شبكه اجتماعی

ایلان ماسک: اشتراک‌گذاری لینک‌ رسانه‌های اجتماعی رقیب تعلیق در پی دارد

توییتر یکشنبه (۱۸ دسامبر – ۲۷ آذر) اعلام کرد که «تبلیغ رایگان» سایر سرویس‌های رسانه‌های اجتماعی را ممنوع می‌کند و حساب‌هایی را که کاربران را به رفتن به پلتفرم دیگری تشویق می‌کنند، به حالت تعلیق درمی‌آورد.

در پیامی که اینک حذف شده است، بخش پشتیبانی توییتر اعلام کرد: «می‌دانیم که بسیاری از کاربران ما در سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی فعال‌اند.»

این پیام سپس با ذکر فهرستی از سایر سرویس‌ها مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، مستودان (Mastodon)، تروت سوشیال (Truth Social)، تریبل (Tribel)، نوستر (Nostr) و پست (Post)، افزود: «دیگر اجازه تبلیغ رایگان برخی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را در توییتر نخواهیم داد.»

به گزارش lastech و به نقل از ایندیپندنت، توییتر اعلام کرد که صفحه‌هایی که صرفا برای تبلیغ سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ایجاد شده‌اند، حذف خواهند شد.

توییتر افزود که اشتراک‌گذاری سایت‌های تجمیع‌کننده لینک، مانند «لینک‌تری» (Linktree) و «لنک.بیون (Lnk.bio) در صفحه‌ها نیز ممنوع خواهد شد.

«اشتراک‌گذاری مطلب از تمامی پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را همچنان اجازه می‌دهیم.»

اما این تغییر خط‌مشی که تلاشی برای جلوگیری از روگردانی کاربران از این غول رسانه‌های اجتماعی است، با مخالفت گسترده‌ای مواجه شد و ماسک را به کوتاه آمدن واداشت.

رشته‌پیام‌های این اعلان به سرعت حذف شد و به سردرگمی بیشتر در میان کاربران توییتر در مورد قوانین جدید انجامید.

ماسک گفت که خط‌مشی جدید طوری «تنظیم خواهدشد که فقط وقتی قصد «اصلی» صفحه‌ای تبلیغ رقبا باشد، به حالت تعلیق درآید». او گفت چنین صفحه‌هایی اساسا مشمول «ضابطه ممنوعیت هرزنامه » می‌شوند.

«خط‌مشی‌ها طوری تنظیم خواهد شد که فقط وقتی قصد «اصلی» صفحه‌ای تبلیغ رقبا باشد، تعلیق شود، که اساسا مشمول ضابطه ممنوعیت هرزنامه است.»

او متعاقبا در پیام توییتری دیگری پوزش خواست.

او گفت: «در آینده، تغییر دادن عمده خط‌مشی‌ها با رای‌گیری انجام خواهد شد. معذرت می‌خواهم. دیگر تکرار نخواهد شد.»

روز دوشنبه (۱۹ دسامبر – ۲۸ آذر) بخش امور ایمنی توییتر این پرسش را به نظرسنجی گذاشت که آیا پلتفرم توییتر باید دارای یک خط‌مشی جلوگیری از ایجاد حساب یا استفاده از حساب‌های موجود با منظور اصلی تبلیغ سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی باشد، یا خیر.

تا هنگام نوشتن این مقاله، از بیش از ۱۰۰ هزار اعلام نظر، دست‌کم ۸۵ درصد نظرها منفی بود.

ماسک همچنین در نظرسنجی جداگانه‌ای از کاربران پرسید که آیا باید از مدیرعاملی این شرکت کناره‌گیری کند، و افزود که از نتیجه این نظرسنجی تبعیت خواهد کرد. تاکنون ۵۶ درصد از کاربران به کناره‌گیری این میلیاردر رای مثبت داده‌اند.

ماسک بدون این که در باره زمان کناره‌گیری‌اش در صورت پیروی از نتیجه نظرسنجی توضیحی بدهد، در پاسخ به اظهارنظر یکی از کاربران توییتر در مورد تغییر احتمالی مدیرعامل گفت: «جانشینی در کار نیست».

ماه گذشته ماسک در دادگاهی در ایالت «دلاور» (Delaware) گفت که مدت‌زمانی را که صرف توییتر می‌کند، کاهش خواهد داد و در نهایت رهبر جدیدی برای گرداندن این شرکت پیدا خواهد کرد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا