موبایل

آموزش: چگونه به گوشی سرقت شده یا گم شده دسترسی پیدا کنیم؟

آموزش: چگونه به گوشی سرقت شده یا گم شده دسترسی پیدا کنیم؟

از دست دادن گوشی می‌تواند استرس زا باشد، جدای از ضرر مالی، اکثر عکس‌ها، فیلم‌ها و مکالمات در گوشی شما ذخیره می‌شوند.

اگر در چنین موقعیتی قرار گرفتید و نمی‌توانید گوشی هوشمند خود را پیدا کنید،  راهکارهایی وجود دارد که به شما کمک می کند نه تنها گوشی گم شده یا دزدیده شده خود را ردیابی کنید، بلکه آن را از راه دور نیز بازنشانی و پاک کنید.

گوگل یک برنامه رایگان بسیار مفید به نام Find My Device دارد که می‌تواند به عنوان یک هاب مرکزی برای همه دستگاه‌های اندرویدی شما، چه تبلت باشد یا گوشی هوشمند، عمل کند. 

با این حال، برخلاف برنامه «Find My» آیفون که از قبل نصب شده است، اپلیکیشن Find My Device گوگل را باید از فروشگاه GooglePlay نصب کنید.

برای کسانی که گوشی اضافی ندارند، می‌توانید با استفاده از تلفن یکی از دوستان یا اعضای خانواده وارد برنامه شوید یا با استفاده از مرورگر وب از این ویژگی استفاده کنید.

 

آیا گوشی خود را گم کرده‌اید؟

هنگامی که Find My Device در تلفن یا مرورگر وب باز شد، روی نام تلفنی که می‌خواهید پیدا کنید ضربه بزنید، سپس روی Get Directions ضربه بزنید. 

سپس این برنامه مکان تقریبی تلفن را در برنامه ناوبری مدنظر شما نشان می‌دهد، جایی که می‌توانید مسیرهای مربوط به مکان گوشی را دریافت کنید و حتی گوشی را قفل کنید.

برای مشاهده شماره IMEI گوشی خود، روی نماد چرخ دنده که در سمت راست گوشی ظاهر می شود با تاریخ فعال سازی آن کلیک کنید. همچنین می‌توانید گوشی را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. این به طور خودکار تمام داده‌های ذخیره شده را حذف می‌کند.

این نکته مهم را در نظر داشته باشید که پس از تنظیم مجدد، نمی‌توانید مکان دستگاه را پیدا کنید، بنابراین مطمئن شوید که از آن به عنوان آخرین راه‌حل استفاده کنید.

قابل ذکر است که اگرچه اپلیکیشن Find My Device بسیار کاربردی است، اما اگر می‌خواهید دستگاه اندرویدی دزدیده شده یا گم شده‌ای را پیدا کنید، باید اتصال اینترنتی فعال داشته باشد.

اگر تلفنی دارید که دارای eSIM است، احتمالاً به اینترنت وصل خواهد شد مگر اینکه باتری کاملاً خالی شود یا دستگاه به صورت دستی خاموش شود.

 

آیا گوشی خود را گم کرده‌اید؟

اگر آیفون خود را گم کردید یا فکر می‌کنید دزدیده شده است، می‌توانید از برنامه Find My در دستگاه دیگری برای پیدا کردن آیفون گمشده و محافظت از اطلاعات خود استفاده کنید.

برای استفاده از ویژگی‌های این برنامه، اپلیکیشن Find My باید قبلاً روی دستگاه گم شده یا سرقت شده فعال باشد. 

برای تعیین مکان آیفون، برنامه را در آیفون دیگری باز کنید، Apple ID و رمز عبور خود را وارد کنید، سپس Sign In را فشار دهید. در لیست دستگاه‌ها، روی دستگاه گم شده یا دزدیده شده کلیک کنید “هیچ مکانی یافت نشد” را در زیر نام دستگاه مشاهده خواهید کرد.

اگر دستگاه iOS گم شده شما نزدیک است و به اینترنت متصل است، می‌توانید صدایی را پخش کنید تا به پیدا کردن آن کمک کند، و اگر دستگاه آفلاین باشد، دفعه بعد که به شبکه Wi-Fi یا شبکه تلفن همراه متصل شد، صدا پخش می‌شود. 

این برنامه همچنین به شما امکان می‌دهد دستگاه iOS خود را بصورت آنلاین قفل کنید و پیام شخصی را با شماره تماس خود نمایش دهید. یابنده گوشی پیام شخصی شده را می‌بیند و می تواند با شماره تماس بگیرد.

اگر آیفون شما رمز عبور ندارد، اکنون از شما خواسته می‌شود که یک رمز عبور ایجاد کنید. این رمز عبور با رمز عبور شما متفاوت است و تنها زمانی استفاده می‌شود که دستگاه شما به عنوان «گم شده» علامت گذاری شده باشد.

اگر گم شدن یا دزدیده شدن دستگاه iOS متصل شما تأیید شد، می‌توانید از راه دور اطلاعات آن را پاک کنید و اطلاعات شخصی مانند مخاطبین، ایمیل، عکس‌ها و تنظیمات را حذف کنید. 

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا