بازی

حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بازی‌های ایرانی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲

حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بازی‌های ایرانی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲

در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ نکات قابل توجه زیادی وجود دارد. برای مثال دولت پیشنهاد افزایش تعرفه واردات موبایل بالای ۶۰۰ دلار را داده است. بدین ترتیب ممکن است شاهد افزایش این تعرفه از ۱۲ به ۱۵ درصد باشیم. به‌نظر می‌رسد با توجه به نرخ فعلی ارز و همچنین تعرفه مطرح شده در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ خرید گوشی‌های پرچمدار از همیشه سخت‌تر شود.

از طرفی در یکی از صفحات این لایحه شاهد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از عناوین داخلی هستیم. بدین ترتیب در سال ۱۴۰۲ هزینه فروش هولوگرام جهت فروش فیزیکی برای بازی‌های خارجی معادل ۲۰۰۰ ریال (۲۰۰ تومان) و برای بازی‌های داخلی معادل ۵۰۰ ریال (۵۰ تومان) خواهد بود. همچنین این هزینه برای بسته نرم‌افزارهای خارجی ۸۰۰ ریال (۸۰ تومان) و برای بسته نرم‌افزارهای داخلی ۳۰۰ ریال (۳۰ تومان) ذکر شده است.

لایحه بودجه سال ۱۴۰۲

دلایل مختلفی طی سال‌های گذشته موجب شده تا فروش عناوین دیجیتالی در دنیای بازی‌های ویدیویی رشدی چشمگیر به نسبت نسخه‌های فیزیکی داشته باشد. فروشگاه‌هایی مانند استیم در طول زمان تبدیل به منبع اول خرید و فروش بازی‌ها شده‌اند و به همین خاطر فروش بازی‌های فیزیکی کاهش محسوسی داشته است.

متاسفانه هیچ آماری از فروش بازی‌های ویدیویی در ایران در دسترس نیست. وقتی از بازار این بازی‌ها صحبت می‌کنیم دقیقا نمی‌دانیم بخش داخلی و خارجی چه سهمی از آن دارند. بهرحال اینطور که به نظر می‌رسد دولت قصد دارد در سال ۱۴۰۲ با همین اختلاف اندک! کمکی به انتشار بازی‌های داخلی کند.


سایبرپانک ۲۰۷۷ بالاخره خوب شد یا نه؟

با کلیک روی تصویر از یوتوب lastech تماشا کنید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا