بازی

بازی Spider-Man می‌توانست انحصاری ایکس باکس باشد

بازی Spider-Man می‌توانست انحصاری ایکس باکس باشد

شاید برای خیلی از شماها سوال باشد که چرا بازی مرد عنکبوتی (Spider-Man) در انحصار پلی استیشن قرار دارد؟ و مارول آن را برای کنسول‌های ایکس باکس عرضه نمی‌کند؟

اکنون رئیس بخش بازی‌های مارول اعلام کرده است که ایکس باکس فرصت ساخت بازی‌های لایسنس شده را از دست داد و سپس آن‌ها با سونی برای Spider-Man به توافق رسیدند. رئیس بخش بازی مارول یعنی جی اونگ (Jay Ong) در کتاب The Ultimate History of Video Games Vol 2 نوشته استیون ال کنت (Steven L Kent)، توضیح می‌دهد که مارول چگونه به قرارداد خود با اکتیویژن پایان داد تا همکار بهتری در صنعت بازی‌های ویدئویی پیدا کند. 

مطلب پیشنهادی:۱۰ موجود قدرتمند که ونوم شکستشان داده استپیروزی‌های بزرگ سیمبیوت مارول
۱۰ موجود قدرتمند که ونوم شکستشان داده است

مارول از کیفیت بازی‌های مرد عنکبوتی ساخته شده توسط اکتیویژن راضی نبود و به همین خاطر دو طرف برای اتمام قرارداد به توافق رسیدند. مارول سپس به سراغ پلی استیشن و ایکس باکس رفت و به آن‌ها گفت که در حال حاضر هیچ گونه قرارداد انحصاریِ خاصی امضا نکرده‌اند. با این وجود مایکروسافت قصد تمرکز روی آی‌پی‌های خودش را داشت و پیشنهاد مارول را رد کرد.

ونوم در دنباله بازی مرد عنکبوتی

سونی پیشنهاد ساخت یک بازی AAA انحصاری را به مارول داد و استودیو Insomniac توسعه آن را برعهده گرفت. نکته جالب این است که در آن زمان Insomniac یک استودیو مستقل بود و سال‌ها بعد سونی آن را خریداری کرد. جی اونگ در این باره توضیح داد:

من در آگوست ۲۰۱۴ با دو مدیر شخص ثالث پلی استیشن، آدام بویز و جان دریک، در یک اتاق کنفرانس در بربنک ملاقات کردم. من گفتم ما رویایی داریم که دور از دسترس نیست، می‌خواهیم سری بازی آرکام را شکست دهیم و حداقل یک بازی و شاید چندین بازی داشته باشیم که می‌تواند باعث پذیرش پلتفرم شما شود.

در نهایت بازی Marvel’s Spider-Man در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شد و توانسته بیش از ۲۰ میلیون نسخه فروش داشته باشد. اسپین‌آف مایلز مورالز نیز بیش از ۶.۵ میلیون نسخه فروش داشته که این سری را به یکی از موفق‌ترین بازی‌های سونی در آمریکا تبدیل می‌کند. باید اشاره کنیم که استودیو Insomniac در حال حاضر روی دنباله بازی مرد عنکبوتی نیز کار می‌کند.

مطلب پیشنهادی:والدین تانوس چه کسانی هستند؟و چرا تایتان دیوانه آن‌ها را کشت؟
والدین تانوس چه کسانی هستند؟


ماینکرفت #72 – متفاوت‌ترین چالش ماینکرفت!

تماشا از یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا