رمز ارز

اهدای ریپل رایگان در توییتر؛ واقعی یا کلاهبرداری؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

حساب رسمی شرکت پرایس‌واترهاوس‌کوپرز (PwC) ونزوئلا در توییتر به منظور تبلیغ یک کلاهبرداری مرتبط با ارز دیجیتال ریپل (XRP) هک شده است.
طبق گزارش‌ها، این حساب با انتشار ویدیویی که در آن، برد گارلینگهاوس، مدیرعامل شرکت ریپل حضور دارد، در حال تبلیغ «یک رویداد بزرگ» است که قرار است تا ساعاتی دیگر برگزار شود. این توییت همچنین حاوی لینکی است که به احتمال زیاد قرار است قربانیان احتمالی را برای ارسال رمزارزهای خود، فریب دهد. پیش‌تر، چند حساب‌ تاییدشده دیگر با تعداد دنبال‌کننده بالا نیز با هدف ترویج همان کلاهبرداری هک شده بودند.
کلاهبرداری اهدای XRP رایگان سال‌هاست که در رسانه‌های اجتماعی انجام می‌شود. در آوریل سال ۲۰۲۰، ریپل تا آنجا پیش رفت که به دلیل عدم موفقیت در جلوگیری و از بین بردن چنین کلاهبرداری‌هایی، شکایتی را علیه یوتیوب تنظیم کرد. در آن زمان، این شرکت ادعا کرد که شکست یوتیوب در سرکوب ویدیوهای تقلبی مربوط به XRP، به شهرت این پروژه لطمه زده است. در سپتامبر سال گذشته، یوتیوب با ریپل به توافقی دست یافت که طی آن، دو طرف متعهد شدند برای سرکوب کلاهبرداری‌های رمزارزی با یکدیگر همکاری کنند.
در ماه می سال گذشته نیز، کلاهبرداران XRP موفق به هک کردن حساب رسمی قدیمی‌ترین سازمان مجری قانون اسپانیا شده بودند.
همچنین، در ماه مارس، تعداد زیادی از حساب‌های تاییدشده در توییتر شروع به تبلیغ یک ایردراپ جعلی برای پروژه ایپ کوین (Ape Coin) کرده و از کاربران ناآگاه بیش از یک میلیون دلار کلاهبرداری کردند.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا