رمز ارز

۳ رویداد کلان اقتصادی که بازار رمزارزها را در سال ۲۰۲۳ تحت تأثیر قرار خواهند داد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سال 2022 سال سختی برای بازار رمزارزها بود. در سال 2022، دارایی‌هایی مانند فلزات گرانبها، سهام و ارزهای دیجیتال تحت تأثیر رویدادهای کلان اقتصادی قرار گرفتند که منجر به نوسان قیمت آنها شد. در این خبر به بررسی 3 رویداد کلان اقتصادی که می‌توانند اقتصاد و بازار رمزارزی را در سال 2023 همچنان تحت تأثیر قرار دهند، می‌پردازیم.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

جنگ اوکراین و روسیه

به گزارش سایت بیت کوین نیوز، جنگ اوکراین و روسیه یک رویداد مهم است که می‌تواند بر اقتصاد جهانی و دارایی‌های جهان در سال 2023 تأثیر بگذارد. بعد از سخنرانی شب سال نوی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، مردم بر این باورند که جنگ به صلاحدید او ادامه خواهد یافت. این سخنرانی نشان داد علی‌رغم اقدامات غرب برای متوقف کردن روسیه با اعمال تحریم‌های مالی قابل‌توجه بر این کشور، پوتین به جنگ در اروپا ادامه خواهد داد. در نتیجه، مانند سال 2022، جنگ جاری در اروپا بر دارایی‌های جهان در سال 2023 تأثیر خواهد گذاشت؛ زیرا جنگ و تحریم‌ها باعث افزایش سرسام‌آور قیمت‌های انرژی و گسستن زنجیره تأمین می‌شود.

شیوع کووید-19 در چین

بازار سهام، دارایی‌های ارز دیجیتال و فلزات گرانبها بیش از سه سال است که با اثرات کووید-19 دست و پنجه نرم می‌کنند. طبق گزارش‌های متعدد، ظاهراً موج جدید کووید-۱۹ دوباره شیوع پیدا کرده است. شیوع کووید در چین سرمایه‌گذاران جهانی را در سال 2022 نگران کرده بود و این نگرانی تا سال 2023 ادامه دارد. دلیل چنین نگرانی تجارت جهانی خواهد بود؛ زیرا این بیماری همه‌گیر باعث شده که برخی از زنجیره‌های تامین خاص در چند سال گذشته متوقف شوند. شیوع این بیماری بر قیمت کریپتوها نیز تأثیر گذاشته است؛ زیرا پس از اینکه سازمان بهداشت جهانی (WHO) کووید-19 را یک بیماری همه‌گیر جهانی اعلام کرد، در مارس 2020 «پنجشنبه سیاه» اتفاق افتاد و قیمت بیت کوین  به زیر منطقه ۴ هزار دلار سقوط کرد.

افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو

هر زمان که فدرال رزرو نرخ‌های بهره را افزایش داد، باعث نوسانات گسترده در بازارهای فلزات گرانبها، سهام و کریپتو شد. افزایش نرخ بهره، یک رویداد کلان اقتصادی است که توانسته نرخ‌های وام‌دهی جهان را به شدت متزلزل کند.

رویدادهای ذکر شده در بالا می‌توانند بر بازارها و دارایی‌های جهانی تأثیر بگذارند و ممکن است آن‌ها را تا حد زیادی متزلزل کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا