رمز ارز

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته چهارم آبان)

زمان مطالعه: 3 دقیقه

احساسات در سراسر اکوسیستم ارزهای دیجیتال شکننده است؛ زیرا فعالان بازار تأثیر بحران صرافی FTX را بر کسب‌وکارهای مختلف در داخل و خارج از بخش کریپتو ارزیابی می‌کنند. در همین راستا، شرکت معاملاتی QCP Capital در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده که دارایی‌های رمزارزی ممکن است تا سال جدید به عملکرد ضعیف خود ادامه دهند. این شرکت پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین ممکن است تا ۱۲ هزار دلار و قیمت اتریوم تا ۸۰۰ دلار سقوط کند.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

به گزارش سایت کوین تلگراف، هنگامی که احساسات فعالان بازار نزولی است، شایعات باعث ایجاد وحشت در میان معامله‌گران می‌شوند و آنها نسبت به فروش دارایی‌های خود اقدام می‌کنند. چنین رویدادهایی معمولاً یک کف قیمتی را تشکیل می‌دهند. در چنین شرایطی، معامله‌گران باید محتاط باشند و تا زمانی که بازار کف خود را تایید نکرده، از سرمایه‌گذاری‌های بزرگ خودداری کنند.

اما، سطوح مهمی که باید به آنها توجه داشت، کدامند و کدام یک می‌تواند نشان دهد که اصلاح به پایان رسیده است؟ در ادامه، به بررسی نمودار قیمتی دو رمزارز برتر بازار، یعنی بیت کوین و اتریوم می‌پردازیم.

بیت کوین

بیت کوین همچنان زیر سطح شکست ۱۷،۶۲۲ دلار معامله می‌شود که یک سیگنال منفی است. پس از یک دوره نوسانات بالا، قیمت بیت کوین اکنون در محدوده ۱۶،۲۲۹ دلار تا ۱۷،۱۹۰ دلار به دام افتاده است.

نمودار روزانه BTC/USDT.

شیب منحنی میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه (۱۷،۹۸۰ دلار) در حال کاهش است و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده منفی قرار دارد که نشان می‌دهد خرس‌ها کنترل را در دست دارند. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۱۶،۲۲۹ دلار برسد، جفت BTC/USDT ممکن است پایین‌ترین قیمت ۹ نوامبر یعنی ۱۵،۵۸۸ دلار را دوباره آزمایش کند. شکست و بسته شدن کندل قیمت کمتر از این سطح حمایتی می‌تواند باعث ترس و فروش شده و قیمت را به ۱۲،۲۰۰ دلار کاهش دهد.

در مقابل، اگر خریداران قیمت را به بالای ۱۷،۱۹۰ دلار برسانند، تقاضای قوی در سطوح پایین‌تر را نشان می‌دهد. در چنین شرایطی، این جفت ارز می‌تواند به منطقه مقاومت بالاسری بین ۱۷،۶۲۲ دلار و متحرک نمایی ۲۰ روزه صعود کند. صعود و بسته شدن کندل قیمتی بالاتر از این منطقه می‌تواند نشان‌دهنده شروع یک حرکت صعودی جدید باشد.

اتریوم

اتریوم نیز در چند روز گذشته شاهد افت قیمت خود بوده است. اکنون، خرس‌ها ممکن است سعی کنند با پایین آوردن قیمت به زیر حمایت فوری ۱،۱۷۱ دلار، همچنان دست بالا را حفظ کنند. اگر آنها موفق شوند، جفت ETH/USDT می‌تواند به خط حمایت الگوی کانال نزولی کاهش یابد.

نمودار روزانه ETH/USDT.

شیب منفی متحرک نمایی 20 روزه (۱،۳۲۵ دلار) و قرار داشتن RSI در منطقه منفی نشان می‌دهد که فروشندگان دست بالا را دارند. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر خط حمایت کانال بکشند، فروش می‌تواند شتاب بگیرد و جفت ETH/USDT ممکن است به ۱،۰۰۰ دلار کاهش یابد.

در مقابل، اولین نشانه قدرت، صعود و افزایش قیمت به بالاتر از میانگین‌های متحرک خواهد بود. چنین حرکتی می‌تواند مسیر را برای افزایش احتمالی به خط روند نزولی (خط بالایی کانال) هموار کند. برای آنکه یک حرکت صعودی جدید آغاز شود، گاوها باید این مانع را پشت سر بگذارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا