عمومی

آغاز همکاری فایزون با AMD و مایکرون برای ترویج اس اس دی پرسرعت PCIe 5.0

فایزون در جریان رویداد کامپیوتکس همکاری استراتژیک خود با AMD و Micron را علنی کرد. Phison Electronics Corporation، که عمدتاً کنترل‌کننده‌های تراشه‌های حافظه‌ی فلش NAND را طراحی و تولید می‌کند، امروز هدف این همکاری را ساخت اکوسیستمی از محصولات سازگار که تجربه‌ی بازی و تولید محتوا را بهبود می‌بخشند، عنوان کرد.

به گزارش wccftech، نقش شرکت مذکور نیز شامل ارائه‌ی کنترلر پیشروی جدیدی در کلاس PCIe Gen5 SSD می‌شود که عملکرد تقریباً ۲ برابری نسبت به پرچم‌دار نسل قبلی دارد و در عین حال به همان محدودیت‌های قدرت M.2 پایبند است.

لئو هوانگ، مدیر بازاریابی محصول فایزون گفت:

خوشحالیم که همکاری مشترک خود با مایکرون و AMD، به منظور پیشبرد توسعه‌ی فناوری ذخیره‌سازی PCIe Gen5 را علنی کردیم زیرا این امر تعهد شرکت ما به حفظ ارزش‌های مشتری‌محور را تأیید می‌کند. کنترلر E26 گیمرها را قادر می‌سازد در بالاترین سطح رقابت کنند و به سازندگان محتوا کمک می‌کند عملکرد کلی سیستم را برای افزایش بهره‌وری به حداکثر برسانند.

مشخصات اکوسیستم جدید PCIe 5.0

با افزایش محبوبیت و میزان دسترسی اینترنت 5G در سراسر جهان، نیاز به ذخیره‌سازی پرسرعت نیز بیشتر شده است. بازارهای جهانی از جمله رایانه‌های شخصی رومیزی، نوت‌بوک‌ها، کنسول‌های بازی، سرورهای ابری و حتی دستگاه‌های تلفن‌همراه از افزایش نرخ انتقال داده و پهنای باند موجود برای اهداف مالتی‌تسک بهره‌مند خواهند شد. اکوسیستم متشکل از پلتفرم AM5 AMD، کنترلر PS5026-E26 فایزون، DRAM DDR5 Micron و Replacement Gate 3D NAND گزینه‌ی فوق‌العاده‌ای برای نیازهای کاربران امروز و سبک‌ زندگی همیشه متصلشان فراهم می‌کند.

  • پردازنده ۶ نانومتری Mendocino با معماری Zen2 و RDNA2 احتمالاً تا پایان سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شود

جاناتان ویچ، مدیر خط تولید مایکرون گفت:

هدف اصلی همکاری مایکرون با AMD و فایزون برای دستیابی به قدرتمندترین فضای ذخیره‌سازی موجود و ارائه‌ی تجربه‌ی محاسباتی با کارایی بالا به مصرف‌کنندگان است.

یکی از سخنگویان AMD نیز هدف این شرکت از همکاری را افزایش باورنکردنی پهنای باند برای تسریع عملکرد رایانه‌های شخصی و تجربیات کاربران عنوان کرد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا