بازی

کارت گرافیک RTX 4070 Ti به صورت رسمی معرفی شد

کارت گرافیک RTX 4070 Ti به صورت رسمی معرفی شد

انویدیا به صورت رسمی از کارت گرافیک RTX 4070 Ti رونمایی کرد و پی‌سی‌بازان می‌توانند از دو روز دیگر آن را با قیمت ۷۹۹ دلار خریداری کنند. 

مشخصات این کارت گرافیک دقیقا مشابه با مدل ۱۲ گیگی RTX 4080 است که سال پیش به بازار عرضه شد. RTX 4070 Ti یک کارت گرافیک میان رده محسوب می‌شود که می‌توانند بازی‌ها را با رزولوشن 1440p اجرا کند و عملکرد آن ۲ برابر بهتر از RTX 3090 Ti است. این کارت گرافیک مانند تمام اعضای دیگر سری RTX 40 از پردازنده آیدا لاولیس استفاده می‌کند.

مطلب پیشنهادی:همه چیز در مورد کارت‌‌های گرافیکی Arc اینتلکارت‌‌های رقابتی ولی گران اینتل
همه چیز در مورد کارت‌‌های گرافیکی Arc اینتل

این سری به لطف پردازنده آیدا لاولیس مجهز به تکنولوژی DLSS 3 است که با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانند بازی‌ها را ۴ برابر بهتر اجرا کند. پشتیبانی از این تکنولوژی کم کم به موتورهای بازی‌سازی مثل آنریل انجین و یونیتی اضافه خواهد شد. RTX 4070 Ti از تاریخ ۵ ژانویه (۱۵ دی) به صورت رسمی وارد بازار جهانی می‌شود. 

کارت گرافیک RTX 4070 Ti

قابل توجه‌ترین تغییر در پردازنده‌های گرافیکی Ada، تعداد اس‌ام‌ها (Streaming Multiprocessor) نسبت به نسل آمپر است. هسته‌های GPU دارای ویژگی جدیدی به نام SER هستند که به ادعای انویدیا عملکرد کلی را تا ۲۵ درصد بهبود می‌بخشد و می‌تواند عملیات ره‌گیری پرتو (ری تریسینگ) را تا ۲۰۰ درصد بهبود ببخشد.

در حال حاضر انویدیا دو کارت گرافیک قدرتمند در بازار دارد که مدل 4090 با قیمت ۱۶۰۰ دلار و مدل ۱۶ گیگی RTX 4080 با قیمت ۱۲۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

مطلب پیشنهادی:دمای مناسب CPU و GPU هنگام بازی چقدر است؟دمای بالا قاتل خاموش سخت افزار است
دمای مناسب CPU و GPU هنگام بازی چقدر است؟


داستان بازی ممنوعه‌ای که همه‌جا سانسور شد!

تماشا از یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا