بازی

ایکس باکس به اولین پلتفرم گیمینگ «کربن آگاه» تبدیل می‌شود

ایکس باکس به اولین پلتفرم گیمینگ «کربن آگاه» تبدیل می‌شود

مایکروسافت اعلام کرده که قصد دارد با یک آپدیت جدید، کنسول ایکس باکس سری ایکس/اس را به اولین پلتفرم گیمینگ «کربن آگاه» (carbon aware) تبدیل کند.

اما کربن آگاه به چه معنی است؟ ان اصطلاح یعنی کاهش ردپای کربن با بهینه‌سازی آپدیت‌ها و دانلودها برای اجرا در زمانی که کنسول می‌تواند از بیشترین انرژی تجدیدپذیر استفاده کند. این شرکت ویژگی‌های ذخیره انرژی جدیدی در اختیار مشترکین ایکس باکس اینسایدر قرار داده است و در آینده نزدیک این آپدیت به صورت عمومی منتشر خواهد شد. 

مطلب پیشنهادی:مقایسه گیم پس و پلی استیشن پلاس جدیدرقابت پلی استیشن و ایکس باکس از همیشه نزدیکتر!
مقایسه گیم پس و پلی استیشن پلاس جدید

 از این رو به‌روزرسانی‌های سیستم جدید در مواقعی برنامه‌ریزی می‌شوند که میزان زیادی از برق مصرفی از منابع کم کربن در شبکه تولید شده باشد. کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی و افت نشر گاز CO2 حتی می‌تواند در هزینه‌های شما نیز صرفه جویی کند. نکته مهم این است که با این آپدیت تغییری در عملکرد کنسول ایجاد نمی‌شود و جای نگرانی نیست.

ایکس باکس

این آپدیت برای ایکس باکس وان نیز منتشر می‌شود و با انتخاب گزینه شات داون، دانلودهای شما طی شب صورت خواهد گرفت. از طرف دیگر سرعت بالا آمدن کنسول کم می‌شود و زمان بیشتری باید منتظر روشن شدن دستگاه بمانید. این احتمال وجود دارد که مایکروسافت این ویژگی را در رویداد Developer Direct به صورت رسمی معرفی کند.

رویداد Developer Direct در تاریخ ۲۵ ژانویه (۵ بهمن) برگزار می‌شود حضور عناوینی مثل ردفال، Forza Motorsport و Minecraft Legends در آن تایید شده است.

مطلب پیشنهادی:کنسول های بازی قراره از بین برن! [تماشا کنید]کنسول‌های بازی به پایان خود نزدیک می‌شوند
کنسول های بازی قراره از بین برن! [تماشا کنید]


داستان نینجا؛ از عرش به فرش با تمام سرعت

داستان نینجا
با کلیک روی تصویر از یوتوب lastech تماشا کنید!

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا