رمز ارز

رشد انفجاری تراکنش‌های لایه ۲ اتریوم پس از ارتقای دنکن! کدام شبکه پیشتاز است؟

رشد انفجاری تراکنش‌های لایه ۲ اتریوم پس از ارتقای دنکن! کدام شبکه پیشتاز است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شبکه اختصاصی لایه ۲ کوین‌بیس، بیس (Base)، پس از به‌روزرسانی دنکن (Dencun) در شبکه اتریوم، به عنوان یک پروژه برجسته در این حوزه مطرح شده است.

در کل، ارتقای دنکن که با استقبال زیادی روبرو شد، باعث افزایش قابل‌توجه پذیرش راه‌حل‌های لایه ۲ روی اتریوم شده است. این موضوع با افزایش چشمگیر فعالیت در شبکه پس از به‌روزرسانی مشهود است.

تحلیل اخیر تیم Intotheblock نیز روند مشابهی را نشان می‌دهد. آمارها نشان می‌دهند که تعداد تراکنش‌های انجام‌شده روی پلتفرم‌های لایه ۲ پیشرو، با افزایش خیره‌کننده ۱۹۶ درصدی به ۵.۶۷ میلیون تراکنش رسیده است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

در میان این پلتفرم‌ها، بیس با سهم ۵۷ درصدی از تراکنش‌ها، به عنوان مهم‌ترین پروژه این حوزه شناخته می‌شود. در رتبه‌های بعدی هم، آربیتروم و اپتیمیسم به ترتیب با ۳۱ و ۱۱ درصد از تراکنش‌ها قرار دارند.

این افزایش قابل‌توجه نه تنها بر پذیرش و تقاضای رو به رشد برای راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری لایه ۲ تاکید می‌کند، بلکه نشان می‌دهد که طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، دوران شکوفایی شبکه بیس فرا رسیده است.

بر اساس داده‌های موجود، شبکه بیس در ماه‌های اخیر شاهد رشد قابل‌توجهی بوده و حجم تراکنش‌های آن برای اولین بار از ۱.۶ میلیارد دلار فراتر رفته است. این افزایش عمدتا به خاطر هیجان رو به رشد پیرامون میم‌ کوین‌ها بوده است.

بر اساس داده‌های پلتفرم DefiLlama، ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده (TVL) در شبکه بیس در ۹ آوریل به بالاترین حد خود یعنی ۱.۵ میلیارد دلار رسید که نشان‌دهنده افزایش خیره‌کننده ۲۳۵ درصدی از ابتدای سال است.

به طور کلی، شبکه‌های لایه ۲ در دو ماه گذشته شاهد رشد قابل‌توجهی بوده‌اند و به‌روزرسانی دنکن نقش مهمی در پذیرش آن‌ها ایفا کرده است.

در این میان، تحلیلگران شرکت سرمایه‌گذاری ون‌اک (VanEck) حتی پیش‌بینی کرده‌اند که این راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری می‌توانند تا سال ۲۰۳۰ به ارزش بازار ۱ تریلیون دلاری دست یابند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا