بازی

رقابت دو موتورسیکلت سنگین در بازار ایران

رقابت دو موتورسیکلت سنگین در بازار ایران

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

ویراژ موتورسیکلت‌های جوان‌پسند چندی است که در خیابان‌ها امری عادی شده است. محصولاتی زیبا و جذاب که برخلاف مدل‌های قبلی حالا با ایمنی و کیفیت بالاتری به دست مشتریان می‌رسند؛ اما جالب اینجاست که تمام موتورسیکلت‌های فوق طبق قانون حداکثر می‌توانند با حجم موتور 250 سی‌سی در خیابان حضور داشته باشند. شما تصور کنید یک مدل 1000 سی‌سی چه قابلیت‌هایی می‌تواند داشته باشد.

در ادبیات عامیانه دنیای موتورسیکلت‌ها معمولاً به محصولاتی که حجم موتوری بیش از 600 سی‌سی داشته باشند، موتور سنگین می‌گویند. البته برخی هم مدل‌های بالای 1000 سی‌سی را سنگین لقب می‌دهند. هرچه هست موتورسیکلت‌هایی برای راندشان در معابر شهری نیاز به مجوز ویژه پلیس داشته باشد قطعاً نوعی از سنگین‌ها محسوب می‌شوند.

طبیعی است که با در نظر گرفتن نوسان نرخ ارز و محدودیت‌های واردات و تولید، قیمت موتور به صورت معمولی نیز بالا رفته است. البته یکی از دلایلی که مشتریان به سمت خرید موتورسیکلت علیرغم این افزایش قیمت رفته‌اند، ناتوانی نسبی در خرید یک خودروی ساده است.

بنابراین جای تعجبی ندارد که قیمت موتور سنگین به تنهایی به اندازه یک خودروی معمولی باشد. با این حال هنوز هم هستند افرادی که دوست دارند با وجود تمام محدودیت‌های خرید یک موتور سنگین، مبالغی گزاف را برای داشتن یک محصول فوق‌العاده هزینه کنند.

در حال حاضر دو مدل جدید موتور سنگین در بازار ایران وجود دارد که البته جدال معناداری نیز با هم پیدا کرده‌اند. مدل اول کاوازاکی Ninja H2 و دیگری سوزوکی GSXR1000 است. دو اسپرت رؤیایی در کلاس 1000 سی‌سی‌ها که به طرزی ترسناک در خیابان‌ها آتش‌بازی به راه می‌اندازند. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به مشخصات این دو موتورسیکلت منحصر به فرد.

کاوازاکی Ninja H2

برای آنها که این برند را با نام «کاوی» می‌شناسند، H2 یک مدل بی‌نظیر است. محصولی مسابقه‌ای با پیشرانه 998 سی‌سی که به طرزی باورنکردنی آرایشی 4 سیلندر دارد. قدرت خروجی این موتور 197 اسب‌بخار در 11 هزار دور در دقیقه است. گشتاور آن نیز عدد 134 نیوتن‌متر در 10 هزار و 500 دور در دقیقه را نشان می‌دهد. جعبه‌دنده 6 سرعته ریس این محصول یکی از نقاط عطف آن محسوب می‌شود. کاوازاکی H2 با طول، عرض و ارتفاع 2085، 770 و 1125 میلی‌متری یکی از غول‌های بازی محسوب می‌شود. البته باید در نظر داشت که وزن خالص آن هم چیزی حدود 240 کیلوگرم است. این ژاپنی از سطح زمین فقط 170 میلی‌متری فاصله دارد که به پایداری و چسبندگی آن کمک می‌کند. یکی از مزایای جذاب H2 باک 17 لیتری آن است. البته از نظر مهندسی هم می‌توان روی این محصول حساب ویژه‌ای باز کرد. تزریق سوخت دیجیتال، سیستم تعلیق با بازوی 43 میلی‌متری و ترمزهای دیسکی همگی تجهیزات استاندارد کاوازاکی فوق هستند. جالب است بدانید رینگ آلومینیومی آن در چرخ جلو 120.70 میلی‌متری و در چرخ عقب 200.55 میلی‌متر هر دو 17 اینچی هستند. در آخر بد نیست بدانید که سرعت نهایی این موتورسیکلت 340 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

سوزوکی GSX-R1000

دیگر موتور سنگین جذاب بازار ایران سوزوکی GSX-R1000 است. محصولی که به‌عنوان جانشین R1100 معرفی شد تا بتواند افتخار جدیدی را در مسابقات 1000 سی‌سی به دست بیاورد. این محصول باعث شد تا ب‌ام‌و نیز رقیب جدیدی از آلمان را برای او به اسم S1000RR فراهم کند. هرچه هست این موتورسیکلت با پیشرانه 4 سیلندر 999 سی‌سی خود غوغایی به پا کرده است. قدرت آن 182 اسب‌بخار در 12 هزار دور در دقیقه و گشتاورش 117 نیوتن‌متر در 10 هزار دور در دقیقه است. گفته می‌شود شتاب صفر تا صد آن 2.8 ثانیه و سرعت نهایی این مدل 300 کیلومتر برساعت است. البته این رکورد خیره‌کننده را باید مدیون وزن 203 کیلوگرمی شاسی‌اش بدانیم. جالب آنکه ترمز جلو GSX-R فوق از برند برمبو به صورت دیسکی دو صفحه‌ای با قطر 310 میلی‌متر است. ترمز عقب آن نیز از برند نایسین به صورت دیسکی تک صفحه‌ای با قطر 220 میلی‌تر است. سیستم تعلیق جلوی آن تلسکوپی معکوس با کمک فنر روغنی و سیستم تعلیق عقب نیز لینک دوشاخ با کمک فنر روغنی خواهد بود.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا