بازی

شرکت NetEase به طور علنی تندیس بازی World of Warcraft را از بین برد

شرکت NetEase به طور علنی تندیس بازی World of Warcraft را از بین برد

شرکت چینی NetEase در یک حرکت نمادین آشکار برای مورد هدف قرار دادن بلیزارد، تندیس بازی World of Warcraft را در خارج از دفتر مرکزی خود از بین برد.

در آبان ماه اعلام شد که بازی‌های بلیزارد از ژانویه ۲۰۲۳ در کشور چین تعطیل می‌شوند، زیرا نتوانستد با NetEase بر سر تمدید قرارداد مجوز به توافق برسند. در آن زمان، سایمون ژو، رئیس شرکت در رسانه‌های اجتماعی ادعا کرد:

یک روز، زمانی که بتوان گفت در پشت صحنه چه اتفاقاتی افتاده است، توسعه‌دهندگان و گیمرها سطح جدیدی از میزان آسیب‌های وارد شده ناشی از یک فرد آشغال را درک خواهند کرد.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Overwatch 2می‌توانست یک بروزرسانی باشد!
بررسی بازی Overwatch 2

از آن زمان تاکنون به نظر می‌رسد که این درگیری حل نشده است، زیرا در روزهای اخیر NetEase دوباره خشم خود از این قضیه را اعلام کرده است. از جمله پخش زنده تخریب مجسمه World of Warcraft در محوطه دفتر مرکزی خود در شهر هانگژو.

به گفته آلن گای، بازیگر چینی ورزش‌های الکترونیکی، NetEase این مجسمه را روز چهارشنبه از هم باز کرد و این اتفاق را از طریق کانال رسمی Naraka Bladepoint خود پخش کرد. این حادثه سپس توسط کانال چینی ChaikingNDS در تیک تاک ضبط شد که نشان داد به شرکت‌کنندگان نوشیدنی ویژه «چای سبز بلیزارد» به عنوان جایزه داده می‌شود.

در چین، «چای سبز آشغال» یک توهین کلیشه‌ای است که از رسانه‌های اجتماعی سرچشمه می‌گیرد و فردی را توصیف می‌کند که بی‌گناه و شیرین به نظر می‌رسد اما در واقع ساختگی، فاسد و دو رو است. بنابراین، به نظر می‌رسد که این چای‌ها نوعی تحقیر برای بلیزارد به حساب می‌آیند.

تخریب تندیس یک روز پس از آن صورت گرفت که بلیزارد پیامی را در صفحه رسمی خود در Weibo منتشر کرد مبنی بر اینکه تمام بازی‌های بلیزارد در چین را در ۲۴ ژانویه خاموش می‌کند. NetEase در بیانیه خود پاسخ داد که بلیزارد پیشنهاد تمدید شش ماهه را کرده تا در همان زمان به دنبال یک قرارداد سه ساله جدید با سایر شرکای احتمالی باشد.

با استفاده از یک عبارت چینی دیگر، آن‌ها بلیزارد را به 騎驢找馬 توصیف کردند، اصطلاحی که به «سوار شدن بر الاغ در حالی که به دنبال اسب می‌گردید» ترجمه می‌شود. به عبارت دیگر، تلاش برای ماندن در NetEase در حالی که به دنبال یک معامله جذاب‌تر هستید.

در مرداد ماه امسال نیز ادعا شده بود که این دو شرکت یک بازی موبایلی معرفی نشده از سری World of Warcraft را به دلیل اختلاف مالی لغو کرده‌اند.

مطلب پیشنهادی:سبک گرافیکی Diablo Immortal چگونه نوید یک تغییر جدید را می‌دهد؟آیا ایمورتال ادامه‌دهنده راه قسمت سوم است؟
سبک گرافیکی Diablo Immortal چگونه نوید یک تغییر جدید را می‌دهد؟


چرا همه بازی‌ها فضایی شدند؟

با کلیک روی تصویر از یوتوب lastech تماشا کنید!

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا