عمومی

تراشه‌های وای فای ۷ مدیاتک برای دستگاه‌های اینترنت اشیا معرفی شدند

مدیاتک در نوامبر سال گذشته دو سیستم-روی-چیپ (SoC) جدید Filogic را برای دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) معرفی کرد. Filogic 130 و Filogic 130A از موتور هوش مصنوعی، زیرسیستم‌های وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵٫۲ و همچنین واحد مدیریت انرژی بهره می‌برد که همگی روی یک تراشه تعبیه شده‌اند. این ویژگی دو تراشه‌ی مورد اشاره را به انتخابی عالی برای نسل بعدی دستگاه‌های اینترنت اشیا تبدیل می‌کند. درحالی‌که دستگاه‌های اینترنت اشیا با پشتیبانی از وای‌فای ۶ هنوز به‌طور گسترده به بازار عرضه نشده‌اند، مدیاتک اکنون دو تراشه‌ی Filogic دیگر برای ارائه‌ی پشتیبانی از وای‌فای ۷ در طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های IoT آینده معرفی کرده است.

XDA می‌نویسد Filogic 880 و Filogin 380 جدید، ازجمله اولین راهکارهای وای‌فای ۷ هستند که به بازار عرضه خواهند شد. Filogic 880 یک سیستم-روی-چیپ ۶ نانومتری است که پلتفرم جامعی ارائه می‌دهد. این تراشه از وای‌فای ۷ پشتیبانی می‌کند و از واحد پردازش شبکه (NPU) بهره می‌برد تا حداکثر عملکرد پردازش‌های مرتبط با وای‌فای، اترنت و بسته‌های داده‌ را پشتیبانی کند.

مدیاتک مدعی شده است که Filogic 880 و Filogin 380 بهترین راهکار صنعت برای خرده‌فروشی‌ها و همچنین مشتریان سازمانی هستند. Filogic 880 از معماری مقیاس‌پذیر بهره می‌برد که می‌تواند تا پنج باند 4×4 را با حداکثر سرعت ۳۶ گیگابیت‌برثانیه پشتیبانی کند. این تراشه همچنین از طیف گسترده‌ای از رابط‌ها و تجهیزات جانبی پشتیبانی می‌کند و می‌توان آن را به‌راحتی برای موارد استفاده‌ی مختلف تنظیم کرد.

از سوی دیگر، Filogic 380 یک تراشه‌ی ۶ نانومتری است که از وای‌فای ۷ و بلوتوث ۵٫۳ برای اتصال به سایر لوازم الکترونیکی مثل گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، تلویزیون‌ها، لپ‌تاپ‌ها، ستاپ‌باکس‌ها و استیک‌های پخش OTT طراحی شده است. این سیستم-روی-چیپ از دو باند 2×2 برای اتصال به این نوع دستگاه‌ها پشتیبانی می‌کند.

آلن هسو، معاون شرکت و مدیرکل کسب‌وکار اتصال هوشمند مدیاتک درمورد تراشه‌های جدید Filogic گفت:

راهکارهای اتصال بی‌سیم ما برای ارائه‌ی سریع‌ترین عملکرد با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها طراحی شده‌اند و نشان‌دهنده‌ی تعهد مدیاتک برای پذیرش وای‌فای ۷ در تعداد زیادی از بازارهای جهان است. با Filogic 880 و Filogic 380، مشتریان ما می‌توانند سرعت بالا، قابلیت اعتماد و اتصال همیشگی را در دستگاه‌های هوشمند خود تجربه کنند.

  • Dimensity 1050 معرفی شد؛ اولین تراشه مدیاتک با پشتیبانی از هر دو نسخه شبکه 5G
  • عملکرد نسبتاً ناامیدکننده تراشه Snapdragon 7 Gen 1 در بنچمارک GeekBench

مدیاتک اواخر ماه جاری، راهکار پلتفرم Filogic جدید خود را با پشتیبانی از وای‌فای ۷ در نمایشگاه کامیپوتکس ۲۰۲۲ در تایوان به‌نمایش خواهد گذاشت. این شرکت هنوز برنامه‌ی زمانی عرضه‌ی دستگاه‌های مجهز به تراشه‌های جدید Filogic Wi-Fi 7 را ارائه نکرده است. البته گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد اولین محصولات مجهز به این تراشه‌ها احتمالاً سال آینده به بازار عرضه خواهند شد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا