نرم افزار

سیستم عامل iOS 15.5 عرضه شد

اپل سیستم عامل iOS 15.5 و iPadOS 15.5 را با قابلیت‌های جدید، به روز رسانی‌های امنیتی و ابزارهای جالبی برای توسعه دهندگان به بازار عرضه کرد.
 
به گزارش lastech و به نقل از  techradar، سیستم عامل iOS 15.5 با ویژگی‌های جدید به بازار عرضه شد. از میان این ویژگی‌ها می‌توان به امکان ارسال و درخواست پول توسط مشتریان اپل کش از طریق نرم‌افزار کیف پول این کمپانی اشاره کرد. به این ترتیب کاربران اپل کش با مراجعه به این بخش با دو دکمه جدید تحت عنوان درخواست (Request) یا ارسال (Send) موجه می‌شوند.
 
علاوه بر این قابلیت جدیدی که برای پادکست‌های اپل عرضه شده است برای شمار اپیزود‌های ذخیره شده روی آیفون محدودیت تعیین می‌کند و سپس به صورت خودکار اپیزودهای قدیمی‌تر را پاک می‌کند. این تغییرات در سیستم عامل iPadOS 15.5 نیز اعمال شده اند.
 

 

 
همچنین برخی از باگ‌های مرتبط با فرایندهای خودکار مرتبط با نرم‌افزار Home در این نسخه رفع شده اند. این فرایندهای خودکار سازی وظایف مختلفی را انجام می‌دهند. برای مثال شما می‌توانید آن‌ها را به گونه‌ای تنظیم کنید که هنگام خروج از منزل چراغ‌ها را به صورت خودکار خاموش کنند اما گاهی اوقات در فعال سازی این ویژگی مشکلاتی به وجود می‌آمد.
 
سیستم عامل iOS 15.5 برای اولین بار در ماه آوریل به صورت بتا عرضه شد اما قابلیت‌های نهفته در این نسخه بسیار بیشتر از نسخه فعلی عرضه شده است. برای مثال در کدهای نسخه بتای این سیستم عامل نشان هایی از قابلیت جدیدی به نام SportsKit برای استریم بازی‌های بیسبال یا سرویس استریم موسیقی کلاسیک Apple Classical دیده می‌شد که در نسخه نهایی از وجود آنها خبری نیست.
 
از دیگر قابلیت‌های نهفته در نسخه بتا می‌توان به ویژگی کد هدیه برای اپ استور که تحت عنوان iTunes Pass خوانده می‌شود، یاد کرد که این ویژگی نیز در نسخه اصلی حذف شده است. هنوز مشخص نیست که این قابلیت‌ها چه زمانی عرضه خواهند شد اما با نزدیک بودن تاریخ کنفرانس توسعه دهندگان اپل در سال جاری و احتمال عرضه  iOS 16 در این رویداد، میتوان حدس زد که اپل این قابلیت‌ها را برای نسخه اصلی بعدی نگه داشته است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا