رمز ارز

سرمایه گذاری دوگانه یا Dual Investment چیست؟

زمان مطالعه: 8 دقیقه

سرمایه گذاری دوگانه یا Dual investment یک محصول مالی برای مدیریت ثروت با بازدهی بالا است که دو ارز مختلف را شامل می‌شود. این سرمایه‌گذاری یک محصول مالی با بازدهی شناور است که میزان بازدهی بر اساس یک معیار از پیش تعیین شده به نام «قیمت هدف یا Target Price» تنظیم می‌شود. برای آشنایی بیشتر با سرمایه گذاری دوگانه و نحوه انجام این سرمایه‌گذاری در صرافی‌های رمزارزی، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

سرمایه گذاری دوگانه چیست؟

به بیان ساده‌تر، در سرمایه گذاری دوگانه کاربران ابتدا باید یک رمزارز را واریز و برای مدت مشخصی قفل کنند و سپس، با افزایش ارزش دارایی سرمایه‌گذاری‌شده خود، درآمد خواهند داشت. پس از آن، کاربران می‌توانند درآمد خود را بر اساس دو دارایی مختلف برداشت کنند. اینکه سرمایه‌گذاران با این روش چقدر می‌توانند درآمد کسب کنند، به نحوه عملکرد دارایی استیک‌شده آنها تا زمان سررسید بستگی دارد.

دریافت ۲۰۰,۰۰۰ شیبا رایگان
جشنواره ویژه صرافی ارز پلاس با ۲۰۰,۰۰۰ شیبا جایزه برای هر نفر!


دریافت جایزه

ریسک اصلی سرمایه گذاری دوگانه، از تغییرات احتمالی قیمت‌ها در بازار ناشی می‌شود. هنگامی که نوسانات بالایی در بازار وجود دارد، ممکن است پیش‌بینی تفاوت‌های احتمالی بین قیمت هدف و قیمت بازار در زمان سررسید برای کاربران دشوار باشد. به این ترتیب، پیش‌بینی اینکه ارز تسویه حساب کدام خواهد بود نیز دشوار می‌شود. بنابراین، قبل از انجام این نوع سرمایه‌گذاری، اطمینان حاصل کنید که ویژگی‌های محصول و همچنین خطرات احتمالی آن را درک کرده‌اید.

در سرمایه گذاری دوگانه چگونه بازدهی خود را محاسبه کنیم؟

مثال ۱: سرمایه‌گذاری در BTC برای خرید یک محصول دوگانه BTC

فرض کنید کاربر A، یک بیت کوین (BTC) را در یک محصول سرمایه گذاری دوگانه در صرافی کوکوین (KuCoin)، با قیمت هدف ۲۰ هزار دلار، نرخ بهره سالانه (APR) ۳۰۰ درصد و مدت ۱۴ روز سرمایه‌گذاری کرده است. هنگامی که تاریخ انقضای محصول به سر می‌رسد:

۱) اگر قیمت تسویه حساب (settlement price) جفت BTC_USDT کمتر از ۲۰ هزار دلار باشد، پرداخت در قالب بیت کوین انجام می‌شود و مبلغ پرداختی برابر است با:
1*(1+300%*14/365)=1.115 BTC

۲) اگر قیمت تسویه حساب جفت BTC_USDT برابر یا بیشتر از ۲۰ هزار دلار باشد، پرداخت در قالب USDT انجام می‌شود و مبلغ پرداختی برابر است با:1*(1+300%*14/365)*20,000=22,301 USDTمثال ۲: سرمایه‌گذاری در USDT برای خرید یک محصول دوگانه BTC-U

فرض کنید کاربر B مقدار ۲۰ هزار USDT را در یک محصول سرمایه گذاری دوگانه در صرافی کوکوین، با قیمت هدف ۲۰ هزار دلار، نرخ درصد سالانه ۳۰۰ درصد و مدت ۱۴ روز سرمایه‌گذاری کرده است. هنگامی که تاریخ انقضای محصول به سر می‌رسد:

۱) اگر قیمت تسویه حساب جفت BTC_USDT برابر یا کمتر از ۲۰ هزار دلار باشد، پرداخت در قالب بیت کوین انجام می‌شود و مبلغ پرداختی برابر است با:20,000*(1+300%*14/365)/20,000=1.115 BTC۲) اگر قیمت تسویه حساب جفت BTC_USDT بیشتر از ۲۰ هزار دلار باشد، پرداخت در قالب USDT انجام می‌شود و مبلغ پرداختی برابر است با:20,000*(1+300%*14/365)=22,301 USDTبه طور خلاصه، هنگامی که محصول سرمایه گذاری دوگانه تسویه می‌شود، رابطه عددی بین قیمت تسویه حساب و قیمت هدف می‌تواند ارز نهایی برای پرداخت سود به کاربر را تغییر دهد.

نرخ APR و قیمت هدف دو پارامتر مهم محصولات Dual investment هستند و سرمایه‌گذاران می‌توانند با توجه به ریسک‌پذیری خود، قیمت هدف و APR محصول مربوطه را انتخاب کنند.

تعریف اصطلاحات موجود در سرمایه گذاری دوگانه

قیمت هدف: قیمت هدف یک قیمت معیار است که برای تعیین ارز مورد استفاده برای پرداخت بازدهی به سرمایه‌گذاران استفاده می‌شود. در روز انقضای محصول، قیمت تسویه حساب بر اساس این قیمت معیار تعیین خواهد شد. به این صورت که اگر قیمت تسویه حساب کمتر از قیمت هدف باشد، محصول در قالب ارز سرمایه‌گذاری‌شده تسویه می‌شود (در این مورد، BTC). در غیر این صورت، بازدهی با استفاده از USDT پرداخت خواهد شد.

ارز خرید (Purchase Currency): به دارایی مورد نیاز برای آغاز سرمایه گذاری دوگانه اشاره دارد که می‌توان آن را با استفاده از ارز محلی یا استیبل‌کوین‌ها خریداری کرد.

دوره (Term): مدت مشخصی است که کاربر می‌تواند Dual investment را خریداری کند.

توافق تسویه حساب (Settlement): به قوانین از پیش تعیین‌شده‌ای اشاره دارد که پس از اجرای سرمایه‌گذاری توسط کاربر تأیید می‌شود. این قوانین شامل زمان و تاریخ مشخصی است که محصول کاربر در آن منقضی می‌شود. در صرافی کوکوین، محصولات سرمایه گذاری دوگانه معمولاً در ساعت ۱۶:۰۰ (UTC+8) در تاریخ توافقی با کاربر تسویه می‌شوند.

قیمت تسویه حساب: قیمت دارایی پایه در تاریخ انقضای محصول کاربر است.

نرخ درصد سالانه یا بازده: به مبلغی اشاره دارد که در یک سال پس از محاسبه نرخ بهره می‌توانید کسب کنید.

راهنمای گام به گام برای سرمایه گذاری دوگانه در صرافی کوکوین

 برای وبسایت:

۱. مراجعه به وبسایت کوکوین: کاربرانی که از صفحه وب کوکوین بازدید و استفاده می‌کنند، می‌توانند روی گزینه «Earn» کلیک و سپس، گزینه «KuCoin Earn» را انتخاب کنند.سرمایه گذاری دوگانه

۲. انتخاب محصول مورد نظر: کوکوین سبدی از محصولات Dual investment را ارائه می‌دهد که از لحاظ قیمت هدف، شرایط و بازدهی، متفاوت هستند.سرمایه گذاری دوگانه

برای مثال، در شکل بالا، سری BTC به محصولاتی اطلاق می‌شود که آنها را می‌توان با استفاده از بیت کوین خرید، در حالی که سری BTC-U محصولاتی هستند که با استفاده از USDT می‌توان آنها را خریداری کرد. جفت معیار BTC-USDT است.

۳. شرکت در آزمون مبتدیان: برای اطمینان از اینکه سرمایه‌گذاران محصول را درک می‌کنند و خطرات آن را می‌شناسند، کاربران مبتدی ملزم به شرکت در یک آزمون سریع هستند که در آن، آنها باید قبل از اقدام به خرید محصول، به تمام سؤالات به درستی پاسخ دهند.

۴. انتخاب یک محصول سرمایه گذاری دوگانه: پس از گذراندن دوره آزمایشی، سرمایه‌گذاران می‌توانند پس از پر کردن نوار مقدار ورودی، روی صفحه اشتراک سری دلخواه خود کلیک کنند. پس از آن، آنها درآمد بالقوه و قوانین محصول را مشاهده خواهند کرد.سرمایه گذاری دوگانه

۵. بررسی نهایی و تأیید معامله: پس از انتخاب محصول مورد نظر خود، کاربران صفحه سرمایه‌گذاری را مشاهده خواهند کرد تا تمام جزئیات واردشده و تراکنش را تأیید کنند.سرمایه گذاری دوگانه

۶. اطلاعات تسویه حساب و جریان دارایی: پس از تسویه محصول سرمایه گذاری دوگانه انتخابی، می‌توانید جزئیات تسویه حساب را در حساب اصلی دریافت کنید. سرویس Kucoin Earn سود محصول Dual investment را به صورت زیر به حساب اصلی شما منتقل می‌کند:

سرمایه گذاری دوگانه

برای برنامه (APP):

۱. ورود به برنامه کوکوین: کاربرانی که از برنامه کوکوین استفاده می‌کنند، باید گزینه «Earn» را در داشبورد پیدا و انتخاب کنند.سرمایه گذاری دوگانه

۲. انتخاب محصول مورد نظر.

سرمایه گذاری دوگانه

۳. شرکت در آزمون مبتدیان.

 ۴. انتخاب یک محصول سرمایه گذاری دوگانه.

سرمایه گذاری دوگانه

۵. بررسی نهایی و تأیید معامله.

 ۶. اطلاعات تسویه حساب و جریان دارایی.

سرمایه گذاری دوگانه

مزایای سرمایه گذاری دوگانه

سرمایه گذاری دوگانه در مقایسه با سرمایه‌گذاری معمولی مزایای متعددی را ارائه می‌دهد که عبارتند از:

بازده پسیو یا غیرفعال (Passive Yields)

با سرمایه گذاری دوگانه، بدون توجه به جهت بازار، درآمد پسیو ثابتی را برای موقعیت خود کسب می‌کنید.

پیشنهادات متعدد

سرمایه گذاری دوگانه به شما اجازه می‌دهد که از طیف گسترده‌ای از هدفِ تسویه حساب برای دارایی‌های رمزارزی، درآمد غیرفعال کسب کنید.

کارمزد تراکنش صفر

در Dual investment وقتی به هدف تسویه حساب خود می‌رسید، هیچ کارمزد تراکنشی کسر نمی‌شود.

خرید در قیمت پایین، فروش در قیمت بالا

یکی دیگر از مزایای Dual investment این است که به شما اجازه می‌دهد از طریق «خرید در قیمت پایین و فروش در قیمت بالا» درآمد کسب کنید که قانون اولیه سرمایه‌گذاری است.

خلاصه مطلب

در این مقاله به معرفی کامل سرمایه گذاری دوگانه (Dual investment) و نحوه انجام این نوع سرمایه‌گذاری در صرافی کوکوین پرداختیم. اگرچه سرمایه گذاری دوگانه به شما اجازه می‌دهد که در قیمت پایین بخرید و در قیمت بالا بفروشید، اما این روش بدون ریسک هم نیست. در سناریوهای واقعی، زمانی که دارایی‌های شما برای مدت تعیین‌شده قفل می‌شوند، ممکن است روندهای افزایش قیمت را از دست بدهید. به عبارت دیگر، در این شرایط و تا زمان تسویه حساب بیت کوین‌های خود، شما می‌توانستید پول بیشتری را به دست آورید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا