تکنولوژی

آژانس سلامت بریتانیا: افراد در معرض خطر ابتلا به آبله میمون باید 21 روز قرنطینه شوند

بیماری ویروسی آبله میمون در چند وقت گذشته توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. تاکنون در چندین کشور جهان گزارش‌هایی از این بیماری بومی آفریقایی تایید شده است. طبق جدیدترین دستورالعمل‌هایی که برای مقابله با این بیماری ارائه شده، افراد در معرض خطر ابتلا به آبله میمون باید به مدت 21 روز قرنطینه شوند.

آژانس امنیت سلامت بریتانیا (UKHSA) به تمام افرادی که با یکی از موارد تایید شده آبله ‌میمون تماس داشته‌اند، اعلام کرده باید به مدت 21 روز قرنطینه شوند و با هیچ فرد دیگری تماس نداشته باشند. همچنین گفته شده در این شرایط، به ویژه از تماس با افراد دارای نقص ایمنی، زنان باردار و کودکان زیر 12 سال خودداری شود.

آبله میمون

«دکتر سوزان هاپکینز»، مشاور ارشد پزشکی UKHSA در مصاحبه خود با بی‌بی‌سی (BBC) گفت: «ما در حال کشف مواردی هستیم که هیچ تماس مشخصی با فردی از غرب آفریقا نداشته‌اند». او همچنین در ادامه توضیح داد که هنوز واکسن منحصر‌به‌فرد آبله ‌میمون وجود ندارد اما واکسن‌های معمول آبله خطر ابتلا را کاهش می‌دهند.

واکسن‌های آبله طبق گزارش‌های قبلی حدود 85 درصد در پیشیگری آبله ‌میمون موثر هستند و چندین کشور ذخیره‌سازی آن‌ها را آغاز کرده‌اند.

دلیل شیوع آبله میمون؟

آبله میمون

تاکنون 20 مورد ابتلا به آبله میمون در بریتانیا گزارش شده است. بیش از 80 مورد نیز در سراسر اروپا، ایالات متحده، کانادا و استرالیا شناسایی شده است.

با این وجود هنوز دلیل اصلی وقوع این شیوع غیرمنتظره، مشخص نشده است. برخی گزارش‌ها احتمال داده‌اند که ویروس اصلی تغییر کرده باشد، با این حال شواهد کمی برای ظهور یک گونه جدید وجود دارد. توضیح ساده دیگر این است که ویروس زمان مناسب و مکان مناسبی برای رشد پیدا کرده است.

همانطور که سازمان جهانی بهداشت (WHO) اخیرا اعلام کرده بود، شیوع بیماری ویروس آبله میمون یک اتفاق نادر و غیرمعمول است، زیرا بیشتر در مناطق دورافتاده مرکز و غرب آفریقا وجود دارد. این بیماری که ابتدا در میمون‌ها یافت شده، از طریق تماس فیزیکی نزدیک بین انسان‌ها منتقل می‌شود.

علائم آبله میمون شامل درجه حرارت بالا، درد و وجود جوش‌های برجسته‌ای است که سپس به تاول تبدیل می‌شود. البته آبله میمون بیماری نسبتا خفیفی است و اکثر افراد پس از دو تا چهار هفته بهبودی خود را به دست خواهند آورد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا