عمومی

اولین لپ‌ تاپ گیمینگ کورسیر با تاچ‌بار و سخت‌افزار AMD معرفی شد

کورسیر اولین لپ‌تاپ گیمینگ خود را در جریان سخنرانی AMD در کامپیوتکس ۲۰۲۲ معرفی کرد. این دستگاه وویجر (Voyager) نام دارد و به‌طور انحصاری با سخت‌افزار AMD عرضه خواهد شد. طبق گفته‌ی فرانک آزور از AMD، این لپ‌تاپ همچنین چند قابلیت منحصربه‌فرد ارائه می‌کند که آن را به اولین لپ‌تاپ قدرتمندی که برای استریم درحال حرکت طراحی شده است تبدیل می‌کند.

همان‌طور که DigitalTrends می‌نویسد، لپ‌تاپ جدید وویجر کورسیر از مرکز فرمان استریم بهره می‌برد که شامل ۱۰ کلید است که در لولای این دستگاه تعبیه شده‌اند. این محصول همچنین به وب‌کم Full HD مجهز شده است. کاربران می‌توانند این دو قابلیت را با نرم‌افزار Elgato مدیریت کنند: Stream Deck برای مرکز فرمان و Camera Hub برای وب‌کم که امکان تنظیم میدان دید را ارائه می‌دهد. با این نرم‌افزار همچنین می‌توانید ورودی و ظاهر ویدیوها را تغییر دهید.

کورسیر voyager

Corsair Voyager بخشی از برنامه‌ی AMD Advantage است و بنابراین کاملاً برپایه‌ی سخت‌افزار AMD تولید شده است. این دستگاه از تراشه‌ی Ryzen و پردازنده‌ی گرافیکی Radeon بهره می‌برد. AMD در سخرانی خود در کامپیوتکس، به مشخصات فنی دقیق این لپ‌تاپ اشاره نکرد اما گفت این دستگاه با آخرین نسل پردازنده‌های این شرکت عرضه خواهد شد. شایان‌ذکر است که اوایل ماه جاری گزارشی منتشر شد که به لپ‌تاپ جدید کورسیر با تراشه‌ی Ryzen 9 6900HX و پردازنده‌ی گرافیکی Radeon RX 6800M اشاره داشت؛ دستگاهی که احتمالاً پیکربندی لپ‌تاپ پرچم‌دار Voyager است.

کورسیر voyager

لپ‌تاپ Corsair Voyager همچنین از حافظه‌ی Corsair DDR5 و نمایشگر ۱۶ اینچی ۲۴۰ هرتزی با وضوح 1440p با پشتیبانی از FreeSync Premium بهره می‌برد. این محصول به مجموعه‌ای از فناوری‌های هوشمند AMD ازجمله SmartShift و Smart Access Memory مجهز شده است. این دستگاه از حافظه‌ی جدید دسترسی هوشمند بهره خواهد برد؛ فناوری جذابی که API قابلیت DirectStorage مایکروسافت را فعال می‌کند و به کاهش زمان بارگذاری در بازی‌های پشیبانی‌شده کمک می‌کند.

درحال‌حاضر اطلاعات زیادی درمورد حافظه‌ی دسترسی هوشمند نداریم، اما AMD اعلام کرده است در ماه‌های آینده، خبرهای بیشتری در این‌زمینه منتشر خواهد کرد. این شرکت می‌گوید، به‌جای استفاده از پردازنده‌ی مرکزی برای خارج کردن محتویات بازی از حالت فشرده، به پردازنده‌ی گرافیکی اجازه می‌دهد تا این عملیات را انجام دهد و درنتیجه سرعت بارگذاری بازی‌ها افزایش خواهد یافت. این فناوری قبلا در Forspoken که می‌تواند در کم‌تر از یک ثانیه بارگذاری شود، دیده شده است.

کورسیر voyager

کورسیر وویجر تابستان امسال به بازار عرضه خواهد شد. این محصول در مدل ازپیش تنظیم‌شده و همچنین نسخه‌ی قابل تنظیم که ازطریق Origin PC ارائه خواهد شد، دردسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. قیمت این لپ‌تاپ نیز هنوز اعلام نشده است، اما با توجه به قابلیت‌های مرکز فرمان استریم و بهره گرفتن از سخت‌افزار پرچم‌دار AMD، احتمالاً محصولی گران‌قیمت خواهد بود.

کورسیر voyager

  • پایان دوران سوکت AM4؛ پردازنده‌های Ryzen 7000 نیازمند مادربردهای جدید AM5 هستند
  • مادربرد X670E ROG Extreme ایسوس معرفی شد
AMD در کامپیوتکس ۲۰۲۲ همچنین پردازنده‌های جدید Mendocino را برای لپ‌تاپ‌های میان‌رده معرفی کرد. این تراشه‌ها از چهار هسته پشتیبانی می‌کنند و برای استفاده در لپ‌تاپ‌های ویندوزی و کروم‌بوک‌های رده‌ی قیمتی ۴۰۰ تا ۷۰۰ دلار طراحی شده‌اند. این تراشه‌های جدید مثل سایر تراشه‌های Ryzen 6000 براساس فرایند ۶ نانومتری ساخته شده‌اند و از پردازنده‌ی گرافیکی مبتنی‌بر RDNA 2 بهره می‌برند. اگرچه این تراشه‌ها با فرایند جدید تولید شده‌اند اما همچنان از معماری قدیمی Zen 2 بهره می‌برند. AMD اعلام کرده است اولین دستگاه‌های مجهز به تراشه‌های Mendocino اواخر سال ۲۰۲۲ عرضه خواهند شد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا