رمز ارز

ثروتمندترین فرد حوزه ارزهای دیجیتال چه کسی است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پس از سقوط‌های مداوم در بازار ارزهای دیجیتال، که ماه‌هاست باعث کاهش ارزش خالص دارایی‌های میلیاردرهای کریپتو شده، برخی از آنها را ورشکست کرده و حتی به زندان انداخته (مانند سم بکمن-فرید)، اما برخی افراد را هنوز می‌توان یک میلیاردر کریپتو نامید. با اینکه از دسامبر 2022 فهرست میلیاردرهای رمزارزی کوچکتر شده، اما در این خبر می‌خواهیم با نگاهی به بازار دریابیم که ثروتمندترین میلیاردرهای ارزهای دیجیتال چه کسانی هستند؟

چانگ پنگ ژائو

به گزارش سایت فاین‌بولد، مدیرعامل صرافی بایننس که به CZ نیز مشهور است، با وجود از دست دادن بیش از 50 میلیارد دلار از دارایی خود، همچنان با ثروت خالص 4.5 میلیارد دلار ثروتمندترین مرد در حوزه ارزهای دیجیتال است.

جد مک کالب

یکی از بنیان‌گذاران شرکت ریپل لبز، که در حال حاضر درگیر یک نبرد حقوقی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) است، تنها 100 میلیون دلار از دارایی خالص خود را از دست داده که در ماه دسامبر به 2.4 میلیارد دلار رسید. علت اینکه ثروت او محفوظ مانده، این است که او تقریباً تمام دارایی‌های XRP خود را قبل از سقوط بازار فروخت.

کریس لارسن

یکی دیگر از بنیانگذاران ریپل، کریس لارسن، در طول سال 2022 به دلیل کاهش قیمت XRP، بیش از 2 میلیارد دلار (1.7 میلیارد دلار) از دست داده که در نتیجه، ارزش خالص فعلی دارایی‌های وی به 2.1 میلیارد دلار کاهش یافته است، اما همچنان نام او در لیست میلیاردرهای بازار قرار دارد.

تایلر و کامرون وینکلووس

پس از سرمایه‌گذاری 11 میلیون دلاری در سال 2013، برادران تایلر و کامرون وینکلووس از اولین میلیاردرهای بیت کوین هستند که در حال حاضر، ارزش دارایی‌های هر کدام 1.1 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. در ژانویه 2022، ارزش خالص دارایی‌های هر دو به ترتیب 4 میلیارد دلار برآورد شده بود.

با این حال، ثروت دوقلوهای وینکلووس ممکن است در خطر باشد؛ زیرا SEC اخیراً صرافی رمزارزی Gemini و شرکت سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال Genesis را به دلیل فروش غیرقانونی اوراق بهادار از طریق برنامه وام‌دهی ارز دیجیتال Gemini Earn متهم کرده است.

برایان آرمسترانگ

در نهایت، برایان آرمسترانگ، مدیرعامل صرافی عمومی کوین بیس، دارایی خالصی به ارزش 1.5 میلیارد دلار در دسامبر 2022 داشت. علیرغم ضرر 4.5 میلیارد دلاری، او همچنان برخلاف همکارش، فرد دیگر بنیانگذار کوین بیس، در ردیف میلیاردرها باقی مانده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا