در ادامه به معرفی و بررسی برخی از این روبیک ها خواهیم پرداخت.

بزرگ ترین مکعب روبیک جهان از نظر تعداد مهره

همانطور که در بخش قبل معرفی شد، بزرگ ترین روبیک جهان از نظر تعداد مهره ها روبیک 33*33 می باشد که با استفاده از تکنولوژی پرینتر 3 بعدی تولید شده است. این روبیک در گینس به عنوان بزرگ ترین مکعب روبیک جهان ثبت شده است. مکعب روبیک 33*33 دارای 6153 قطعه متحرک بوده و وزن آن 3.15 کیلوگرم می باشد که حدودا ۲۲ برابر سنگین تر از مکعب روبیک استاندارد است. مجموعا ۲۰۵ ساعت برای تولید این مکعب روبیک بسیار بزرگ زمان صرف شده است. نمی توان تصور کرد حل کردن این روبیک به چه میزان زمان نیاز دارد!

 بزرگ ترین مکعب روبیک از نظر ابعاد

همان طور که در تصویر مقابل مشاهده می شود بزرگ ترین مکعب روبیک جهان از نظر ابعاد، یک مکعب روبیک 3*3 بوده که در کنوانسیون ناکس ویل در ایالات متحده قرار دارد. این مکعب هدیه ای از طرف دولت مجارستان برای نمایشگاه جهانی 1982 بود که در این نمایشگاه  برگزار شد. این مکعب روبیک در ورودی غرفه مجارستان به نمایش گذاشته شد تا اختراع مکعب روبیک توسط معمار مجارستانی ارنو روبیک در سال 1974 به نمایش گذاشته شود. طول هر یک از سطوح این مکعب روبیک غول پیکر 3 متر بوده و در مجموع حدود 550 کیلوگرم وزن دارد. نیمی از وزن این مکعب روبیک مربوط به موتوری است که سطوح مکعب روبیک را به حرکت در می آورد.

 کوچک ترین مکعب روبیک قابل حل در جهان از نظر ابعاد

یکی از عجیب ترین و در عین حال جذاب ترین مکعب روبیک های جهان، در تصویر مقابل قابل مشاهده است. نکته قابل توجه در این مکعب روبیک این است که کاملا قابل حل بوده و توانایی اجرای حرکات یک مکعب روبیک استاندارد را دارد. این مکعب روبیک در فروشگاه روبیک دات آی آر موجود بوده و قابل سفارش می باشد.

خانواده مکعب روبیک مسترمورفیکس

مکعب روبیک مسترمورفیکس در نگاه اول ظاهر تقریبا یکسانی با روبیک هرم دارد اما روش حل آن کاملا متفاوت می باشد. این روبیک  از دسته روبیک های حجمی-رنگی است و پس از به هم ریختگی ظاهر بسیار متفاوتی به خود می گیرد. نکته جالب در مورد این دسته از مکعب روبیک این است که از سایز 2*2 تا 10*10 دارد. علاوه بر حالت استاندارد، مدل دنده ای این روبیک نیز موجود می باشد و تمام این موارد را می توان از فروشگاه آنلاین روبیک دات آی آر تهیه کرد.

روبیک اکسس کیوب

 این روبیک از دسته مکعب روبیک های حجمی-رنگی می باشد که پس از اسکرمبل ظاهر بسیار متفاوتی به خود می گیرد. مرکز های این مکعب روبیک دو رنگ بوده و جهت قرار گیری آن ها در حل بسیار مهم می باشد.

قیمت و خرید مکعب روبیک

فروشگاه اینترنتی روبیک دات آی آر به عنوان اولین فروشگاه اینترنتی تخصصی در حوزه فروش آنلاین و آفلاین انواع مکعب روبیک، طیف گسترده‌ای از انواع روبیک را عرضه می‌کند. در صورتی که به این حوزه علاقه‌مند هستید یا قصد خرید مکعب روبیک حرفه ای دارید، می‌توانید با استفاده از خدمات مشاوره رایگان این فروشگاه بهره‌مند شوید و علاوه بر بررسی تخصصی و بررسی قیمت، مکعب روبیک مناسب خود را با ضمانت و مهلت تست به صورت آنلاین، تلفنی یا حضوری خریداری کنید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا