تکنولوژی

نگاهی به مشخصات فیدلیتی پرستیژ، خودرو محبوب این روزهای بازار

نگاهی به مشخصات فیدلیتی پرستیژ، خودرو محبوب این روزهای بازار

فیدلیتی پرستیژ یکی از محصولات جدید گروه بهمن به حساب می‌آید که این روزها شاهد عرضه آن در بازار هستیم. مشخصات فیدلیتی پرستیژ نسبت به نسخه قبلی یعنی فیدلیتی پرایم ارتقای قابل‌توجهی پیدا کرده‌اند و همین مسئله می‌تواند به‌عنوان دلیلی برای پیشبرد فروش این خودرو در کشورمان باشد.

فیدلیتی پرستیژ همانند فیدلیتی پرایم، در قالب دو نسخه پنج و هفت نفره به بازار عرضه می‌شود. این نسخه‌ها از نظر ابعاد و اندازه تفاوتی با یکدیگر ندارند. نسخه هفت نفره دو صندلی با فاصله محوری اندک را در قسمت بار خود جای داده است که البته به‌راحتی قابلیت تاشدن دارند. قیمت نسخه‌های پنج‌نفره نیز اندکی کمتر از نسخه‌های هفت نفره است.

بزرگ‌ترین ارتقا در مشخصات فیدلیتی پرستیژ نسبت به فیدلیتی پرایم، بهبود پیشرانه این خودرو است. نسخه پرستیژ از موتور 1.6 لیتری توربوشارژر با تزریق مستقیم سوخت بهره می‌برد که حداکثر راندمان آن 197 اسب‌بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور خواهد بود. گیربکس اتوماتیک هفت سرعته دوکلاچه مرطوب (WDCT) نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو بر عهده دارد. البته فیدلیتی پرستیژ همانند گذشته یک کراس‌اوور دیفرانسیل جلو است و نمی‌توان انتظار بیراهه‌نوردی را از این خودرو داشت.

مشخصات فیدلیتی پرستیژ

دیگر تغییر بزرگ در مشخصات فیدلیتی پرستیژ نسبت به فیدلیتی پرایم، اضافه‌شدن دستیارهای رانندگی خودران به این محصول است. رادار تشخیص نقاط کور(BSD) ، سیستم هشدار تصادف از عقب (RLTA) و سیستم هشداردهنده حرکت بین خطوط (LDW) و کروز کنترل تطبیقی در این خودرو نصب شده‌اند و امکان رانندگی نیمه خودران را برای راننده فراهم می‌آورند.

جدول مشخصات فیدلیتی پرستیژ:

موتور چهار سیلندر شانزده سوپاپ
تنفس موتور مصنوعی (توربوشارژر)
حجم موتور 1598 سی سی
سیستم انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 197 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 290 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه
گیربکس هفت سرعته دوکلاچه
شتاب 0 تا 100 9.7 ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی 8.27 لیتر بر صد کیلومتر
حداکثر سرعت 180 کیلومتربرساعت
استاندارد عدم آلایندگی یورو 6
حجم باک 57 لیتر

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا