بازی

وزیر ارتباطات: پینگ حدود ۱۵۰ بازی آنلاین تا یک چهارم کاهش می‌یابد

وزیر ارتباطات: پینگ حدود ۱۵۰ بازی آنلاین تا یک چهارم کاهش می‌یابد

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات دولت آقای رییسی،‌ در مصاحبه جدید خود ضمن ارائه آماری از تعداد گیمرهای کشورمان، خبر خوشی برای آن‌ها در حوزه بازی آنلاین داشته است.

مطلب پیشنهادی:چیزهایی که نباید به گیمرها گفته بشهعباراتی برای شروع جنگ
چیزهایی که نباید به گیمرها گفته بشه

زارع پور طی صحبت‌های خود ابتدا عنوان داشت بر اساس آماری که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ارائه کرده، بیش از ۳۰ میلیون گیمر در کشور وجود دارد که به طور میانگین روزانه حداقل ۱.۵ ساعت را صرف تجربه بازی‌ها می‌کنند. وی ادامه داد:

بر اساس وعده ریاست جمهوری قصد داریم پینگ بازی های آنلاین کاهش پیدا کند.‌ با تلاش همکاران، CDN صد و پنجاه بازی پرمخاطب به داخل کشور منتقل شدند و زمان پینگ بازی‌ها تا یک چهارم کاهش پیدا خواهد کرد.

سایتی در هفته آینده اعلام خواهد شد تا گیمرها در آن نرم افزارهایی دانلود کنند تا سرعت بازی‌ها برایشان بهتر شود.

وزیر ارتباطات و بازی‌های آنلاین

با اینکه اسامی این بازی‌ها هنوز اعلام نشده اما بسیاری از بازی‌های محبوب گیمرها در سراسر دنیا یا در ایران فیلتر شده است و یا کاربران ایرانی توسط سازندگان آنها مورد تحریم‌ قرار گرفته‌اند.

از سوی دیگر زارع پور شهریور ماه امسال نیز وعده کاهش پینگ بازی‌های آنلاین محبوب تا پاییز را داده بود. CDN یا همان شبکه توزیع محتوا که مخفف Content Delivery Network است، طبق تعریف اتحادیه بین‌المللی مخابرات به هر گونه شبکه‌ای که برای تحویل محتوای دیجیتالی بهینه‌سازی شده باشد، CDN می‌گویند (ویکی پدیا). معمولا شبکه‌های تحویل محتوا دارای سرورهایی است که در نقاط مختلف مستقر هستند و به صورت جغرافیایی توزیع شده‌اند.

محبوب‌ترین بازی‌های آنلاین در کشور ما شامل فورتنایت، وارزون، ایپکس لجندز، پابجی، دوتا ۲، لیگ آو لجندز و چندین و چند مورد دیگر می‌شود و باید دید وضعیت نابه‌سامان پینگ و سرعت اینترنت در این عناوین که حسابی مخاطبان ایرانی را اذیت کرده، تا چند ماه دیگر به چه صورت درخواهد آمد.

مطلب پیشنهادی:با مهم‌ترین کاراکترهای فورتنایت آشنا شویدبازیگران صحنه تقابل IO و The Seven
با مهم‌ترین کاراکترهای فورتنایت آشنا شوید


بررسی ویدئویی استیم دک

تماشا از یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا