موبایل

آموزش: نکاتی برای افزایش عمر باتری آیفون

باتری‌های قابل شارژ در آیفون‌های امروزی، در مقایسه با مدل‌های قدیمی‌تر،  مطمئنا از عمری بیشتری برخوردار هستند، با این حال، ماندگاری آن‌ها به این سادگی‌ها هم نیست. یکی از دلایل کاهش عمر باتری‌های آیفون می‌تواند اشتباه شارژ کردن آن باشد. خیلی از کابربران آیفون شاید از شارژ صحیح باتری‌های این گوشی اطلاع نداشته باشند.

آیفون خود را صد در صد شارژ نکنید
مطالعات نشان داده است که شارژ باتری لیتیومی آیفون تا سقف ۱۰۰ درصد، به آن آسیب می‌زند. این باعث کاهش طول عمر باتری می‌شود و به طور کلی شارژ کمتری را به شما می‌دهد.

داده‌ها در مورد درصد مناسب شارژ گوشی متفاوت است. به نظر می رسد بسیاری بر این باورند که ۸۰ درصد عدد مناسبی برای شارژ گوشی‌های ایفون است ، زیرا هر چه از این درصد بیشتر شارژ شود باتری گوشی نیاز به استفاده از ولتاژ بالاتری خواهد داشت. زمانی که گوشی‌ها برای شارژ از ولتاژ بالا استفاده می کنند، باتری بیشترین آسیب را متحمل می‌شود.

از شارژ سریع خودداری کنید
شارژرهای سریع یا «توربو» وجود دارند، و اگرچه ممکن است در مواقع  نیاز ضروری به شارژ به شما کمک کند، اما به باتری گوشی شما آسیب می‌رساند و برای آن مفید نیست. به عبارت ساده تر، شارژ سریع انتقال تعداد وات به باتری گوشی را افزایش می‌دهد.  این امر ولتاژ مصرفی باتری گوشی آیفون را افزایش می‌دهد و در عین حال گرمای آن را بالا می‌برد، دو عاملی که طول عمر باتری گوشی آیفون را کاهش می‌دهد.

البته نمی‌توان اهمیت شارژرهای توربوی گوشی را انکار کرد ، تنها در صورتی که باتری گوشی شما کمتر از ۵۰ درصد شارژ داشته باشد، باید از شارژ توربو استفاده کرد.

از آیفون خود در هنگام شارژ استفاده نکنید
ممکن است استفاده از آیفون در حالی که به شارژر متصل است برای کاربر در برخی اوقات ضرورت داشته باشد، اما این می تواند به باتری آن بسیار آسیب برساند. شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد استفاده از گوشی در زمان شارژ، نه تنها عمر باتری را کاهش خواهد داد، بلکه چرخه شارژ را نیز مختل خواهد کرد. این مورد به ویژه اگر از تلفن خود برای انجام یک بازی یا تماشای ویدیوها استفاده می‌کنید، بیشتر می شود چرا که باعث افزایش پردازشو در نتیجه گرم تر شدن گوشی می‌شود.

آیفون خود را خنک نگه دارید
تا جایی که می توانید باتری گوشی خود را خنک نگه دارید چرا که باعث حفظ و افزایش عمر باتری می‌شود.  خنک نگه داشتن باتری گوشی عملکرد کلی و طول عمر آیفون شما را نیز بهبود می‌بخشد. برای شارژ گوشی بهتر است گوشی آیفون را در مکانی با تهویه مناسب قرار دهید، شاید بهتر باشد آن را از قاب خود خارج کنید. علاوه بر این از قرار دادن گوشی خود روی داشبورد داغ یا زیر بالش هنگام خواب خودداری کنید.

منبع: همشهری آنلاین

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا