بازی

فرش 1200 شانه را بهتر بشناسیم

فرش 1200 شانه را بهتر بشناسیم

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

فرش 1200 شانه بسیار پرطرفدار و معروف است. این فرش با ظرافت و لطافت بسیار مورد توجه خریداران فرش قرار گرفته است. فرش های ماشینی موجود در بازار در طرح ها و رنگ های مختلف و در تراکم ها و شانه های مختلف تولید می شوند. این فرش به دلیل زیبایی چشم نواز و شباهت آن به فرش دستبافت مورد تقاضای زیادی است. در این مقاله به تحلیل تراکم و شانه فرش ماشینی 1200 نی می پردازیم و سپس خواص آنها را بررسی می کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

انواع فرش ماشینی

فرش عنصر مهم زندگی است. این کفپوش از گذشته تا به امروز در خانه هر ایرانی وجود داشته و محبوب ترین کفپوش در بین ایرانیان بوده است. امروزه فرش در دنیا به دو نوع دستبافت و ماشینی معروف است. امروزه به روزترین دستگاه های فرش ماشینی با 1200 شانه و 1500 شانه در ایران مشغول به کار هستند.

اصطلاحات رایج در صنعت فرش

همانطور که می دانیم اصطلاحات رایجی وجود دارد که دانستن آنها در صنعت فرش و همچنین در سایر بخش ها مفید است و در خرید فرش به شما کمک زیادی می کند. به لطف این اصطلاحات، می توانید جزئیات هر نوع فرش را بهتر درک کنید تا خرید شما با سلیقه و نیاز شما مطابقت داشته باشد. در این قسمت به توضیح این اصطلاحات می پردازیم.

شانه فرش یا تراکم عرضی

شانه یکی از اصطلاحات پرکاربرد در بازار فرش ماشینی است، در واقع شانه فرش یکی از مهمترین معیارهای تاثیرگذار بر قیمت فرش ماشینی است. تعداد حلقه های رنگی در یک متر از عرض فرش را شانه فرش می گویند. به طور کلی انواع فرش ها بر اساس پرز به صورت زیر تقسیم می شوند:

  • فرش ماشینی 350 پرز
  • فرش ماشینی 440 پرز
  • فرش 500 پرز
  • فرش 700 پرز
  • فرش 1000 پرز
  • فرش 1200 پرز
  • فرش 1500 پرز

همانطور که اشاره کردیم تعداد شانه فرش به طور مستقیم بر قیمت تاثیر می گذارد به طوری که با افزایش تعداد شانه، قیمت نیز افزایش می یابد.

تراکم طولی فرش ها

تعداد ریشه ها یا گره های رنگی در یک متر فرش را تراکم فرش می گویند. پس فرش با تراکم 3000 به این معنی است که فرش 3000 گره در هر متر طول دارد. تراکم های رایج در فرش ماشینی عبارتند از تراکم های:

  • 800
  •   900
  • 1000
  • 1200
  • 1400
  • 2100
  • 2550
  • 3000
  • 3600
  • 4500

به طور کلی تراکم رایج در فرش 1200 شانه 3600 می باشد. فرش دارای 1200 شانه با تراکم 3600 می باشد، بنابراین فرش دارای 3600 گره در طول یک متر است. بین افزایش تراکم فرش و افزایش استحکام و عمر مفید آن رابطه مستقیم وجود دارد.

جزئیات فرش 1200 شانه

اگر نگاهی به بازار خرید و فروش فرش ماشینی بیندازیم متوجه می شویم که محصولات زیادی با کیفیت، رنگ، طرح و نقش متفاوت در بازار وجود دارد. این فرش با تراکم 3600 یکی از با کیفیت ترین و بهترین محصولات می باشد. به علاوه هر چه تراکم فرش بیشتر باشد ضخامت آن کمتر می شود. عموماً 1200 عدد فرش نی با آخرین تجهیزات روز یعنی دستگاه HCI می بافند. بافت این فرش اولین بار در سال 1393 در شهر کاشان آغاز شد و خیلی زود طرفداران خود را به خود جلب کرد.

جنس فرش 1200 شانه

این فرش با نخ اکریلیک گرماسخت بافته شده است. فرآیند تثبیت حرارتی به این معنی است که نخ با بخار گرم می شود تا کیفیت نخ و فرش بهبود یابد و در نتیجه سبک و مقاوم در برابر حرارت شود. در صورت شستشو تغییر رنگ نمی دهند. آنها همچنین ضد حساسیت، بدون پرز و بادوام هستند.

تراکم فرش 1200 شانه می باشد.

این فرش یکی از مرغوب ترین فرش های موجود در بازار است. این فرش بعد از 1500 فرش ماشینی از زیباترین و ظریف ترین فرش ها به شمار می رود. در تولید آن از هشت رنگ اصلی استفاده شده است که در آن فرشی متشکل از دوازده رنگ زیبا و متفاوت همراه با رنگ های میانی خواهید داشت.

1200 کاربرد فرش شانه دار

فرش های 1200 و 1500 مقوایی انتخاب مناسبی برای مکان هایی با ترافیک زیاد یا آلودگی زیاد نخواهد بود. فرش ماشینی 1200 نی مانند بافت بسیار ظریف و نازک بودن به دلیل ویژگی های منحصر به فرد از زیبایی منحصربفردی، طرح و رنگ فوق العاده برخوردار است. این فرش ها برای مکان های لوکس و دکوراسیون منزل بسیار جذاب خواهند بود.

 زیرا سالن پذیرایی بیشتر از سایر قسمت های خانه نمایان است. قیمت این فرش ها بالا بوده و توجه و دقت بیشتری توسط خریداران صورت می گیرد. فرش های ماشینی که تاریخچه ای فشرده و سنتی دارند، پیشنهاد بسیار خوبی برای استفاده در دکوراسیون خصوصی هستند زیرا زیبایی متفاوتی به دکوراسیون منزل می بخشند.

ویژگی های فرش 1200 شانه

لطافت و ظرافت این فرش ها بیشتر از سایر فرش های موجود در بازار است. شباهت زیادی به فرش های دستبافت دارند. از آنجایی که فرش ماشینی 1200 نی نسبت به سایر فرش ها تراکم و شانه بیشتری دارد، نقش و نگارهای داخل آن واضح تر و زیباتر است. علاوه بر این طرح و رنگ آمیزی این فرش ها بسیار متنوع و جذاب است.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، این فرش ها به دلیل تراکم زیاد، عموماً استحکام و دوام بیشتری دارند. فرش 1200 شانه تراکم بالا و شانه دار است، تشک آن ارتفاع کمتری دارد. در این صورت ضخامت فرش کمتر شده و تراکم سنگینی خواهد داشت.

در نتیجه

در این مقاله سعی کردیم 1200 فرش شانه دار، انواع، خواص و مواد این فرش ها را برای شما بازگو کنیم. اگرچه این فرش ها معایبی دارند اما نمی توان از ویژگی های منحصر به فرد و زیبای آن ها چشم پوشی کرد. این فرش ها همیشه جزو پرطرفدارترین و زیباترین فرش های موجود در بازار هستند. هنگام تصمیم گیری، ویژگی های این فرش و انتظارات خود را از یک کفپوش مناسب در نظر بگیرید.

یکی از دلایل خرید فرش از فروشگاه فرش کاشان قیمت فرش ماشینی با توجه به تنوع و رنگ و کیفیت و همچنین تحویل مستقیم فرش از کارخانه به فروشگاه با قیمت بسیار مناسب می باشد. ضمنا شرایط خرید فرش اقساطی و فرش حرفه ای مجازی از فروشگاه فرش کاشان باعث سهولت خرید مشتریان گرامی شده است. لطفا جهت اطلاع از نحوه خرید فرش اقساطی با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

ضمانت و کیفیت تضمینی فرش کاشان

مفتخر هستیم به عنوان بزرگترین تولید کننده فرش کاشان ۱۲۰۰ شانه با تراکم ۳۶۰۰ آماده خدمت رسانی و مزین کردن خانه های با صفا و زیبای ایرانی ها در هر نقطه از ایران عزیزمان خواهیم بود.از آنجایی که کارخانه فرش کاشان، از محصولات خود اطمینان ۱۰۰% دارد، تمامی فرش های تولید کارخانه خود را از نظر کیفیت به مدت ۱۰ سال ضمانت میکند و کارشناسان کارخانه فرش کاشان در صورت بروز هر نوع مشکل برای فرش های ۱۲۰۰ شانه کاشان، نسبت به رفع مشکل اقدام مینمایند .

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا