تکنولوژی

شرکت AMD از پردازنده‌ Mendocino برای لپ‌تاپ‌های اقتصادی رونمایی کرد

تا همین چند سال پیش به زحمت می‌توانستید لپ‌تاپی را در بازار پیدا کنید که دارای تراشه AMD باشد، اما نسل‌های جدید سری رایزن همه چیز را عوض کرد. AMD می‌گوید پردازنده‌هایش در 200 مدل لپ‌تاپ مختلف در سال 2022 وجود دارد و حالا تصمیم گرفته از پردازنده رایزن Mendocino در جریان کنفرانس کامپیوتکس 2022 رونمایی کند.

تراشه Mendocino قرار است به ادعای AMD «بازتعریف لپ‌تاپ‌های روزمره» باشد چرا که گزینه‌ای اقتصادی محسوب می‌شود و می‌تواند عمر باتری دستگاه را بالا ببرد.

مشخصات پردازنده رایزن Mendocino

تصمیم AMD مبنی بر ایجاد یک سری رایزن جدید از تراشه‌های لپ‌تاپ که ترکیب‌کننده 4 هسته CPU با معماری Zen 2 و جدیدترین پردازنده گرافیکی RDNA 2 است، به خودی خود ایده خوبی به شمار می‌رود زیرا موارد ذکر شده در کنار فرایند 6 نانومتری TSMC، می‌توانند شارژدهی بیش از 10 ساعت را در اختیار کاربران قرار دهد.

معرفی تراشه اقتصادی Mendocino

بنابر گزارشات، لپ‌تاپ‌های مجهز به این پردازنده قیمتی در محدوده 399 تا 699 دلار خواهند داشت، این در حالی است که عمر باتری لپ‌تاپ‌های کنونی که در این محدوده قیمتی بین 4 تا 6 ساعت است و همین امر باعث می‌شود ادعای عمر باتری 10 ساعته AMD جذابیت بیشتری پیدا کند.

البته گویا معرفی این تراشه جدید برای صاحب‌نظران این حوزه با دژاوو همراه بوده زیرا حدود یک دهه پیش نیز AMD طی همین رویداد سعی در معرفی تراشه‌ای 4 هسته‌ای داشت و وعده‌های مشابهی را در خصوص افزایش عمر باتری و گرافیک بهتر را مطرح کرد.

با این وجود تولید‌کنندگان لپ‌تاپ در آن زمان AMD را جدی نگرفتند و حالا این کمپانی با درس گرفتن از گذشته، با دستان پر به میدان بازگشته زیرا قرار است شرکت‌هایی مانند کورسیر، اچ‌پی و لنوو در محصولات جدید خود از فناوری‌های پیشرفته AMD بهره ببرند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا