برنامه نويسی

گوگل‌پلی‌استور مالیات از توسعه‌دهندگان برای اشتراک‌ها را به نصف کاهش داد

روند رایج تقسیم سود 70/30 بین توسعه‌دهندگان و مالکان اپ‌استورها در چند سال اخیر زیر میکروسکوپ رفته است، به ویژه پس از آنکه Epic Games سر و صدایی زیادی بر سر این موضوع به راه انداخت.
این موضوع باعث شد تا برخی از پلتفرم‌ها اقدام به تغییرات در خط مشی‌هایشان بکنند، و معمولا آنچه اصطلاحا «مالیات توسعه‌دهنده» می‌شود را فقط تحت شرایط خاصی کاهش دهند. با این حال، به طور کلی مالکان این فروشگاه‌ها همچنان 30% از عواید را به طور پیش‌فرض برای خودشان برمی‌دارند، ولی گوگل در حال انجام تغییری قابل توجه در این خط مشی است.
 
به گزارش lastech از شماران سیستم به نقل از اسلش‌گیر، تخصیص سود 30 درصدی به مالکان پلتفرم‌ها در بازار اپ‌های موبایل سال‌هاست که مرسوم بوده که باعث نارضایتی توسعه‌دهندگان بوده است چرا که باعث می‌شود تا متوسط بهای فروش هر اپ حدود 5 دلار یا حتی کمتر باشد.
 
این وضعیت می‌تواند برای اپ‌ها و سرویس‌هایی که سودشان بر مبنای ماهانه یا سالانه است حتی از این هم بدتر باشد. با این حال، همزمان امثال گوگل و اپل در تلاش بوده‌اند تا مدل آبونمان (اشتراک) را به عناون یک استراتژی مناسب‌تر و پایدارتر، به جای پرداخت‌های یک‌باره، برای اپ‌ها ترویج کنند. به منظور تشویق به این مدل، گوگل در حال جذاب‌تر کردن رو آوردن توسعه‌دهندگان به پرداخت‌ها بابت آبونمان از طریق کاستن از مالیات بر فروش آنها است.
 

در همین راستا، از ژانویه سال 2022، کارمزد سرویس یا هر چیزی که از طریق گوگل‌پلی‌استور فروخته شود از 30% به 15% کاهش خواهد یافت، و این تصمیم باعث می‌شود تا توسعه‌دهندگان و ناشران بتوانند 85% از عوایدشان را کسب نمایند.  
 
همچنین گوگل در حال تعدیل برخی از ارقام برای ناشران ای‌بوک و خدمات استریمینگ موسیقی سفارشی است.
افراد مذکور در صورتی که در برنامه Play Media Experience گوگل مشارکت کنند کارمزد سرویسشان به 10% کاهش خواهد یافت. گوگل می‌گوید که این برنامه ناشران را ترغیب می‌کند که بیشتر یا تمام دستگاه‌هایی که در آنها اندروید قابل دسترسی است را هدف قرار دهند، و اطمینان حاصل کنند که تجربه و محتوای یکسانی در خودروها، تلوزیون‌ها و حتی ساعت‌های هوشمند قابل بهره‌برداری باشد.
  

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا