عمومی

مچ‌اندازی گلکسی A55 و گلکسی A54 در بنچمارک‌های زومیت؛ مدل جدید چقدر قوی‌تر است؟

مچ‌اندازی گلکسی A55 و گلکسی A54 در بنچمارک‌های زومیت؛ مدل جدید چقدر قوی‌تر است؟

سامسونگ با معرفی گلکسی A55 آتش رقابت در بازار گوشی‌های میان‌رده را داغ‌تر از همیشه کرد. گلکسی A55 فریم فلزی دارد، به نمایشگر باکیفیت مجهز است و در زیر بدنه‌‌اش از پردازنده‌ی جدید اگزینوس ۱۴۸۰ میزبانی می‌کند.

اگزینوس ۱۴۸۰ در آزمون‌های اولیه‌ی lastech عملکرد بهتری نسبت‌ به اگزینوس ۱۳۸۰ به‌کاررفته در گلکسی A54 از خود نشان داد. اگزینوس ۱۴۸۰ با لیتوگرافی ۴ نانومتری 4LPP Plus ساخته شده که درمقایسه‌با نسل قبل به‌طور چشم‌گیری بهبودیافته است.

قدرت پردازشی گلکسی A55

نام گوشی

GeekBench 6

(Single/Multi)

1440p Aztec Ruins Vulkan offscreen

Aztec Ruins Vulkan onscreen

GeekBench 6 GPU Vulkan

Speedometer

گلکسی A55

۱٬۱۶۳

۳٬۴۴۹

۱۸ فریم‌برثانیه

۲۷ فریم‌برثانیه

۴٬۱۲۲

۱۰۱

گلکسی A54

۹۸۰

۲٬۷۷۰

۱۳ فریم‌برثانیه

۱۹ فریم‌برثانیه

۳٬۰۱۵

۵۸٫۵۱

تراشه‌ی به‌کاررفته در جدیدترین گوشی سامسونگ در واحد CPU چهار هسته‌ی Corte-A78 با فرکانس ۲٫۷۵ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A55 با فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتز دارد.

اگزینوس ۱۴۸۰ در گیک‌بنج ۶ در بخش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب امتیاز ۱٬۱۶۳ و ۳٬۴۴۹ کسب کرد. اگزینوس ۱۳۸۰ در همین بنچمارک در بخش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای موفق به کسب امتیاز ۹۸۰ و ۲٬۷۷۰ شد. بدین‌ترتیب تراشه‌ی گلکسی A55 به‌ترتیب ۱۸ و ۲۴ درصد نسبت‌ به تراشه‌ی گلکسی A54 عملکرد بهتری دارد.

اگزینوس ۱۴۸۰ از واحد گرافیکی Xclipse 530 بهره می‌برد که با همکاری AMD توسعه داده شده است. در تست گرافیکی Vulkan گیک‌بنچ ۶ این گرافیک ۳۶ درصد بهتر از Mali-G68 MP5 ظاهر شد و توانست امتیاز ۴٬۱۲۲ را ثبت کند.

اگزینوس ۱۴۸۰ در تست 1440p Aztec Ruins Vulkan Offscreen توانست محتوا را با نرخ ۱۸ فریم‌برثانیه نمایش دهد. اگزینوس ۱۳۸۰ در همین تست محتوا را با نرخ ۱۳ فریم‌برثانیه به نمایش گذاشت.

در تست Aztec Ruins Vulkan Onscreen گلکسی A55 محتوا را با نرخ ۲۷ فریم‌برثانیه و گلکسی A54 با نرخ ۱۹ فریم‌برثانیه نمایش دادند. باید دید همه‌ی این بهبودها می‌تواند کاربران را به خرید گوشی جدید سامسونگ ترغیب کند یا خیر.

کارشناسان lastech مشغول بررسی عمیق گلکسی A55 هستند و جزئیات تکمیلی این گوشی را به‌زودی با شما در میان خواهیم گذاشت.

گلکسی A55 را فروشگاه آریا برای بررسی در اختیار lastech قرار داده است.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا