بازی

اخراج کارکنان مایکروسافت بر Bethesda و Xbox تأثیر گذاشته است

اخراج کارکنان مایکروسافت بر Bethesda و Xbox تأثیر گذاشته است

به تازگی تایید شده که اخراج گسترده کارکنان مایکروسافت بر بخش بازی‌های ویدیویی آن در Xbox و Bethesda تأثیر گذاشته است.

روز گذشته مایکروسافت، غول فناوری ایالات متحده، از برنامه‌های خود برای اخراج تقریباً ۴.۵ درصد از نیروی کار ۲۲۰ هزار نفری (حدود ۱۰ هزار نفر) خبر داد. این کاهش کارکنان یک سال پس از اعلام مایکروسافت برای خرید ۶۹ میلیارد دلاری استودیو اکتیویژن بلیزارد، رخ داده است.

به گفته بلومبرگ، استودیوی بازی‌سازی بتسدا و همچنین 343Industries، استودیو سازنده Halo Infinite، تحت تأثیر این موضوع قرار گرفتند. علاوه بر این، تجارت HoloLens مایکروسافت و برخی از بخش‌های مهندسی نیز به عنوان بخشی از برنامه کاهش اعلام شدند.

مطلب پیشنهادی:ریموت‌پلی چگونه لپ‌تاپ را به صفحه نمایش اکس‌باکس تبدیل می‌کند؟گویا قابلیت‌های اکس‌باکس تمامی ندارد!
ریموت‌پلی چگونه لپ‌تاپ را به صفحه نمایش اکس‌باکس تبدیل می‌کند؟

گزارش دیگری از Lords of Gaming ادعا می‌کند که استودیو 343 با اخراج‌های «قابل توجه‌ای» در سراسر استودیو روبرو شده که گفته می‌شود سنگین‌ترین خروجی‌ها برای «افراد مشغول در بخش سینگل‌پلیر استودیو» بوده است. جیسون شرایر، خبرنگار صنعت بازی، این ادعا را تأیید کرد و اظهار داشت که چندین کارمند ابراز کردند که «ضربه سختی به آن وارد شده است».

برخی از کارمندان سابق در رسانه‌های اجتماعی پست گذاشته‌اند تا تأیید کنند که اخراج شده‌اند. گری والیچک، مهندس اصلی رشد و وفاداری ایکس‌باکس، روز چهارشنبه قبل از حذف این پیام توییت کرد: «صنعت بازی تحت تأثیر اخراج‌هایی قرار خواهد گرفت که احتمالاً شامل افراد تیم من می‌شود».

رنه سوگوئکو، مدیر روابط عمومی بتسدا، نوشت:

خب، این اتفاق افتاد! امروز من از Bethesda Softworks به دلیل برنامه‌های خروجی #مایکروسافت اخراج شدم و اکنون بیکار شده‌ام… دوران بسیار خوبی بود و مشتاقانه منتظر اتفاقات بعدی هستم.

کوین اشمیت، طراح ارشد Halo Infinite نیز تأیید کرد که او به همراه جسی استیپک، تهیه‌کننده ویدیوی 343 و سم لوانگهت که مدیر انجمن The Elder Scrolls Online بود، اخراج شده‌اند.

مایکروسافت

روز گذشته مایکروسافت ادعا کرد که این کاهش‌ها «در پاسخ به شرایط اقتصاد کلان و تغییر اولویت‌های مشتری» انجام شده است.

طبق گزارش Business Insider که در روز چهارشنبه منتشر شد، این شرکت عمداً افرادی را هدف قرار داده که معتقد بوده حداقل در برخی از بخش‌های شرکت، «کارمندان ضعیفی» بودند. این نشریه ادعا می‌کند که از برخی مدیران فرا خوانده شدند تا کارمندانی را برای خروج شناسایی کنند.

پیش از این، مدیران یک پروسه مشاوره به مدت شش ماه در مورد عملکرد کارمند را آغاز می‌کردند. اکنون، اگر بخش منابع انسانی صلاح بداند که آن کارمند عملکرد خوبی ندارد، می‌توانند بدون گذران پروسه مربیگری عملکرد او را اخراج کنند.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Metal: Hellsingerنبرد ریتمیک شیاطین
بررسی بازی Metal: Hellsinger


چرا همه بازی‌ها فضایی شدند؟

با کلیک روی تصویر از یوتوب lastech تماشا کنید!

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا