بازی

فروش Avatar: The Way of Water در سراسر جهان از ۸۵۵ میلیون دلار عبور کرد

فروش Avatar: The Way of Water در سراسر جهان از ۸۵۵ میلیون دلار عبور کرد

از زمان اکران در ۱۵ دسامبر، دنباله مورد انتظار «جیمز کامرون» از فیلم‌های آواتار، یعنی Avatar: The Way of Water، فروش چشمگیر ۴۳۵ میلیون دلاری را طی افتتاحیه آخر هفته خود در باکس آفیس جهانی رقم زده است. اکنون با ادامه پیشتازی این فیلم، گفته شده که فروش آن در سراسر جهان از ۸۵۵.۴ میلیون دلار عبور کرده است.

در ایالات متحده، Avatar: The Way of Water در دومین آخر هفته اکران خود ۵۶ میلیون دلار از ۴۲۰۲ سینما کسب کرده است. البته عواملی مانند شرایط آب و هوایی بسیار بد، بر فروش داخلی فیلم تاثیرگذار بوده که باعث شده تماشاگران کمتری در تعطیلات آخر هفته کریسمس به سینماها بروند. همچنین فروش آن در دومین آخر هفته اکران، نسبت به هفته اول با کاهش ۵۸ درصدی مواجه بوده است.

مطلب پیشنهادی:با پرفروش‌ ترین فیلم‌ های ترسناک تاریخ آشنا شویدآثار ترسناکی که در باکس آفیس داخلی خوش درخشیدند
با پرفروش‌ ترین فیلم‌ های ترسناک تاریخ آشنا شوید

برای مقایسه، دنباله موردانتظار دیگر امسال، یعنی Black Panther: Wakanda Forever که همچنان در سینماها اکران می‌شود، در دومین آخر هفته خود در باکس آفیس داخلی کاهش ۶۳ درصدی فروش را تجربه کرده بود.

پیش‌بینی می‌شود که دومین فیلم آواتار در دومین آخر هفته‌اش ۸۲ میلیون دلار کسب کند تا مجموع فروش داخلی آن به ۲۷۸ میلیون دلار برسد.

در سطح بین المللی، فیلم جدید آواتار ۶۰۱ میلیون دلار درآمد کسب کرده است. در حالی که عبور از مرز ۶۰۰ میلیون دلاری برای هر فیلمی دستاورد قابل توجهی است، این دنباله پس از تضمین اکران در چین، آنطور که انتظار می‌رفت، عملکرد چشمگیری نداشته است. چین در حال حاضر با موج جدیدی از موارد ابتلا به کووید مواجه شده که این امر سال‌های سینما را تعطیل کرده است و در نتیجه افراد کمتری در این کشور Avatar: The Way of Water را تماشا کرده‌اند.

با این حال، آواتار ۲ عملکرد چندان بدی نداشته، زیرا با مجموع ۸۵۵.۴ میلیون دلار فروش خود به پنجمین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۲ تبدیل شده است. همچنین پیش بینی می‌شود تا پایان سال میلادی فروش آن از مرز یک میلیارد دلار نیز عبور کند و در کنار Top Gun: Maverick و Jurassic World: Dominion قرار بگیرد.

این دنباله که ۱۳ سال در حال ساخت بوده، وظیفه بزرگی را پیش رو دارد، زیرا نسخه اولیه فیلم که سال ۲۰۰۹ اکران شده بود، در حال حاضر با بیش از ۲.۹ میلیارد دلار، پرفروش‌ترین فیلم تمام دوران است. The Way of Water برای تبدیل شدن به یک تلاش موفق باید فروش نزدیکی با عنوان اصلی آواتار داشته باشد و همانطور که کامرون توضیح می‌دهد، این فیلم باید «سومین یا چهارمین فیلم پرفروش تاریخ باشد» تا هزینه‌ها و درآمد آن به تعادل برسد.

مطلب پیشنهادی:چگونه «لورنس عربستان» بر «آواتار» تأثیر گذاشتماجرای پاندورا و شباهت‌هایش به صحرای سوزان
چگونه «لورنس عربستان» بر «آواتار» تأثیر گذاشت


بررسی ویدئویی استیم دک

تماشا از یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا