عمومی

خرده‌فروشی گیم استاپ وارد حوزه NFT می‌شود

براساس گزارش دیجیتال ترندز، به‌نظر می‌رسد گیم استاپ واحد تجاری جدیدی روی کار آورده که قرار است در حوزه‌ی توکن غیرقابل معاوضه (NFT) فعالیت کند. امروزه پلتفرم‌های متعددی در این حوزه فعال‌اند و شاید در نگاه اول افراد زیادی تمایل نداشته باشند ان‌اف‌تی‌های خود را در GameStop به فروش برسانند.

از آنجاکه شرکت‌های گیمینگی مثل اسکوئر انیکس و یوبی‌سافت در حوزه‌ی NFT ورود کرده‌اند، اقدام جدید گیم استاپ چندان برایمان تعجب‌برانگیز نیست. گیم استاپ یکی از خرده‌فروشی‌های سرشناس در صنعت بازی محسوب می‌شود.

پنجشنبه‌ی گذشته حساب کاربری GameStop NFT توییتی مرموز منتشر کرد که حاوی عبارت «!gm» بود. این عبارت احتمالاً مخفف «صبح بخیر» است. توییت یادشده تنها توییتی است که حساب GameStop NFT منتشر کرده و باعث شده بین گیمرهایی که علاقه‌ی زیادی به ورود هرچه‌بیشتر فناوری بلاک چین به صنعت بازی ندارند بحث‌های زیادی شکل بگیرد.

براساس آمار Seeking Alpha، انتشار توییت جدید باعث شد ارزش سهام گیم استاپ در زمانی کوتاه رشد ۳٫۴۵ درصدی تجربه کند.

مقاله‌های مرتبط:

  • NFT یا توکن غیرقابل معاوضه چیست و چگونه می‌توان آن را خرید؟
  • نهادهای رگولاتوری آمریکا در حال تحقیق روی جنجال سهام گیم استاپ هستند

مارکت‌پلیس NFT شرکت گیم استاپ پلتفرمی برای دارایی‌های دیجیتالی در بازی‌های ویدئویی محسوب می‌شود که برپایه‌ی یک پلتفرم مبتنی‌بر اتریوم به نام Immutable X ساخته شده است تا امکان فروش NFT با قیمتی پایین فراهم شود. در ابتدا قرار بود مارکت‌پلیس NFT گیم استاپ تا اواخر ژوئیه (اوایل مرداد) آغاز به‌ کار کند اما هم‌بنیان‌گذار Immutable X گفت این مارکت‌پلیس احتمالاً چهار تا هشت هفته زودتر از راه می‌رسد.

خبر جدید در حالی منتشر می‌شود که اخیراً پای گیم استاپ به دادگاه باز شده؛ گفته می‌شود یکی از کارکنان پیشین گیم استاپ مدعی شده این شرکت قانون کار در نیویورک را نقض کرده و به‌همین‌دلیل، شکوائیه‌ای گروهی به راه انداخته است. به موجب قانون کار در نیویورک شرکت‌ها موظف‌اند به‌صورت هفتگی به عده‌ی خاصی از کارگران خود حقوق بدهند، اما کارگر سابق گیم استاپ می‌گوید این شرکت هر دو هفته یک‌بار حقوق پرداخت کرده است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا