بازی

سری کارت گرافیک RTX 40 در آینده نزدیک به بازار عرضه می‌شود

سری کارت گرافیک RTX 40 در آینده نزدیک به بازار عرضه می‌شود

شایعات به این اشاره دارند که سری RTX 40، نسل بعدی کارت گرافیک انویدیا، با معماری آدا لاولیس (Ada Lovelace) به‌زودی به بازار عرضه می‌شوند. 

لیکر معتبری به اسم Kopite7kimi ادعا کرده است که در جولای (حدود دو ماه دیگر) کارت گرافیک سری RTX 40 به بازار عرضه می‌شود. گرچه عرضه در ماه آگوست و همزمان با رویداد گیمزکام نیز ممکن به‌نظر می‌رسد. پیش از این انتظار می‌رفت که انویدیا نسل جدید پردازنده‌های گرافیکی خود را اواخر پاییز روانه بازار کند.

مطلب پیشنهادی:تفاوت پردازنده لپتاپ با پردازنده کامپیوتر رومیزی چیست؟آیا راندمان آن‌ها برابر است؟
تفاوت پردازنده لپتاپ با پردازنده کامپیوتر رومیزی چیست؟

همانطور که اشاره کردیم کارت گرافیک GeForce RTX 40 از سری پردازنده آیدا لاولیس استفاده می‌کند و انتظار می‌رود که با پرازنده ۵ نانومتری TSMC ساخته شود. سری RTX 30 با تکنولوژی Ampere و پردازنده ۸ نانومتری سامسونگ ساخته شده بود. از این رو انویدیا را نیز باید به لیست شرکت‌هایی مثل اپل، AMD و کوالکام اضافه کرد که به سراغ TSMC رفته است.

کارت گرافیک RTX 40

گزارشات حاکی از آن است که RTX 4090 با واحد پردازنده گرافیکی AD102، قوی‌ترین عضو این خانواده، اول از همه در دسترس قرار می‌گیرد و رقبا کار سختی برای رقابت با آن خواهند داشت. AD102 دارای کلاک ۲.۳ تا ۲.۵ گیگاهرتز، ۱۸۴۳۲ هسته CUDA و ۲۴ گیگابایت رم GDDR6X خواهد بود. این کارت گرافیک را می‌شود با RTX 3090 مقایسه کرد که کلاک ۱.۴ تا ۱.۷ گیگاهرتز، ۱۰۴۹۶ هسته CUDA و ۲۴ گیگابایت مموری ۱۹.۵ گیگابیت در ثانیه GDDR6X دارد.

نظر شما درباره سری جدید کارت گرافیک انویدیا چیست؟

مطلب پیشنهادی:هرآنچه که باید پیش از خرید پاور یا منبع تغذیه کامپیوتر بدانیدبابت منبع تغذیه هوشمندانه هزینه کنید
هرآنچه که باید پیش از خرید پاور یا منبع تغذیه کامپیوتر بدانید


ماینکرفت #70 – شب‌ها تو ویجیلند چه خبره؟!

تماشا از یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا