بازی

چگونه ریاضی را سریع یاد بگیریم؟

چگونه ریاضی را سریع یاد بگیریم؟

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اکثر دانش‌آموزان درک پایینی از درس ریاضی دارند. در واقع هیچ دانش‌آموزی در ریاضی صفر مطلق نیست، چرا که در هفته چندساعت از وقت خود را در کلاس ریاضی و پای آموزش معلم صرف می‌کند. اما علت مشکلات بی‌انتهایش در این درس، درک پایین و عدم یادگیری عمیق مباحث پایه‌ای ریاضی است. قطعاً اگر شما هم جزو دانش‌آموزان ضعیف در درس ریاضی هستید، پیشنهاد می‌کنیم برای امتحان کردن روش یادگیری سریع ریاضی، درابتدا به سمت یادگیری عمیق مباحث پایه‌ای این درس بروید. در این مطلب در پاسخ به سوال چگونه یاضی را سریع یاد بگیریم؟ بهچند پیشنهاد مناسب و تاثیرگذار اشاره شده است که می‌تواند راهنمای شما دانش‌آموزان عزیز برای شروع یادگیری ریاضی از صفر باشد.

یادگیری مباحث پایه‌ ریاضی؛ تنها روش تضمینی یادگیری سریع ریاضی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که دانش‌آموزان باید به آن توجه کرده، این است که یادگیری ریاضی را به صورت عمیق تجربه کنند. در پاسخ به سوال چگونه ریاضی یاد بگیریم؟ باید بگوییم که ریاضی درسی سلسله‌وار و بهم پیوسته است. هر مبحث و مفهوم پایه‌ای که یاد گرفته شود، زیرمجموعه و پایه مباحث جدید و پیچیده‌تر است. دانش‌آموزان ضعیف برای یادگیری سریع مباحث دشوار ریاضی راهی جز برگشت به عقب ندارند. یعنی به سمت اولین و پایه‌ترین مباحث مرتبط ریاضی رفته و تا یادگیری عمیق، آن را رها نکنند. در واقع یادگیری ریاضی از پایه شرط مهم برای درک مباحث پیچیده ریاضی است.

چند پیشنهاد شگفت‌انگیز برای آموزش و یادگیری ریاضی از پایه

در ابتدا برای هر دانش‌آموزی بهتر است که آموزش و تدریس اصولی هر مبحث را تجربه  کند. قطعاً دانش‌آموزی که در ریاضی ضعیف است به تنهایی نمی‌تواند از پس تجزیه و تحلیل و درک مباحث ریاضی بربیاید. در این شرایط اگر به او بگوییم که تلاش بیشتر کند، منابع یادگیری ریاضی بیشتری را خریداری کرده و بخواند و تمرین فراوان حل کند، نتیجه موثری نداشته و بیشتر سردرگم و دلزده می‌شود.

یکی از پیشنهاد‌های موثر برای این دانش‌آموزان استفاده از روش آموزش متمرکز بر توانایی‌‌ها‌یشان است. معلم تدریس خصوصی ریاضی یک پیشنهاد موثر در این زمینه می‌باشد. معلم خصوصی روشی متمرکز و متناسب با هر شاگرد را انتخاب می‌کند. برخی از دانش‌آموزان تنها با یک توضیح و مثال درس را فهمیده و برخی دیگر با چند روش ترکیبی و حل تمرینات فراوان مطالب را یاد می‌گیرند. بنابراین یکی از بهترین پیشنهاد‌ها برای یادگیری آسان ریاضی به خصوص در مباحث پایه‌ای، استفاده از کلاس متمرکز بر شاگرد یعنی کلاس معلم خصوصی ریاضی https://www.ostadbank.com/tutor-list/mathematics است.

کتاب آموزش ریاضی از پایه تا پیشرفته، روش خودخوان اما موثر در یادگیری سریع ریاضی

برای یادگیری سریع ریاضی، خیلی از دانش‌آموزان به سراغ به بهترین منابع یادگیری ریاضی می‌روند. اگر دانش‌آموزی هستید که اراده کافی برای خودخوانی داشته، پیشنهاد می‌کنیم در جستجوی بهترین کتاب آموزش ریاضی از پایه باشید. همانطور که گفتیم مباحث پایه‌ای ریاضی را با کتابی مناسب که توضیحات کافی و روان به همراه مثال‌های فراوان داشته، شروع کنید. اگر هر مبحثی از مباحث ریاضی را در ابتدا ازپایه‌ترین توضیحات آن بخوانید، به مرور درک و فهم ریاضی برای‌تان راحت شده و با سرعت مطالب جدید را یاد می‌گیرید.

نکته مهم در زمان خودخوانی در درس ریاضی، روی هر توضیح کتاب مکث کرده و با مثال‌های فراوان سعی در یادگیری آن مطلب کنید. سپس به سراغ تمرین‌های هر فصل رفته و از ساده‌ترین سوالات آن شروع کرده و نمونه‌های مختلفی حل نمایید. تنها فرق این روش با روش معلم خصوصی این است که کلاس معلم خصوصی تمام مراحلی که دانش‌آموز باید به تنهایی طی کند را با کمک معلم به پیش می‌برد و با تجربه و دانش معلم ریاضی خود، درک بهتر و کاملتری از مباحث پیدا می‌کند.

حل تمرین ریاضی به طور پیوسته، برا درک راحت مباحث ریاضی

در پاسخ به سوال چگونه ریاضی را 20 بگیریم؟ باید به این نکته اشاره کنیم که ریاضی تنها با درک عمیق مطالب و تمرین پیوسته، یاد گرفته می‌شود. در واقع تلاش تنها وجه مشترک تمام دانش‌آموزانی است که در ریاضی قوی بوده و نمرات بالایی کسب می‌کنند. زیرا با تلاش فراوان ریاضی را خوانده، جزوه و کتاب‌های مرتبط را دائماً مرور کرده و سپس با تمرین پیوسته و فراوان در سطح‌های دشوار و متوسط، خود را محک زده و آماده امتحانات می‌کنند. این دانش‌آموزان در ابتدا روند کندی را برای یادگیری ریاضی در پیش دارند اما به مرور با تلاش و اراده قوی، سرعت بالایی در درک مباحث پیدا می‌کنند.

بنابراین به شما هم پیشنهاد می‌شود در ابتدا ریاضی را به صورت عمیق یادگرفته و سپس با تمرین دوره‌ای و پیوسته، آمادگی خود را بالا ببرید. از این مرحله به بعد است که ذهن شما فعال شده و هر مبحث و مفهومی را هرچند سخت، با سرعت بالا پردازش کرده و یاد می‌گیرد.

تمرین مناسب برای فعال کردن ذهن، راهی آسان برای آموزش سریع ریاضی

در پاسخ به سوال چگونه ریاضی را بفهمیم؟ باید بگوییم که ذهن خود را با تمرین‌های مناسب فعال کنید. اگر ذهن شما فعال باشد، علاوه بر تمرکز بالا در زمان یادگیری، با سرعت بالای به تجزیه و تحلیل مباحث ریاضی پرداخته و خیلی سریع نکات آموزشی را درک می‌کنید. یکی از بهترین روش‌های فعال نگه داشتن ذهن یا تقویت آن، تمرین حساب کردن اعداد مثل جمع و تفریق اعداد سه رقمی و چهاررقمی به صورت ذهنی است. اوایل این تمرین کمی سخت بوده و شما را اذیت کرده اما به مرور ذهن‌تان تسلط و تمرکز بالاتری برای تجزیه و تحلیل اعداد پیدا می‌کند. ذهن فعال در برابر هر مبحث، فرمول یا چالشی همیشه بهترین پاسخ را به دست می‌آورد.

دسترسی به بانکی از منابع یادگیری ریاضی؛ راهی مناسب برای انتخاب بهترین روش یادگیری ریاضی

یکی از بهترین روش‌های آموزش ریاضی که بتوان با دسترسی به آن، یادگیری سریع این درس را تجربه کرد، مراجعه به منبع و بانکی از منابع یادگیری است. دانش‌آموزان می‌توانند با کمک برخی از سایت‌های آموزش تدریس خصوصی، علاوه بر دسترسی به برترین اساتید تدریس خصوصی، بهترین منابع و کتب کمک درسی را نیز دانلود کرده و بخوانند، هر زمان که سردرگم شده و نیاز به راهنمایی داشته، به راحتی به برترین مشاورین تحصیلی و درسی دسترسی پیدا کنند، یا در صورت نیاز به نمونه سوالات متنوع، بتوانند این نیاز خود را نیز از این مرجع برطرف نمایند. بنابراین انتخاب مرکز یا سایتی که همه ابزارها و منابع یادگیری درس ریاضی را به هیچ زحمتی در اختیار شما قرار دهد، سرعت شروع یادگیری و آموزش این درس را برای‌تان بالا می‌برد.

سایت تدریس خصوصی استادبانک؛ یکی از همان منابع و بانک اطلاعاتی است که شما می‌توانید با امکانات و مزایایی که در اختیارتان قرار می‌دهد، آموزش سریع ریاضی را شروع کنید. حتی شما با مشاهده هزینه کلاس خصوصی ریاضی، حق انتخاب داشته و متناسب با بودجه خود می‌توانید بهترین معلم خصوصی ریاضی را درخواست دهید.

استادبانک؛ روشی تضمینی برای یادگیری آسان ریاضی

همانطور که گفتیم معلم خصوصی می‌تواند یک روش مناسب برای یادگیری درس ریاضی باشد. سایت استادبانک علاوه بر ارائه خدماتی نظیر معرفی مشاورین تحصیلی، انتشار بهترین مقالات آموزشی و ارائه فایل‌های نمونه سوالات متعدد، بهترین اساتید ریاضی با قیمت مناسب برای مثال قیمت تدریس خصوصی ریاضی ابتدایی، را به شما معرفی می‌کند. همچنین شماره ۰۲۱۹۱۰۰۵۳۴۳ راه ارتباط شما با استادبانک بوده تا هر مشکل و سوالی داشته برطرف کرده و در نهایت با کمک استادبانک و تیم پشتیبانی این مجموعه، بهترین روش یادگیری سریع ریاضی را تجربه نمایید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا