رمز ارز

۵ روش برای شناسایی توکن‌های NFT جعلی!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

می‌توان با تغییر بر روی یک اثر هنری اصلی و ارسال آن بر روی بلاکچین، یک NFT جعلی ساخت.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

به گزارش سایت کوین گپ، توکن غیرقابل تعویض (NFT) یک شناسه ویژه است که می‌تواند برای اختصاص و اثبات مالکیت کالاهای دیجیتال با استفاده از رمزنگاری استفاده شود. اما تشخیص NFTهای اصلی و تقلبی از یکدیگر، کاری چالش‌برانگیز است. چگونه یک NFT جعلی را تشخیص دهیم؟ در این خبر می‌خواهیم 5 راه برای شناسایی مجموعه NFT اصلی از جعلی را بررسی کنیم.

مشروعیت و قانونی بودن فروشنده یا هنرمند NFT را تأیید کنید.

اگر می‌خواهید از یک هنرمند NFT خرید کنید، حتما حساب‌های اجتماعی و وبسایت او را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در حال مشاهده یک حساب رسمی هستید، نه یک حساب جعلی ایجادشده توسط یک کلاهبردار. حتی اگر در یافتن منبع قابل‌اعتماد اطلاعات مشکل دارید، باید در انتخاب خود دقت و وسواس بیشتری به خرج دهید.

وبسایت NFT را به دقت بررسی کنید.

به خوبی سایت مورد نظر را از زوایای مختلف بررسی کنید. حتی اگر وبسایت NFT قانونی به نظر می‌‌رسد، ممکن است از URL اشتباه استفاده کنید. هیچگاه قبل از اطمینان کامل، اطلاعات مالی خود را در یک وبسایت وارد نکنید.

حجم فروش NFT را بررسی کنید.

اگر شما یک NFT از یک مجموعه محبوب خریداری می‌کنید، احتمال زیادی وجود دارد که آن NFT قبلا معامله شده باشد. با مشاهده NFT در یک مرورگر بلاکچین یا تجمیع‌کننده بازار NFT، می‌توانید این موضوع را تأیید کنید. اگر یک NFT قبلا هرگز فروخته نشده است، انجام تحقیقات بیشتر ضروری است.

حتی اگر فروش کافی وجود داشته باشد، سابقه فعالیت‌ها را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که این تراکنش‌ها شامل همان کیف پول‌ها یا تعداد کمی نیستند. این امکان وجود دارد که یک کلاهبردار در حال خرید و فروش NFTهای تقلبی خود در تلاش برای دستکاری حجم و قیمت فروش باشد.

هزینه NFT را بررسی کنید.

اگر قیمت بیش از حد خوب به نظر برسد، برای مشاهده هزینه اصلی همه NFTها، قیمت کف را برای کل مجموعه NFT مورد نظر بررسی کنید. خیلی بعید است که مثلا یک توکن از مجموعه کریپتوپانک برای فروش به قیمت 5000 دلار پیدا کنید که معتبر باشد. همانطور که قبلاً گفته شد، همیشه باید بررسی کنید که قیمت یک توکن توسط چند کیف پول منتخب دستکاری نشده باشد، حتی اگر قانونی به نظر برسد.

آدرس قرارداد NFT بررسی کنید.

یکی دیگر از اطلاعات حیاتی برای تأیید، علاوه بر کیف پول فروشنده و داده‌های درون زنجیره‌ای، آدرس قرارداد NFT است. شما باید بتوانید آدرس قرارداد دقیق مجموعه را از یک منبع معتبر به دست آورید. اگر آدرس قرارداد NFT متفاوت باشد، معتبر نیست. با بررسی آدرس‌های تماس می‌توانید NFTهای جعلی را به راحتی شناسایی کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا