رمز ارز

تحلیل تکنیکال و پیش‌بینی قیمت سولانا (هفته چهارم دی)

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ارز دیجیتال سولانا (SOL) قطعا یکی از بهترین عملکردها را در بازار رمزارزها در سال ۲۰۲۳ داشته است. در نتیجه این رالی صعودی، قیمت سولانا از ۸ دلار بازگشت و طی سه هفته ۱۷۷ درصد افزایش یافت. علاوه بر این، اکنون سولانا در تلاش است تا مقاومت ۲۲٫۵ دلار را نیز پشت سر بگذارد که نشان می‌دهد خریداران، سطوح بالاتر را هدف قرار داده‌اند.

نمودار کندل یک روزه قیمت سولانا.

به گزارش سایت کوین گپ، با نگاهی به نمودار تایم فریم روزانه سولانا مشاهده می‌شود که قیمت این ارز دیجیتال تقریباً از یک رالی عمودی پیروی می‌کند که نشان‌دهنده خرید تهاجمی در بازار است. علاوه بر این، افزایش تدریجی حجم معاملات نیز تعهد قوی خریداران را نشان می‌دهد.

در طول این روند صعودی، قیمت سولانا چندین مقاومت را شکست که اکنون می‌توانند به عنوان سطوح حمایتی به حفظ این رالی بهبود کمک کنند. علاوه بر این، یک کراس اوور صعودی بین میانگین‌های متحرک جابه‌جاشده (DMA) ۲۰ و ۵۰ هم می‌تواند یک سیگنال برای حفظ روند بهبود سولانا باشد. همچنین، انتشار داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) برای ماه دسامبر، یعنی ۶٫۵ درصد، به کاهش تورم در ایالات متحده اشاره دارد که این موضوع نیز به نوبه خود می‌تواند به حفظ احساسات صعودی در بازار ارزهای دیجیتال کمک کند.

در زمان نگارش این خبر، سولانا در محدوده قیمتی ۲۲٫۳ دلار معامله می‌شود و در تلاش برای شکستن مقاومت ۲۲٫۵ دلاری است. بسته شدن کندل روزانه بالای این مقاومت، می‌تواند حرکت صعودی را تسریع کرده و قیمت سولانا را به ۲۷٫۲ دلار برساند. در مسیر رو به بالا، سطوح ۲۷٫۲ دلار و ۳۰٫۵ دلار ممکن است به عنوان مقاومت عمل کنند.

در مقابل، اگر سولانا موفق به پشت سر گذاشتن مقاومت ۲۲٫۵ دلار نشود، انتظار می‌رود که در هفته‌های آینده یک عقب‌نشینی جزئی وجود داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا