تکنولوژی

اولین لپ‌تاپ گیمینگ کورسیر مجهز به تاچ‌بار معرفی شد

کمپانی کورسیر (Corsair) که چندین دهه در بازار رایانه‌های دسکتاپ فعالیت داشته، از اولین لپ‌تاپ گیمینگ خود با نام Voyager a1600 رونمایی کرد که از پردازنده‌های AMD بهره می‌برد. این محصول همچنین یک تاچ بار بزرگ در بالای کیبورد دارد.

لپ تاپ گیمینگ

مشخصات لپ تاپ گیمینگ کورسیر

کاربران می‌توانند لپ تاپ گیمینگ کورسیر را در دو گزینه با پردازنده‌های Ryzen 7 6800HS و Ryzen 9 6900HS خریداری کنند که هر دو از پردازنده گرافیکی Radeon 6800M بهره می‌برد. علاوه بر این، از 64 گیگابایت رم و 2 ترابایت حافظه داخلی نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

Voyager a1600 همچنین از نمایشگر 16 اینچی با وضوح 2560 در 1600 پیکسل و نرخ تازه‌سازی 240 هرتز، دو پورت USB 4.0، یک پورت USB 3.2 Type-C و Type-A، یک کارت خوان SDXC 7.0 و یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون بهره می‌برد.

در کنار این موارد، لپ‌تاپ گیمینگ کورسیر که در جریان کنفرانس AMD در نمایشگاه کامپیوتکس 2022 تایوان معرفی شد، دارای چندین قابلیت منحصر‌به‌فرد برای مشتریان است. هرچند تصاویر ارائه شده، رندر هستند و طراحی نهایی دستگاه می‌تواند متفاوت باشد، اما در بالای صفحه کلید آن یک نوار لمسی یا همان تاچ بار وجود دارد.

لپ تاپ گیمینگ

کورسیر البته از آن‌ها به عنوان یک نوار لمسی یاد نمی‌کند، بلکه ده دکمه میانبر قابل تنظیم با دسترسی سریع و آسان را به کاربران ارائه کرده است. در واقع این نوار که دقیقا زیر نمایشگر قرار گرفته، کلیدهای اضافی برای صفحه کلید آن ارائه می‌کند. کلیدهای جدید که با حرف S نمایش داده می‌شوند، از طریق نرم‌افزار Elgato Stream Deck قابل تنظیم هستند.

به نوعی می‌توان گفت که این ویژگی لپ‌تاپ گیمینگ کورسیر برای استریمرها ایده جالبی خواهد بود تا کارهای متفاوتی را همزمان با پخش زنده خود انجام دهند.

لپ تاپ گیمینگ

نکته قابل توجه دیگر اینکه، طبق تصویر بالا، هنگامی که لپ تاپ بسته است نیز به این کنترل‌های لمسی دسترسی خواهید داشت.

از دیگر مشخصات قابل توجه Voyager a1600 می‌توان به صفحه کلید با نور پس‌زمینه RGB برای هر کلید و همچنین وب‌کم 1080p اشاره کرد. قیمت دستگاه هنوز مشخص نیست و انتظار می‌رود تا زمان ورود به بازار در ماه ژوئیه، جزئیات بیشتری از آن منتشر شود.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا