تکنولوژی

محققان از هوش مصنوعی برای انجام آزمایشات حساسیت پوستی استفاده کردند

محققان لهستانی از هوش مصنوعی برای توسعه سیستم جدیدی در انجام آزمایشات حساسیت پوستی بهره گرفتند. همچنین نتایج به دست آمده از این سیستم نیز نسبت به دیگر روش ها قابل اعتمادتر است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی lastech، استفاده از هوش مصنوعی به طور گسترده ای در میان دانشمندان توسعه یافته است. یکی از موارد استفاده از آن در سال های اخیر خواندن آزمایشات پوستی بوده است. محققان لهستانی در توسعه پلتفرم خود از هوش مصنوعی استفاده کرده اند که در آن از یک راه حل تشخیصی به نام SkinLogic استفاده میشود. با استفاده از این روش می‌توان آزمایشات آلرژی پوستی را بهتر انجام داد و نتایج آن نیز قابل اعتماد تر خواهد بود.

 به طور کلی افرادی که از آلرژی رنج می برند برای دادن نمونه با مشکلات بسیاری مواجه هستند. در زمان گرفتن آزمایش آلرژی با چاقو های مخصوص بخش هایی از ساعد حاوی قطره های آلرژن سوراخ می شود و سپس با گذشت ۲۰ دقیقه باید این بخش ها اندازه گیری شوند. محققان دانشگاه صنعتی ورشو به سرپرستی پروفسور جک استپنین راه حل جدید تشخیصی خود را ارائه کرده اند. روش SkinLogic از یک سه پایه و دو دوربین برای تصویربرداری حرارتی تشکیل شده است. فرد باید دست خود را بی حرکت قرار دهد تا دستگاه بتواند در امواج نور مرئی و مادون قرمز تصویر خود را ثبت کند. در بخش هایی از پوست که قطره های آلرژن روی آن زده شده است تغییرات پوستی اندازه گیری خواهد شد. پس از آن از الگوریتم سیستم پردازش این روش استفاده می شود. بدین ترتیب با استفاده از تصاویر دوربین ها علاوه بر اندازه واکنش می توان به علائم دیگری مثل شکل واکنش های غیر معمول نیز دسترسی پیدا کرد.

هوش مصنوعی توییتر افراد سیاه پوست و مردان را از عکس ها حذف می کند

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا