بازی

پشتیبانی از هدست آکیولس کوئست به زودی تمام می‌شود

پشتیبانی از هدست آکیولس کوئست به زودی تمام می‌شود

پشتیبانی از هدست واقعیت مجازی آکیولس کوئست (Oculus Quest) که نام آن پس از مدتی به متا کوئست تغییر کرد، به پایان رسیده است.

این هدست در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه و با استقبال خوبی نیز روبه رو شده بود، اما دیگر آپدیت جدیدی برای آن منتشر نخواهد شد. بنابر گزارش IGN این شرکت به کاربران خود ایمیلی فرستاده و اعلام کرد که از این پس ویژگی جدیدی به هدست واقعیت مجازی آکیولس کوئست اضافه نمی‌شود. 

مطلب پیشنهادی:گپ تایم: از شروع جام جهانی تا انتخاب بهترین بازی‌های سال!مستطیل نه چندان سبز
گپ تایم: از شروع جام جهانی تا انتخاب بهترین بازی‌های سال!

البته انتشار آپدیت‌های امنیتی تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد شد و پس از آن پشتیبانی متا به صورت کامل متوقف می‌شود. آکیولس کوئست همچنان با دیگر نرم‌افزارها سازگار خواهد بود، ولی از ۵ مارچ ۲۰۲۳ (۱۴ اسفند) به بعد ویژگی‌های اجتماعی هدست از دسترس خارج می‌شوند. 

آکیولس کوئست

از طرف دیگر شایعات به این اشاره دارند که هدست Meta Quest 3 در سال جاری به بازار منتشر خواهد شد. از این رو منطقی است که این شرکت روی پلتفرم جدیدتر خود تمرکز کند. به نظر می‌رسد که ۲۰۲۳ بزرگ‌ترین سال برای پلتفرم واقعیت مجازی محسوب می‌شود و شاهد رقابت سختی بین سونی، متا و اپل خواهیم بود.

شایعات به عرضه هدست AR/VR شرکت اپل در پاییز سال آینده اشاره دارند و چند روز پیش نیز HTC از هدست واقعیت مجازی Vive XR Elite رونمایی کرد. PS VR2 در تاریخ ۲۲ فوریه ۲۰۲۳ (سوم اسفند) با قیمت ۵۵۰ دلار عرضه می‌شود.

مطلب پیشنهادی:گپ تایم: سال جدید میلادی و بازی‌های مورد انتظار ۲۰۲۳!ما هنوز زنده‌ایم کاپیتان!
گپ تایم: سال جدید میلادی و بازی‌های مورد انتظار ۲۰۲۳!


سایبرپانک ۲۰۷۷ بالاخره خوب شد یا نه؟

با کلیک روی تصویر از یوتوب lastech تماشا کنید!

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا