رمز ارز

تحلیل تکنیکال و پیش‌بینی قیمت شیبا در روزهای آینده!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شیبا اینو (SHIB) سال نوی میلادی را با عملکرد خوبی آغاز کرد. بر اساس داده‌های بازار، قیمت این میم کوین محبوب از ۰٫۰۰۰۰۰۷۹ دلار به ۰٫۰۰۰۰۰۸۸ دلار افزایش یافت و بیش از ۱۰ درصد سود را ارائه کرد. این رالی به دنبال روند صعودی بیت کوین (BTC) در همان دوره اتفاق افتاد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

به گزارش سایت ای‌ام‌بی‌کریپتو، در زمان نگارش این خبر، شیبا در محدوده قیمتی ۰٫۰۰۰۰۰۸۴ دلار معامله می‌شود. در نمودار ۱۲ ساعته این رمزارز، یک الگوی ستاره دنباله‌دار (shooting star) با دم بلند مشاهده می‌شود که نشان‌دهنده تقابل شدید گاوها و خرس‌‌ها است و در نتیجه آن، قیمت در سطح ۰٫۰۰۰۰۰۸۵۵ دلار رد شد. اگر این مانع همچنان ادامه داشته باشد (منطقه قرمز)، گاوهای شیبا ممکن است در برابر خرس‌ها شکست بخورند و قیمت این ارز دیجیتال کاهش یابد.

نمودار کندل ۱۲ ساعته قیمت شیبا.

به گفته تحلیلگران، اگر گاوها موفق به پشت سر گذاشتن مانع ۰٫۰۰۰۰۰۸۵۵ دلاری نشوند، قیمت شیبا ممکن است طی یکی دو روز آینده با عقب‌نشینی دیگری به ۰٫۰۰۰۰۰۸۲۲ دلار مواجه شود. بنابراین، اگر معکوس شدن روند تأیید شود، این سطح می‌تواند به عنوان یک هدف فروش استقراضی (short-selling) برای خرس‌ها عمل کند.

در این میان، شاخص قدرت نسبی (RSI) و شاخص جریان پول (MFI) هم به ترتیب در سطوح ۵۰ و ۶۰ رد شدند. پس از آن، این شاخص‌ها به سمت بالا حرکت کردند که نشان‌دهنده افزایش فشار خرید و انباشت بود. اما RSI نیز در سطح ۶۰ رد شد که کاهش فشار خرید را به دنبال داشت. اگر این روند تکرار شود، می‌تواند نشانه معکوس شدن روند قیمت باشد.

علاوه بر این، به گزارش پلتفرم Santiment، تعداد آدرس‌های فعال روزانه و آدرس‌های فعال شیبا در ۲۴ ساعت گذشته نیز کاهش یافته است. همچنین، شاخص وزن‌دار احساسات بازار (Weighted Sentiment) از منطقه مثبت به منطقه منفی رفته است. این‌ها نیز نشان‌دهنده کاهش فشار خرید برای شیبا و یک چشم‌انداز نزولی برای این ارز دیجیتال هستند.

تعداد آدرس‌های فعال روزانه، آدرس‌های فعال ۲۴ ساعته و شاخص وزن‌دار احساسات بازار برای شیبا.

اگر این روند ادامه یابد، خرس‌ها می‌توانند نفوذ بیشتری در بازار کسب کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا