رمز ارز

ارز دیجیتال Bonk چیست؟ ارز دیجیتال بانک قاتل شیبا

زمان مطالعه: 6 دقیقه

ممکن است فکر کنید زمانی که اکثر ارزهای دیجیتال از زمستان اخیر رنج می‌برند، کسب سود ۴ رقمی با یک رمزارز غیرممکن است. اما عملکرد اخیر ارز دیجیتال Bonk نشان داده که هیچ چیزی در این صنعت غیرممکن نیست! این روزها نام ارز دیجیتال بانک در اخبار زیاد شنیده می‌شود؛ یک میم کوین جدید در شبکه بلاکچین سولانا که از زمان عرضه آن در اواخر دسامبر ۲۰۲۲، رشد چشمگیر بیش از ۴ هزار درصدی را تجربه کرده است. محبوبیت ارز دیجیتال Bonk در این مدت کوتاه به‌‌قدری افزایش یافته که برخی از نام‌های بزرگ در حوزه رمزارزها آن را پذیرفته‌اند. این موفقیت بزرگ برای یک میم کوین، آن هم در زمانی که سایر ارزهای دیجیتال برای حفظ ارزش خود تلاش می‌کنند، شگفت‌انگیز است. پامپ غافلگیرکننده ارز دیجیتال بونک باعث شده که این سؤال برای جامعه رمزارزها پیش بیاید که ارز دیجیتال بانک چیست؟ از کجا آمده است؟ و دلایل رشد انفجاری آن چیست؟ برای آشنایی بیشتر با این میم کوین جدید که در این مدت کوتاه «قاتل شیبا اینو» لقب گرفته، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

ارز دیجیتال Bonk چیست؟

ارز دیجیتال Bonk جدیدترین میم کوین با تم سگ در بازار رمزارزها است که روی بلاکچین سولانا ساخته شده است. صفحه رسمی ارز دیجیتال بانک در توییتر آن را به عنوان «اولین کوین با تم سگ در شبکه سولانا، برای مردم و با مردم» معرفی می‌کند که قرار است در بسیاری از برنامه‌های بزرگ این شبکه استفاده شود.ارز دیجیتال Bonk

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

ایدئولوژی «برای مردم و با مردم» رمزارز Bonk به خوبی در ایردراپ آن منعکس شد. بر اساس وایت پیپر ارز دیجیتال بونک که به صورت طنز Bonkpaper نامیده می‌شود، پس از راه‌اندازی رسمی این رمزارز در ۲۵ دسامبر، توسعه‌دهندگان ۵۰ درصد از عرضه اولیه ۱۰۰ تریلیون واحدی توکن BONK را میان مجموعه‌داران، معامله‌گران، هنرمندان و توسعه‌دهندگان توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) اکوسیستم سولانا ایردراپ کردند.

بر اساس این وایت پیپر، دلیل اصلی راه‌اندازی ارز دیجیتال بانک، رفع احساسات منفی پیرامون سولانا و بازگرداندن نقدینگی به صرافی‌های غیرمتمرکز ساخته‌شده در این شبکه بود. در وبسایت رسمی رمزارز Bonk آمده است: «دست‌اندرکاران ارز دیجیتال بونک از توکنومیک‌ سمی آلامدا ریسرچ (Alameda Research) خسته شده بودند و می‌خواستند یک میم کوین سرگرم‌کننده بسازند که با آن، همه فرصت برابری داشته باشند.»

در حالی که ارز دیجیتال Bonk برای اولین بار در ۲۵ دسامبر راه‌اندازی شد، اما از ۹ دسامبر نکاتی در مورد آن در توییتر منتشر شده بود. و از آن زمان تاکنون هم، ارز دیجیتال بونک حمایت‌هایی را از سوی برخی از برجسته‌ترین شخصیت‌ها در بخش NFT اکوسیستم سولانا دریافت کرده است. این امر، یکی از نیروهای محرکه اصلی رشد ناگهانی و سریع توکن BONK است.

دلیل رشد ناگهانی و چشمگیر ارز دیجیتال بانک چیست؟

فرانک (Frank)، خالق بزرگ‌ترین پروژه‌های NFT در شبکه سولانا، DeGods و Y00ts، در یک توییت تبلیغی _که او قسم می‌خورد یک همکاری پولی نبوده است_ گفته اگرچه در گذشته «چیزهای منفی» درباره پروژه ارز دیجیتال Bonk گفته است، اما در چند روز گذشته، او فقط ادغام‌های مثبت، جالب و سرگرمی دیده است. بنابراین، مایل است برخی از آن ادعاهای قبلی را پس بگیرد.ارز دیجیتال بانک

تیم توسعه‌دهنده مجیک ادن (Magic Eden)، یک بازار NFT پیشرو در شبکه سولانا، نیز وارد میدان شده و از ادغام بالقوه رمزارز بانک با پلتفرم خود خبر داده است. این تیم در توییت جدید خود می‌نویسد:

سال جدید آغاز شده، شاید باید چند ارز دیجیتال یا زنجیره جدید را ادغام کنیم. آیا باید با توکن BONK شروع کنیم؟ نمی‌دانم!

با توجه به تبلیغات گسترده‌ای که در مورد ارز دیجیتال Bonk انجام شده، برخی از پروژه‌ها پذیرش این رمزارز به عنوان یک گزینه پرداخت را برای NFTهای خود پذیرفته‌اند. بسیاری دیگر از اکوسیستم‌های رمزارزی در شبکه سولانا نیز مکانیسم‌های سوزاندن را برای رمزارز بونک ایجاد کرده‌اند.

برای مثال، در تاریخ ۳ ژانویه، شبکه سولانا از سوزاندن ۱ میلیارد واحد رمزارز Bonk خبر داد. روز بعد، این تیم اعلام کرد که تمام توکن‌های اختصاص‌داده‌شده به پروژه‌هایی که سولانا را ترک می‌کنند نیز سوزانده خواهند شد. در همین راستا، ۵۰۰ میلیارد واحد ارز دیجیتال Bonk اختصاص‌داده‌شده به پروژه DeGods برای همیشه حذف خواهند شد. در تاریخ ۶ ژانویه نیز گزارش شد که ۵ تریلیون توکن اختصاص‌داده‌شده به تیم ارز دیجیتال بانک نیز سوزانده خواهند شد. از لحاظ تئوری، وقتی توکن‌ها سوزانده می‌شوند، برای همیشه از چرخه خارج می‌شوند و عرضه کل رمزارز کاهش می‌یابد. این موضوع باعث می‌شود که آن ارز دیجیتال در طول زمان کمیاب‌تر شود و قیمتش افزایش یابد.

در صفحه قیمت لحظه ای Bonk می‌توانید قیمت ارز دیجیتال بانک و توکن BONK را به همراه نمودار قیمت آن مشاهده کنید.

علاوه بر اینها و مهم‌تر از همه، صرافی رمزارزی هوبی گلوبال (Huobi Global)، مستقر در سیشل نیز اخیراً ارز دیجیتال بونک را در پلتفرم خود لیست کرده است.

همه این عوامل دست به دست هم داده و باعث شده‌اند که قیمت ارز دیجیتال بانک در این مدت کوتاه یک رشد چشمگیر را تجربه کند. با این حال، هنوز مشخص نیست که قیمت ارز دیجیتال Bonk در بلندمدت همچنان صعودی باقی خواهد ماند یا خیر.

ارز دیجیتال بونک ناجی سولانا!

همان‌طور که می‌دانید، سولانا، شبکه بلاکچینی که ارز دیجیتال Bonk روی آن ساخته شده، سال بسیار سختی را پشت سر گذاشته است. صرافی ورشکسته FTX (که پیش‌تر یکی از غول‌های صنعت کریپتو محسوب می‌شد) و صندوق سرمایه‌گذاری آلامدا ریسرچ آن از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران اکوسیستم سولانا بودند. بنابراین، وقتی هر دوی این شرکت‌ها نابود شدند، قیمت SOL، رمزارز بومی اکوسیستم سولانا نیز سقوط قابل‌توجهی را تجربه کرد.ارز دیجیتال بونک

در اواخر سال ۲۰۲۲، قیمت SOL نسبت به بالاترین سطح تاریخی خود در نوامبر سال ۲۰۲۱، حدوداً ۹۶ درصد افت پیدا کرده بود. با این حال، علاقه فراگیر به ارز دیجیتال بانک، باعث شد که قیمت رمزارز سولانا نیز به میزان قابل‌توجهی افزایش یابد.

خلاصه مطلب

در این مقاله به معرفی میم کوین جدید بازار، یعنی ارز دیجیتال Bonk و علت پامپ ناگهانی و چشمگیر آن پرداختیم.

همان‌طور که گفته شد، ارز دیجیتال بونک در روزهای اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است. با این حال، فراموش نکنید که چنین حرکت‌هایی برای میم کوین‌ها، بسیار شکننده است و انتظار می‌رود که پس از تمام شدن شور و هیجان اولیه، قیمت آنها به همان سرعتی که افزایش یافته بود، سقوط کند. به گفته کارشناسان، به احتمال زیاد رمزارز Bonk نیز سرنوشتی مشابه با بسیاری دیگر از میم کوین‌ها خواهد داشت و آینده آن بسیار نامشخص است. در واقع، سرمایه‌گذاری در میم کوین‌هایی مانند رمزارز بانک چیزی شبیه به قمار است؛ زیرا ارزش آنها صرفاً بر اساس هیجان‌های لحظه‌ای در بازار ارزهای دیجیتال تعیین می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا