تکنولوژی

گوگل برنامه‌های Meet و Duo را در قالب یک پلتفرم تماس ویدیویی ادغام می‌کند

گوگل اعلام کرد که قصد دارد دو اپلیکیشن تماس ویدیویی خود یعنی Duo و Meet را در قالب یک پلتفرم واحد ترکیب کند. طبق برنامه غول موتور جستجو، از هفته‌های آینده، ویژگی‌های Google Meet به برنامه Duo اضافه خواهد شد. سپس در اواخر سال جاری، برنامه Duo به گوگل میت تغییر نام خواهد داد و Meet تنها سرویس ارتباطی ویدیویی این شرکت خواهد بود.

قابلیت‌های گوگل میت

از جمله قابلیت‌های پلتفرم جدید تماس ویدیویی گوگل یا همان گوگل میت، می‌توان به وجود پس‌زمینه مجازی قابل تنظیم در تماس‌ها و جلسات، قابلیت برنامه‌ریزی جلسات، چت درون جلسه‌ای، اشتراک‌گذاری مستقیم محتوا، ارائه زیرنویس به صورت همزمان، امکان برقرار تماس ویدیویی با حداکثر 100 شرکت‌کننده، تجربه‌های صوتی و تصویری پیشرفته با حذف نویز و سازگار با ابزارهای دیگر گوگل مانند جیمیل اشاره کرد.

گوگل میت

علاوه بر این، گوگل وعده داده ویژگی‌های اپلیکیشن Duo، مانند استفاده از فیلترها و جلوه‌ها در هنگام تماس نیز در پلتفرم جدید وجود خواهند داشت. همچنین با وجود تغییر نام، کاربران این اپلیکیشن، همچنان به سابقه مکالمات، مخاطبین و پیام‌ها خود دسترسی خواهند داشت.

با ارائه این پلتفرم، گوگل امیدوار است که بتواند برخی از مشکلات موجود در ابزارهای ارتباطی فعلی را برطرف کند. «خاویر سولترو»، رئیس گوگل ‌ورک‌اسپیس توضیح می‌دهد:

«نکته واقعا مهم درک این موضوع است که مردم چگونه انتخاب می‌کنند که از چه ابزاری، برای چه هدفی و در چه شرایطی استفاده کنند.»

گوگل میت

یکی از سخنگویان این شرکت همچنین به وب‌سایت Engadget توضیح می‌دهد:

«طی چند سال گذشته، Duo و Meet با توجه به نیازهای رو‌به‌رشد تماس‌های ویدیویی و جلسات آنلاین به رشد خود ادامه داده‌اند و اکنون تجربیات آن‌ها در کنار یکدیگر تحت عنوان گوگل میت بهتر خواهد شد.»

هر دو اپلیکیشن گوگل برای تماس‌های ویدیویی طراحی شده‌اند و حتی ساختار کاملا مشابهی دارند، اما یکی از آن‌ها برای تعاملات فردی و دیگری برای ارتباط برقرار کردن گروه بیشتری از افراد با یکدیگر ساخته شده است. به عبارت دیگر، ادغام این دو اپلیکیشن یک تصمیم منطقی از سوی گوگل محسوب می‌شود.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا