عمومی

8 دلیل برای خرید سولانا در موج بعدی بازار ارزهای دیجیتال

8 دلیل برای خرید سولانا در موج بعدی بازار ارزهای دیجیتال

فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی سولانا

بهترین و پرکاربردترین پروژه‌های کریپتویی هم در بخش‌های مختلفی از فعالیت خود با چالش‌ها و فرصت‌های متعددی روبه‌رو خواهند شد. اما چگونگی استفاده از این فرصت‌ها و رویارویی با چالش‌ها است که سرنوشت آینده آن پروژه را تعیین می‌کند. در مقاله‌های آموزشی و کاربردی که توسط شبنم توایی و دیگر نویسندگان تیم آکادمی بیت پین نوشته شده، به طور مفصل درباره سولانا و آینده آن صحبت شده است. اما در این قسمت قصد داریم مزایا و معایب پروژه سولانا و ارز دیجیتال SOL را به طور خلاصه با یکدیگر مرور کنیم.

مزایا:

  • مقیاس‌پذیری بالا: بهره‌مندی از الگوریتم اجماع اثبات تاریخ (PoH) برای افزایش مقیاس‌پذیری
  • پردازش سریع تراکنش‌ها: پروتکل ترکیبی شبکه سولانا زمان پردازش تراکنش‌ها و اجرای قراردادهای هوشمند را کاهش داده است.
  • کارمزد کم: دریافت کارمزد کم از کاربران
  • فناوری Turbine: پروتکل توزیع بلاک
  • پردازش خط لوله‌ای یا Pipelining: بهینه‌سازی تأیید با بلاک پردازش تراکنش

معایب:

  • وجود مشکل تمرکزگرایی
  • کم بودن تعداد پروژه‌های فعال در بستر سولانا
  • هزینه زیاد یافتن یک سخت افزار در بلاکچین سولانا

مهم‌ترین دلایل برای خرید سولانا

عبور قیمت سولانا از مقاومت مهم 100 دلار و افزایش چشمگیر ارزش آن در بازار باعث شده تا تریدرهای زیادی نسبت به خرید این دارایی دیجیتال علاقه‌مند شوند. خرید سولانا اکنون یکی از مباحث داغ این روزهای بازار رمزارزها است. اما پیش از آن که نسبت به خرید یک ارز دیجیتال اقدام کنید، ابتدا از خودتان بپرسید که چرا این رمزارز را بخرم؟ اگر پاسخی درخور برای این سوال وجود داشت، می‌توانید نسبت به انتخاب خود مطمئن شوید.

اکنون نیز قرار است مهم‌ترین دلایل موجود برای خرید سولانا را برشمریم.

مقیاس‌پذیری

مقیاس‌پذیری سولانا دقیقاً همان ویژگی است که این شبکه را در مواجهه با غول‌های سنتی مثل بیت کوین و اتریوم پیروز می‌کند. سولانا بلاکچین مقیاس‌پذیرتری بوده و به همین دلیل توان عملیاتی بالاتری دارد. طوری که می‌تواند هزاران تراکنش را در یک ثانیه مدیریت کند. این مقیاس‌پذیری بالا نه تنها باعث تضمین عملکرد شبکه شده، بلکه سولانا را به پلتفرمی مناسب برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز در مقیاس بزرگ تبدیل کرده است.

افزایش قیمت

بی‌شک یکی از اصلی‌ترین دلایل خرید سولانا و سرمایه‌گذاری در آن، عملکرد خوب و روند روبه‌رشد قیمت آن است. قیمت این رمزارز از اکتبر تا دسامبر 2023 بیشتر از 400 درصد افزایش داشت. طوری که از 24 دلار به بیشتر از 120 دلار رسید. اکنون با وجود کاهش قابل توجهی که در سال جاری داشته، هنوز به عنوان گزینه‌ای جدی برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شود.

سرعت بالای پردازش تراکنش‌ها

سولانا به طور ترکیبی از دو مکانیزم اجماع اثبات تاریخ (PoH) و اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند. بر همین اساس توانسته در سرعت پردازش تراکنش‌ها عملکرد منحصربه‌فردی داشته باشد. زیرا ترکیب این دو فناوری به شکل عجیبی منجر به افزایش چشمگیر سرعت تراکنش‌ها شده است. موضوعی که در دنیای بلاکچین از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود.

امنیت بالا

یکی دیگر از موضوعات مهم برای تریدرها، امنیت است. وقتی به عنوان یک معامله‌گر و سرمایه‌گذار وارد فضایی جدید می‌شوید، اولین توقعی که دارید، تأمین امنیت دارایی‌هایتان توسط آن شبکه است. سولانا به واسطه اصول رمزنگاری قدرتمند و پروتکل‌های پیشرفته‌ای مثل محدودیت زمانی (HTLC)، درخت مرکل و قراردادهای هوشمند، امنیت کاربران خود را تضمین می‌کند.

هزینه کم برای تراکنش‌ها

خرید سولانا توسط تریدرها به دلایل گوناگونی انجام می‌شود که یکی از این دلایل، کارمزد کم تراکنش‌ها در این شبکه است. بلاکچین سولانا مکانیزم اجماع منحصربه‌فردی دارد که توانسته پردازش تراکنش‌های موازی را امکان‌پذیر کند. بنابراین انجام تراکنش در این شبکه با کاهش هزینه چشمگیری همراه بوده است. طوری که احتمالاً هزینه انجام هر تراکنش در این شبکه کم‌تر از 0.001 دلار هزینه خواهد داشت.

پتانسیل زیاد برای رشد و پیشرفت

همانطور که در مقالات تحلیلی شبنم توایی و دیگر نویسندگان تیم آکادمی بیت پین اشاره شده، سرمایه‌گذاران عموماً به سراغ رمزارزهایی می‌روند که نسبت به پتانسیل رشد آن اطلاعاتی در دست باشد. ویژگی‌های منحصربه‌فرد سولانا و عملکرد جالب توجه پروژه‌هایی که آن را به عنوان پایه و اساس خود برگزیدند، حاکی از آن است که این شبکه بلاکچینی پتانسیل بالایی برای رشد دارد. ضمن اینکه از زمان راه‌اندازی سولانا تا کنون نیز، عملکرد آن سیر صعودی داشته و فرصت‌های متعددی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده است.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا